نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

25. مهر 1396 - 10:57
دکتر فرشاد رستمی رئیس بیمارستان شهرستان باشت در واکنش به گزارش باشت نیوز مبنی بر وعده های مسئولین در مورد افتتاح بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان باشت گفت:در حال حاضر این بیمارستان 32تختخوابی از نظر عمرانی و ساخت و ساز 100درصد تکمیل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل به نقل از باشت نیوز، این پایگاه خبری در گزارشی میدانی به مسئله نبود بیمارستان در شهرستان باشت و وعهده های چند ساله مسئولان برای بیمارستان32 تختخوابی بیمارستان این شهرستان پرداخت که در این زمینه مسئولان علوم پزشکی شهرستان باشت نسبت به این خبر واکنش نشان دادند.

 

دکتر فرشاد رستمی رئیس بیمارستان شهرستان باشت در واکنش به گزارش باشت نیوز مبنی بر وعده های مسئولین در مورد افتتاح  بیمارستان 32  تختخوابی شهرستان باشت گفت:در حال حاضر این بیمارستان 32تختخوابی از نظر عمرانی و ساخت و ساز 100درصد تکمیل شده  و در این زمینه در،پنجره ،شیشه و رنگ آمیزی بیمارستان هم تکمیل شده است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر در راستای تکمیل این بیمارستان انجام زیر ساخت های تاسیساتی آن در حال اجراست،بیان کرد: با توجه به کارهای میدانی تا یک ماه آینده زیرساخت های این بیمارستان نیز  تکمیل خواهد شد.

 

بیمارستان 32 تختی باشت

رئیس بیمارستان شهرستان باشت به استخدام و جذب نیروهای متخصص در این بیمارستان نیز اشاره داشت و افزود:جذب نیروی متخصص برای بیمارستان از طرف وزارت بهداشت صورت میگیرد و این موضوع را باید وزارت حل کند و نیروی متخصص استخدام کند و بعد از این پروسه جذب متخصیصن افتتاح بیمارستان نیز صورت می گیرد.

 

رستمی با تأکید بر اینکه در بحث جذب متخصص نظریه ها متفاوت بوده وبرخی به این نظر هستند که می توان با یک متخصص داخلی بیمارستان را افتتاح کرده و به مرور بقیه متخصص ها و نیروهاجذب شوند،گفت:البته نظر آقای تاجگردون نماینده مردم شهرستان های باشت و گچساران و بنده این نیست و باید هر ۴متخصص جذب شوند (متخصص داخلی،اطفال،جراحی و زنان) تا با آسودگی بیمارستان افتتاح شود.

 

وی در ادامه به انجام مراحل پروسه فنی بیمارستان نیز اشاره کرد و افزود: کارهای فنی بیمارستان نیاز به زمان دارد و باید طبق زمانبندی خاص خودش انجام گیرد.

 

رئیس بیمارستان شهرستان باشت در پاسخ به این سوال که بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان باشت چه موقع افتتاح خواهد شد،گفت: همانگونه که در خبرها و مصاحبه های قبلی گفته ایم اگر مشکلی پیش نیاید و بر اساس زمانبدی طرح شده پیش برویم تا یک ماه آینده تاسیسات بیمارستان نیاز به کار دارد.

 

بیمارستان 32 تختی باشت

رستمی تصریح کرد: در زمینه افتتاح اگر مشکلی برای جذب نیرو و متخصص نداشته باشیم احتمالا تا دو الی سه ماه آینده این بیمارستان به بهره برداری خواهد رسید.

 

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه شهروندان از نبود پزشک متخصص در کلنیک شکایت دارند و هر روزه از این موضوع گلایه مند هستند گفت: در کلنیک این شهرستان دکتر های متخصص از جمله( زنان،داخلی،اطفال،چشم پزشک..) مشغول به کار هستند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد هر چند که نیازمند توسعه هستیم.

 

رئیس بیمارستان شهرستان باشت در پاسخ  به این سئوال که گلایه مندی مردم این شهرستان از حضور دیر متخصیصن در این شهرستان است، گفت:حضور برخی متخصیص اختیاری است، اما برخی دیگر که ضریب کار هستند و دانشگاه برای آنها ابلاغ میزند که حضور داشته باشند.

 

رستمی با تأکد بر اینکه تا وقتی بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان باشت افتتاح نشود پزشک متخصص از نظر قانونی به آن تعلق نمیگیرد،گفت:امیدواریم با افتتاح بیمارستان 32 تختخوابی باشت این مشکلات برطرف شود.

 

وی ادامه داد: متخصصین اجباری برای حضور در باشت ندارند بلکه درشهرستان های دیگر مطب دارند واین در صورتی است که برخی بصورت داوطلبانه با ما همکاری می کنند.

 

رئیس بیمارستان شهرستان باشت به حضور پزشکان ظریف کار اشاره کرد و افزود: سرپرست علوم پزشکی استان وعده داد برای این پزشکان ابلاغ رسمی زده شود و از آبان ماه متخصیصن جدید به شهرستان می آیند.

 

دکتر فرشاد رستمی در پاسخ به این سوال که  برخی شهروندان بامراجعه به مراکز درمانی با نبود پزشک عمومی مواجه شده اند و از رسانه ها درخواست پیگیری داشته اند،گفت: چهار پزشک عمومی در شهرستان باشت مشغول به کاربوده اند ،برخی در رشته های تخصصی قبول شده و درحال تحصیل هستند و برخی آنها به اتمام رسیده که در این زمینه باید بگوییم در سطح استان هم پزشکی نیست.

 

وی ادامه داد: با رایزنی های صورت گرفته با مسئولان علوم پزشکی استان قرارشد دانشگاه هزینه بیشتری برای پزشکان متقبل شود و با آنها قرارداد ببندد تا در شهرستان باشت شروع به کار کنند.

 

رئیس بیمارستان شهرستان باشت در پایان در مورد زمان رسمی افتتاح بیمارستان تخصصی شهرستان باشت نیز خاطر نشان کرد: نمیتوانیم به مردم وعده دروغ بدهم،اگر مشکلی در جذب نیروی انسانی و پزشک متخصص نباشد پیش بینی من از افتتاح بیمارستان تا 3 ماه آینده است.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی