نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

18. مهر 1396 - 0:11
بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان باشت که عملیات اجرایی آن از سال 93 شروع و در مصوبه سفر دولت یازدهم اجرایی شد و شروع به فعالیت کردو یکی از مهمترین پروژه های در شهر لقب گرفت اما بعد از گذشت 3 سال و 6 ماه هنوز به بهره برداری نرسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل به نقل از  باشت نیوز؛ در حالی‌که در سال‌های اخیر وعده ساخت یک بیمارستان مجهز و مدرن به مردم شهرستان باشت داده شده و مسئولان گوناگون کشوری و استانی زمان تکمیل آن را تا پایان دولت یازدهم از میان طرح‌های افتتاحی خود داده بودند، اما چندماه مانده به عمر دولت یازدهم هنوز مردم امیدی به اجرای این وعده نداشتند تا اینکه این پروژه مهم و حیاتی در شهرستان باشت  به دولت داوزدهم رسید.

 

بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان باشت که عملیات اجرایی آن از سال 93 شروع  و در مصوبه سفر دولت یازدهم  اجرایی شد و شروع به فعالیت کردو یکی از مهمترین پروژه های در شهر لقب گرفت.

 

بیمارستان باشت

 

درانتهای خیابان شفا  شهرباشت بنایی در حال ساخت بوده که چشم امید بسیاری از مردم این شهر بوده که بیماران خود را برای مداوا به شهرهای همسایه استان همچون شیراز، تهران و اصفهان می‌برند و به این آجرها، کارگرها و پیمانکار آن چشم  دوخته شده است.

 

 آجرهایی که خیلی به آرامی بالا می‌روند و سرعتی لاک پشتی را برای خود تجربه می کنند و هر روز که می گذرد سرعت آن کُندتر شده و تا قبل از پایان گرفتن آن باید بگویم این بیمارستان خود, بیمار نداشتن بودجه مالی شده است؟!

 

داشتن یک بیمارستان مجهز آن هم در شهری محروم که محرومیت های تاریخی آن باعث کم تر توسعه یافتگی آن شده و بیشتر اوقات بیماران خود را در سر درگمی قرار داده و آنها را روانه استانهای همجوار کرده است.

 

بیمارستان باشت

هم‌اکنون که یک بیمارستان کوچک ،متوسط با حداقل امکانات  در شهرباشت وجود داشته ولی از درجه نسبتاً خوبی که در شأن مردم این دیار باشد، برخوردار نبوده و هر روز خبری از رسانه ها مبنی بر بد عمل کردن و یا خشم بیماران از آنان به گوش می رسد؛باید گفت ،مسئولان اجرایی دولت دوازدهم با قانون سلامت  در استان چه تمهیداتی برای این پروژه مهم در این شهرستان دارند؟!

زخم کهنه ای که هنوز ترمیمی برای آن دریافت نشده و هر روز نماینده مردم و یک مسئول و چند وزیر از آن بازدید می کنند وبه غیر این حرف که به زودی به پایان می رسد و افتتاح می شود دیگر حرفی برای گفتن ندارند!

 

بیمارستان 32 تختخوابی شهر که در سه بلوک ساخته شده و هر بلوک از نظر تعداد طبقات با دیگر بلوک‌ها تفاوت داشته به‌طوری‌که بعضی از بلوک‌ها در طبقات مختلف ساخته شده اند و باید گفت ساخت و تکمیل آن در شهر باشت می تواند نوید بخش افقی جدید در بهره وری مردم این شهرستان از خدمات پزشکی و با تخصص باشد.

 

ساخت این بیمارستان که در سال 93 شروع شد و از آن زمان تاکنون نماینده فعلی شهرستان دولت از روند ساخت و ساز آن دیدن کردند در حال حاضر خبرهای خوبی از آن نمی رسد هرچند که مسئولان بهداشت و درمان شهرستان خبر از تمکیل آن تا پایان سال می دهند.

 

بیمارستان باشت

اما چه سود؟! وعده هایی که یکی پس از دیگری تحقق نیافت و رو به فرموشی سپرد و این پروژه مهم در شهرستان  باشت را با چالش های از نبود اعتبار،کم کاری پیمانکار وعده های عملی نشده و دیگر وعده ها به حاشیه رفته است.

 

در آخرین مصاحبه  بهمن 95 (موسی خادمی) استاندار وقت از عملیات اجرایی طرح احداث بیمارستان 32 تختی باشت تا پایان دولت یازدهم خبر داد اما خادمی به پایان کار در استان کهگیلویه و بویراحمد رسید ولی پروژه بیمارستان باشت همچنان در انتظار تکمیل شدن است.

 

پروژه های بزرگی که بودجه کلنگ زنی و ساخت آنها را نماینده محترم غلام رضا تاج گردون با دردسر های عظیم تامین میکند ولی مسئولان در شهرستان کم کاری های عدیده ای دارند. باید در دولت دوازدهم مسئولان کم کار و بی خیال را عزل و افراد زبده و کاردان را جایگزین کرد.

 

در مصاحبه دیگری از رئیس اداره راه و شهرسازی باشت درفروردین 96 در رابطه با پروژه بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان باشت  کار مساحت این طرح را سه هزار و 700 مترمربع اعلام کرد و افزود: این طرح درمانی در هفته سلامت امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.( اینجا بخوانید)و حالا 6 ماه از هفته سلامت می گذرد و همچنان پروژه بیمارستان باشت در خواب به سر می برد.

 

بیمارستان باشت

 

در فروردین ماه  و بعد از مصاحبه سعید گندم کاردر رابطه با بیمارستان ، از کارگران افغانی که بر روی ساختمان  این بیمارستان مشغول به کار بوده اند سوال شد که این بیماستان کی افتتاح خواهد شد گفتند: تا 8 ماه دیگر این بیمارستان به بهره برداری نمی رسد.

 

حال ما باید حرف کارگران خارجی را باور کنیم یا مسئولان؟؟

 

سرپرست معاونت توسعه مديريت دانشگاه علوم پزشكي استان در آیین کلنگ زنی این پروژه در سال 93 بیان کرد تا سال 95 این پروژه به بهره برداری میرسد!!!و حالا مردم این شهر چشم انتظار مانده اند برای افتتاح این بیماستان 32 تخوابی...

 

 

گفتنی است بیمارستان باشت شامل بخش‌های جراحی، زایمان، سونوگرافی، داخلی، اورژانس و دیالیز است  که امید است این تناقض گویی مسئولان پایان پذیرد و هرچه زودتر این پروژه ضروری برای مردم به بهره برداری برسد

 

شهرستان 21 هزارنفری باشت در جنوب شرقی استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی