نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

15. مهر 1396 - 17:50
پياده رو ها و خیابان ها يكي از نيازهاي اساسي انسان ها بویژه شهروندان روستای مندان بخش سرفاریاب از توابع شهرستان چرام است که متاسفانه وضعیت خوبی ندارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل و به نقل از  چرام؛يكي از مشكلات عمده زندگي شهري و روستایی بشر امروزي، سرسپردگي بيش از حد به حركت سواره و در نتيجه غفلت از حركت پياده و ساماندهي فضاهاي آن است .

 

فضاها و عرصه هاي عمومي بویژه خیابانهای روستایی وشهری يكي از عناصر ضروري و اساسي زندگي روزمره برای جلوگیری از بروز مشکلات و مهم ترين بخش بافت  یک روستا به شمار مي روند.

 

پياده روي ها يكي از پايدارترين روشهاي حمل و نقل روستایی بوده و مي تواند از جنبه  هاي مختلف كالبدي،  اجتماعي، زيست محيطي،  فرهنگي،  اقتصادي  و  سياسي سبب توسعه پايدار روستاها شود.

همچنين، پياده راه ها كه بستر اصلي حركت پياده هستند، در سطح شهرها همانند كانون هاي رشد عمل كرده و تاثير بسزايي در اصلاح و تحريك فضاهاي پيراموني خويش ايفا کند.

 

این گزارش در حالی است که پياده رفتن يكي از نيازهاي اساسي انسان بویژه شهروندان روستای مندان بخش سرفاریاب از توابع شهرستان چرام است.

در  اين راستا محقق به بررسي  مفهوم توسعه پايدار و حركت پياده پرداخته  است و در نهايت نقش پياده راه ها،نمونه موردي در توسعه پايدار  روستاها و اصول پيشنهادي جهت ايجاد يك محدوده پياده مدار پايدار تبيين میشود.

 

اما روستای مندان علاوه بر اینکه دارای محرومیت خاصی است،پیاده روها و خیابانهای در این وجود دارد که فقط اسم خیابان را به یدک می برد.

 

همانطور که از تصاویر مشخص است،وضعیتخیابانهای این روستا بسیار نامناسب بوده و می طلبد که تدبیری مناسب برای این وضعیت شود.


مسئولان مربوطه میتوانند با اولویت بندی و اجرای مناسب برخی از پروژه ها شاهد اجرایی مناسب در نقاط محروم باشند.

 

انتهای پیام/ز

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی