نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

26. خرداد 1395 - 14:51
جوان یاسوجی در اقدامی جالب ضمن فروش سبزی بخشی از دکه سبزی فروشی خود رابه یک مکان فرهنگی تبدیل کرده و کتابهای مختلفی را برای مطالعه خود و مشتریان در قفسه جای داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، در پی تماس چند تن از شهروندان یاسوجی با این پایگاه خبری مبنی براینکه صاحب یک باجه سبزی فروشی در خیابان شصت متری شهر یاسوج پایین تر از چهار راه هلال احمر علاوه برفروش سبزی و صیفی جات در یک حرکت فرهنگی قفسه ای از کتاب های ادبی و علمی در باجه خود قرار داده است که هم خود و هم خریداران می توانند به صورت رایگان از آن استفاده کنند به سراغ این سوژه رفتیم تا از اقدام فرهنگی این جوان گزارشی تهیه کنیم.

 

آقای صفا دوست فارغ التحصیل رشته عمران است و با راه اندازی دکه سبزی فروشی ارتزاق می کند و درمورد فعالیت خود به خبرنگار ما می گوید:در گذشته و قبل ازرفتن به دانشگاه با گاری دستی حوالی میدان شهدا یا همان فلکه ساعت خودمان میوه میفروختم و تا پاسی از شب در خیابان می ماندم تا اینکه تصمیم گرفتم یک جای ثابت برای عرضه سبزی و صیفی جات تهیه کنم و این بود که با تلاش زیاد توانستم در این قسمت از شهر که مکان مناسبی برای فروش هست یک باجه راه اندازی کنم.

 

این جوان یاسوجی که نخواست عکسی از او ثبت شود، ادامه داد: با توجه به اعتقادی که به این جمله دارم که روزی ما دست خداست و تنها باید از او خواست کارم را شروع کردم و توانستم مشتریان ثابت زیادی را جذب کنم.

 

 وی با بیان اینکه بعد تصمیم گرفتم به دانشگاه بروم و در رشته مورد علاقه ام که رشته عمران بود تحصیل کنم ، افزود:در دانشگاه از طرف یکی از اساتید مورد تمسخر قرار می گرفتم که سبزی فروش چه به درس و من با توجه به اعتقادی که به درس خواندن در هر شرایط و موقعیتی داشتم به حرفش اهمیتی نمی دادم والان هم همان استاد مشتری من است و هنوز هم با همان غرور و تکبر با من برخورد می کنداما من تنها منش انسانیت را در مقابلش در پیش گرفته ام .

 

این جوان یاسوجی از توانمندی های خودش می گوید که حافظ 13 جزءقرآن کریم وقسمت اعظمی از شعر های سعدی و حافظ است به طوری که اگر در رادیو یا تلویزیون شعر بخوانند می توانم بفهمم که این شعر از سعدی است یا حافظ.

 

صفا دوست دلیل اختصاص دادن بخشی از مغازه خودبه کتاب را علاقه زیادش به کتاب دانست و اظهار کرد:به کتاب های ادبی و شعر و رمان وهمچنین کتابهای عمران علاقه زیادی دارم و معمولا وقت های آزادم را به مطالعه می گذرانم و تاالان کتاب های زیادی در این حوزه مطالعه کرده ام.

 

وی افزود:خواندن کتاب به من آرامش خاصی می دهد و خیلی از مشتری های که متوجه وجود این کتابها در مغازه می شوند از من می پرسند که آیا فروشی هست که من می گویم نه و بعد که میبینم برایشان جالب است بهترین کتاب ها را جدا می کنم وبه آنها امانت می دهم که بعد از مطالعه بر می گرانند.

 

صفا دوست دلیل انتخاب این شغل را چنین بیان می کند که نان حلال خوردن یکی از اعتقادات وی است و معتقد است که اگر جوانان به این اعتقاد برسند دیگر تنها منتظر کار دولتی نخواهند ماند.

این جوان یاسوجی در توصیه به جوانان هم استانی خود گفت: جوانان بعد از اتمام تحصیل می توانند با به راه انداختن خیلی از شغل های آزاد کسب در آمد داشته باشندوتنها منتظر شغل دولتی و پشت میز نشستن نباشند.

 

اقدام این جوان یاسوجی توانسته فرهنگ مطالعه را بین جمعی از مشتریان وی ترویج دهد که خود اقدامی شایسته و قابل تقدیر است. 

 

 
صبح زاگرس
انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی