نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

17. فروردين 1396 - 10:16
حضور بعضی کاندیداها در مدت زمان ثبت نام نامزد ها به تقلید از انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور طایفه ای در کنار نماینده مورد نظر و با ورژن جدیدتر همراه بود.

به گزارش پایگاه خبری چهارفصل، در روزهای ثبت نام کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در فرمانداری شهرستان بویراحمد شاهد حضور اقشار مختلف مردم برای ثبت نام در این ماراتن نفس گیر سیاسی بودیم.

حضور بعضی از کاندیداها به تقلید از انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور طایفه ای در کنار نماینده مورد نظر و با ورژن جدیدتر همراه بود.

در برخی موارد افراد با تیپولوژی خاص مثل سوار بر اسب شدن و پرچم به دست، پوشیدن لباس های زنانه توسط کاندیداهای زن و استفاده از لباس های محلی مردانه مشاده می شد.

 

نکته ای که باید مد نظر مردم شهر های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد باشد این مهم است که باید با استفاده از اندوخته های تلخ شوراهای طایفه ای در سنوات گذشته و این شوهای انتخاباتی به دنبال افراد کارآمد و متخصص باشند که بر مبنای گفتمان کارآمدی و خدمت به اقشار مستضعف پا به این عرصه گذاشته اند.

البته بعضی کاندیداها صداقت خاصی داشتند و به صراحت بیان کردند که به علت اینکه حقوقش کفاف زندگیش را نمی دهد و کم است پا به این عرصه گذاشته است.

این موضوع به بعضی کاندیداهای که در گذشته و حال با نگاه منفعت محور و اقتصادی وارد کارزار انتخاباتی شورا شدند بر می گردد که دنبال شعار های پرطمطراق که در حیطه وظایف شوراهای شهر نیست، نبودند.

با وصف حال و هوای ثبت نام شوراها که 155 نفر در یاسوج ثبت نام کرده اند باید دید که چند نفر از این اشخاص ۱۰ دقیقه می توانند راجع به وظایف، اختیارات، قوانین، ارتباطات بیرونی شورا با ادارات، افق و اهداف شورا صحبت کنند و برنامه ارائه دهند‌؟!!

در این موضوع نخبگان متهمان ردیف اول هستند. نخبه به معنای این نیست که هرکس مدرکی دارد و جایگاهی که البته مدارج علمی اهمیت دارد ولی در این برداشت از نخبگی یعنی کسی که مسائل جامعه را با دقت رصد می کند و به عمق ریشه های بروز مسائل پیرامونی پی می برد و در راستای رفع آسیب ها، رذائل و مشهورات غلط و جایگزین کردن فضائل و معروفات حقیقی سر از پا نمی شناسد، خواه سیکل داشته باشد و خواه کارشناسی ارشد.
نخبگان باید چراغ راه انتخاب اصلح ملت باشند. نخبگان مسئول عبور مردم از معیارهای غلطند. 

رسانه های انقلابی شفاف سازی و افشاگری های خوبی در خصوص زد و بند ها صورت گرفته در شوراهای شهر استان انجام گرفت و مردم عزیز با چشم و گوش باز افراد لایق و دلسوز را انتخاب خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی