نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

29. خرداد 1395 - 13:42
الزامی شدن ثبت نام کارت هوشمند ملی، توقیف دو خودرو حامل چوب قاچاق در یاسوج ، شرایط بحرانی هوای گچساران و کاهش 6 درصدی داوطلبان کنکور در استان بسته خبری صبح زاگرس را تشکیل می دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: فرایند ثبت نام و صدور کارت هوشمند شامل سه مرحله است است که مردم می توانند از طریق وب سایت ثبت احوال به نشانیwww.ncr.ir اقدام به ثبت نام نمایند.

سیدمحمدعلی تقوی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: فرایند ثبت نام و صدور کارت هوشمند شامل سه مرحله است که مردم می توانند از طریق وب سایت ثبت احوال به نشانی www.ncr.ir اقدام به ثبت نام نمایند.

وی بیان داشت: این سه مرحله شامل پیش ثبت نام ، تکمیل ثبت نام، دریافت و فعال نمودن کارت است که افراد واجد شرایط ثبت نام(۱۵ سال و بالاتر) حتما می بایست در مراحل تکمیل و فعال کردن کارت شخصا به ادارات ثبت احوال و یا دیگر محل های پیش بینی شده از جمله دفاتر پیشخوان و پست مراجعه نمایند.

وی با توجه به محدودیت زمانی و جلوگیری از ازدحام جمعیت در ایستگاههای ثبت نام از متقاضیان خواست که مرحله پیش ثبت نام کارت هوشمند را انجام دهند تا در زمان تعیین شده بتوانند بدون مشکل، اقدام به مرحله تکمیل ثبت نمایند.

وی گفت در مرحله دوم و تکمیل ثبت نام از متقاضی اخذ اثر انگشت و تصویر زنده وی گرفته می شود و در مرحله پایانی بعد از دریافت پیامک صدور کارت، برای دریافت و فعالسازی آن می بایست شخصا به اداره ثبت احوال مراجعه کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان در مورد هزینه ثبت نام کارت هوشمند اظهار داشت، تعرفه مربوط به ثبت احوال بدون هزینه عکس، ۲۰ هزار تومان است که متقاضی می باید در همان مرحله پیش ثبت نام،  به صورت اینترنتی پرداخت نماید. در مرحله تکمیل ثبت نام، در ادارات ثبت احوال فقط هزینه عکس به مبلغ سه هزار تومان دریافت می شود این مبلغ در دفاتر پیشخوان و پست با احتساب حق الزحمه دفاتر مبلغ ۹ هزار تومان است که در مجموع متقاضی، در دفاتر پیشخوان و در هر دو مرحله ۲۹ هزار تومان پرداخت خواهد کرد.

وی از مردم خواست درصورت مشاهده هرگونه تخلف دراخذ بیش از  مبلغ فوق سریعا به ادارات ثبت احوال محل سکونت خود اطلاع دهند تا پیگیری لازم به عمل آید.تقوی در ادامه جمعیت واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در استان (افراد ۱۵ سال و بیشتر)را ۵۴۰ هزار نفر اعلام کرد و عنوان داشت، در سال ۹۴ نزدیک به ۹۵ هزار نفر در استان اقدام به ثبت نام کارت هوشمند نموده اند که با احتساب این تعداد تاکنون مجموع افرادی که در استان برای آنان کارت صادر شده ۱۴۴ هزار نفر می باشند.

وی گفت: ثبت احوال این آمادگی را دارد تا در صورت حمایت مسئولین و تامین اعتبار لازم در این زمینه تا پایان امسال، برای نیمی از جمعیت واجد شرایط استان کارت هوشمند ملی صادر نماید.

مدیر کل ثبت احوال استان با تاکید بر اینکه، بیش از ۹۹ درصد ولادت و فوت های استان در مهلت قانونی به ثبت می رسند، از مردم خواست به دلیل محدودیت زمانی هرگونه ولادت و فوت بستگان خود را حتما در بازه زمانی حداکثر ۱۵ روز برای ولادت و ۱۰ روز برای فوت به ثبت احوال گزارش دهند.

تقوی در همین زمینه اشاره ای به آمار سال گذشته ولادت در استان داشت و گفت در سال گذشته قریب به ۶۰ هزار شناسنامه مکانیزه در استان صادر شد که ۱۶۳۰۴ مورد آن مربوط به ولادت های نوزاد بوده و بقیه مربوط به کسانی است که بنا به ضرورت شناسنامه شان تعویض گردیده است.

به گفته وی در مقابل ولادت های صورت گرفته سال گذشته استان، در مجموع ۲۶۱۸نفر فوت کردند، همچنین ۶۹۳۱ واقعه ازدواج و ۱۴۱۰ مورد طلاق در ادارات ثبت احوال استان به ثبت رسیده است.

وی به تعداد مراجعات مردمی ثبت احوال در سال ۹۴ اشاره کرد و گفت حدود ۲۰۰ هزار نفر در ۳۰۰هزار نوبت مراجعه به ادارات ثبت احوال، خدمات سجلی و کارت هوشمند ملی دریافت کرده اند.

مدیر کل ثبت احوال استان در پایان اظهار داشتک داشتن اطلاعات دقیق و مکان محور از جمله نیاز های جامعه برنامه ریز کشور و استان می باشد که ثبت احوال با همکاری شرکت پست به دنبال بروز نمودن تغییر نشانی محل سکونت افراد می باشد، که در صورت همکاری مردم و ثبت تغییر نشانی شان در سامانه ثبت احوال و رفع مغایرت سکونت و محل نشانی آنان، می توانیم اطلاعات دقیق و بروز جمعیتی را به صورت مکان محور و بر اساس محل سکونت استخراج و در اختیار دستگاهها و مسئولین قرار دهیم.

****

توقیف دو خودرو حامل چوب قاچاق در یاسوج

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بویراحمد از توقیف دو خودروری حامل چوب قاچاق (هیزم بلوط) خبر داد.

 جواد رحیمیان افزود: سودجویان در حالی که در مناطق جنگلی تولگهی و پراشکفت بویراحمد در حال برداشت چوب خشک بودند، از سوی ماموران جنگل بانی به دام افتادند.

وی از کشف چهارتن چوب و یک دستگاه اره برقی همراه این افراد خبر داد و افزود: اره برقی به نفع دولت توقیف خواهد شد.

رحیمیان برداشت چوب خشک را ممنوع دانست و افزود: با هرگونه دخل و تصرف غیرقانونی در جنگل ها به شدت برخورد قانونی خواهد شد.
رحیمیان تصریح کرد: تهیه هیزم براساس ماده ۴۲ قانون علاوه محکومیت به حبس، طبق ماده ۲۸قانون برداشت هرکیلوگرم هیزم ۳۰ هزار ریال جریمه دارد.
وی از انتقال دو خودرو متهمان به پارکینک خبرداد و افزود: از شهرستانهای مجاور استعلام خودروها برای داشتن سوابق برداشت چوب انجام و در صورت داشتن سابقه تخلف، مجازات آنها تشدید خواهد شد.
وسعت جنگل های شهرستان بویراحمد به مرکزیت یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد بیش از ۴۰۰ هزار هکتار است.

 

 

***
هوای گچساران در شرایط بحرانی است
 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران گفت: آلودگی هوای این شهرستان به دلیل غلظت بالای گرد و غبار در شرایط بحرانی است.
 
عبدال دیانتی نسب روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: میزان ذرات معلق در هوای گچساران هم اکنون 860میکروگرم بر متر مکعب است که بیش از پنج و نیم برابر حد مجاز است.
وی اظهار کرد: حد مجاز هوای سالم در شرایط عادی ،وجود 150 میکروگرم بر مترمکعب است.
وی با بیان اینکه هوای این شهرستان برای عموم مردم ناسالم است، از شهروندان خواست تا با نوشیدن آب و خودداری از قرار گرفتن در هوای آزاد و استفاده ازماسک از اثرات نامطلوب آلودگی هوا بر سلامت خود بکاهند.
دیانتی نسب تصریح کرد: پدیده ریزگردها که روز جمعه وارد گچساران شده بیشترین میزان آن یکهزار میکروگرم بر متر مکعب بوده است.
رئیس اداره هواشناسی گچساران نیز گفت: گرد و غبار میزان دید افقی در این شهرستان را به یکهزار متر کاهش داد.
اردوان نوشادپور افزود: میزان دید افقی در شرایط هوای سالم 10 کیلومتر است.
نوشادپور اظهار کرد: دمای هوای این شهرستان در 24 ساعت گذشته بین 23تا 42 درجه سانتیگراد در نوسان بود.
اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد از تداوم پدیده گرد و غبار در هوای مناطق گرمسیری این استان از جمله گچساران تا 24 ساعت آینده خبر داد.
شهرستان 120 هزار نفری گچساران از مناطق جنوبی کهگیلویه و بویراحمد است و در مجاورت استان خوزستان قرار دارد که یکی از مناطق ورود گرد و غبار به بخش غرب و جنوب غربی کشور است./ایرنا

****

کاهش 6درصدی داوطلبان کنکور در کهگیلویه و بویراحمد

نماینده سازمان سنجش در کهگیلویه و بویراحمد گفت: شمار داوطلبان کنکور سراسری در استان نسبت به سال گذشته شش درصد کمتر شده است.

سیاوش باقری روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: دانشگاه یاسوج به عنوان دانشگاه مادر استان از سال 75 تاکنون مسئول برگزاری آزمون‌های سراسری در استان است.
وی اذعان داشت: آزمون سراسری سال 95 در روزهای پنج‌شنبه و جمعه 24 و 25 تیرماه و در چهار نوبت در شهرهای یاسوج، گچساران، دهدشت، چرام، لیکک و لنده برگزار می‌شود.
باقری اظهار داشت: این آزمون در شهر یاسوج در چهار دانشکده دانشگاه یاسوج، مدارس آموزش و پرورش و دانشگاه پیام نور یاسوج با نظارت دانشگاه یاسوج و مدیر آموزش دانشگاه یاسوج برگزار می شود.
وی تصریح کرد: در کنکور سراسری سال 95 در استان بیش از 17 هزار و 416 تن رقابت می کنند که نسبت به آمار 18 هزارنفری سال گذشته کاهش شش درصدی را نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه همانند سال گذشته تعداد داوطلبان خانم‌ از آقایان بیشتر است بیان داشت: 10 هزار و 24 زن و هفت هزار و 312 مرد در کنکور امسال شرکت می‌کنند.
نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان به آمار داوطلبان کنکور در گروههای آزمایشی پنجگانه اشاره کرد و گفت: یک هزار و 11 تن در گروه آزمایشی ریاضی، سه هزار و 473 تن در گروه آزمایشی علوم انسانی، 12 هزار و 546 تن در گروه آزمایشی علوم تجربی، 406 نفر در گروه‌ آزمایشی هنر و 981 نفر در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی به رقابت می‌پردازند.
وی اضافه کرد: در همایشی که سازمان سنجش در دانشگاه تهران برگزار کرد دانشگاه یاسوج توانست رتبه برتر در برگزاری آزمون‌های سراسری را کسب کند./ایرنا

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی