نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

27. تير 1395 - 11:58
هتل ورزش و مجتمع بزرگ فرهنگی یاسوج دو پروژه بزرگ نیمه‌تکمیل شهر یاسوج بوده که در سفر دولت باید توجه ویژه‌ای برای تکمیل آن‌ها شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، هنوز بسیاری از پروژه‌های عمرانی در استان کهگیلویه و بویراحمد از دولت قبل باقی‌مانده‌ که برای تکمیل آن‌ها لازم است دولت فعلی توجه بیشتری به آن‌ها داشته باشد.

در استان و در برخی از حوزه‌ها مانند حوزه فرهنگی، ورزش، راه، درمان، آموزش و پرورش و بسیاری حوزه‌ها از یاسوج گرفته تا شهرستان‌های دیگر، این پروژه‌های عمرانی نیمه تمام با پیشرفت‌هایی از 10 تا 95 درصد وجود دارد.

در شهر یاسوج مرکز استان نیز این پروژه‌ها بسیار هستند از جمله پروژه‌هایی مانند مجتمع فرهنگی و هنری بزرگ شهر یاسوج که در ورودی این شهر قرار دارد، همچنین هتل ورزش این شهر در محل ورزشگاه 15 هزار نفری از دیگر پروژه‌هایی است که می‌تواند علاوه بر خدمات‌دهی در حوزه ورزش به کمک بخش گردشگری استان بیاید.

دولت با حضور در کهگیلویه و بویراحمد باید این پروژه‌ها را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهد، زیرا کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه از بسیاری استان‌های دیگر عقب‌تر بوده و نیاز به ایجاد زیرساخت‌ها دارد.

طی ماه گذشته جلسه‌ای از سوی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای واگذاری این پروژه‌ها به بخش خصوصی برگزار شد که سرمایه‌گذاران داخلی هیچ رغبتی برای انجام این کار و تکمیل پروژه‌ها از خود نشان ندادند.

به گزارش فارس، معلوم نیست که چرا سرمایه‌گذار داخلی برای چنین کارهایی میل و رغبت از خود در استان نشان نمی‌دهد و در مقابل اگر سرمایه‌گذاری غیر بومی تمایلی برای حضور در استان داشت از همه سو مورد تاخت و تاز و هجمه قرار می‌گیرد به طوری که باید عطای کار را به لقایش ببخشد و این چنین است که پروژه‌های استان بدون حضور سرمایه‌گذار خاک می‌خورند.

جهانبخش ایزدپور مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص می‌گوید: هتل ورزش یاسوج عملیات اجرایی آن از سال 86 در زمینی بیش از چهار هزار متر مربع آغاز شده و در حال حاضر حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی از هزینه یک میلیارد تومانی در این پروژه خبر داد و گفت: برای اینکه پروژه هتل ورزش شهر یاسوج تکمیل شود به اعتبارات سه میلیارد تومانی نیاز دارد.

ایزدپور معتقد است که با راه‌اندازی هتل ورزش علاوه بر این که می‌توان ورزشکاران را در مناسبت‌های مختلف و در اردوها در آن اسکان داد کمک خوبی هم به حوزه گردشگری در برخی از ایام سال خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد هم در خصوص پروژه بزرگ و نیمه‌ تمام مجتمع فرهنگی و هنری یاسوج گفت: تاکنون در این پروژه بیش از 21 میلیارد تومان هزینه شده که اعتبار اولیه آن 52 میلیارد تومان بوده است.

رضا دهبانی به برخی از مشخصات این پروژه اشاره کرد و گفت: در صورت راه‌اندازی این پروژه تا سال‌های سال شهر یاسوج به عنوان مرکز استان نسبت به زیرساخت‌های حوزه هنر و فرهنگ بی‌نیاز خواهد شد.

فارس

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی