نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

23. آبان 1396 - 22:18
در شرایطی که دانش آموزان برای تحصیل و دانش اندوزی به مکانی امن نیاز دارند که بتوانند در آرامش درس بخوانند ، اما گویا این مساله برای دانش آموزان روستای موشمی سفلی زیلایی ، رویایی بیش نیست .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل بیش از یک ماه از آغاز سال تحصیلی جدید سپری می شود و دانش اموزان فصل جدیدی از علم آموزی را آغاز کرده اند     . 

در این میان دانش آموزان روستاي موشمی سفلی منطقه زیلایی برعكس ديگر دانش آموزان كه در مدرسه اي با امكانات مناسب مشغول تعليم و تربيت هستند، در مکانی تحصیل می کنند که مشکلات عدیده ای دارد

 

یکی از مشکلاتی که مدرسه شهید آبسته به آن دچار شده است بافت قدیمی و نامناسب ساختمان آن است که با کوچک ترین زلزله ای ممکن است خسارات جبران ناپذیری به بار آورد .

از جمله دیگر مشکلات این مدرسه ، حیاط خاکی و پر از سنگلاخ آن است که اجازه بازی و تفریح را از دانش اموزان سلب کرده است و در برخی موارد باعث آسیب به آن ها شده است

.

در شرایطی که دانش آموزان برای تحصیل و دانش اندوزی به مکانی امن نیاز دارند که بتوانند در آرامش درس بخوانند ، اما گویا این مساله برای دانش آموزان روستای موشمی سفلی رویایی بیش نیست .

حیاط این مدرسه به شکلی است که نه تنها دارای زمین خاکی و پر از سنگلاخ است بلکه در بخش هایی از آن چاله هایی وجود دارد که می تواند دانش آموزان را دچار آسیب کند .

 

 روستای موشمی سفلی دارای دو مدرسه ابتدایی جداگانه به نام های دبستان شهید آبسته که پایه های دوم تا چهارم و دبستان حدیث که پایه های پنجم و ششم ابتدایی در آن تحصیل می کنند ، است که مدرسه شهید آبسته دارای 51 دانش آموز و دبستان حدیث 52 دانش آموز دارد .

با توجه به گستردگی فضای رسانه ای و مجازی که در دنیای کنونی وجود دارد ، بهتر است مسئولان آموزش و پرورش و دیگر مسئولانی که می توانند کاری انجام دهند ، نسبت به حل این مشکلات اقدامات لازم را انجام دهند تا شاهد پخش این گزارش ها از رسانه های غربی نباشیم که با آن ، نظام جمهوری اسلامی را زیر سوال ببرند .

گفتنی است یکی از اهالی این روستا با ضبط یک فیلم کوتاه و ارسال آن برای یکی از رسانه های غربی ، خواستار پیگیری این مشکل از طرف بیگانگان شده بود .

انتهای پیام /

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی