نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

1. آذر 1396 - 20:37
مردم دیار همیشه سبز چرام که با خوشحالی غیرقابل وصفی به استقبال بارشهای پاییزی رفته اند،هنوز با مشکلاتی همچون گرفتگی جداول،معابر و خیابان های شهری روبرو هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل به نقل چرام؛يكي از ثمرات بزرگ انقلاب شكوهمند ايران اسلامی در دهه اخير شكل گيري شوراهاي اسلامي شهر و روستا بوده كه توسط رأي مردم تعيين مي شود در همين زمينه با انتخاب شوراها و اداره بخشي از امور اجرايي كشور با تكيه بر روند آزاد تبادل دانش،بينش ،نظارت و آراي مردم گامي مهم در واگذاري امور به سازمان هاي محلي برداشته شد.

 

شوراهاي شهري و روستايي تبلور حضور مردم،ديدگاه ها،افكار،خواسته ها،نيازها و تمايل مردم در صحنه ي برنامه ريزي مي دانند.

 

شوراي شهر به عنوان يك عنصر از مديريت شهري در اداره شهرها در سطح محلي نقش مهمي را بر عهده گرفته است و تشكيل شوراهاي اسلامي شهرها مي تواند نقطه عطفي در براي مديريت مشاركتي در ايران باشد.

http://choram.ir

باید این نکته را هم بیان کرد که مديريت شهري زماني مي تواند عملكرد مناسبي داشته باشد كه در چهارچوب سياست هاي شهري صحيح و برنامه ريزي شده حركت كند، يكي از ويژگي هاي سياست شهري خوب مشاركتي بودن آن است يعني جايگاهي كه گروههاي مختلف شهروندان در تدوين، اجراء و ارزيابي آن نقش داشته باشند و در ايران تنها نهادمحلي مشاركتي كه توان تأثير بر سياست گذاري شهري را دارد شوراي شهر است.
 

شوراها از جمله سازمانهايي هستند كه براي تحقق مشاركت مردم در فرآيند تصميم گيري،برنامه ريزي،نظارت و اجراي سياست گذاري ها در سطوح محلي ومنطقه اي فعاليت مي كنند و از اين طريق زمينه حضور و مشاركت مردم در امور مربوط به خودشان فراهم مي کنند و به همين دليل، شوراها به عنوان سازمان. محل اطلاق مي شود كه يك نوع حضور نهادينه شده مردم و منشأ شكل گيري خدمات شوراها است.

 

شهر چرام يكي از شهرهاي شهرستان چرام با فاصله 15 كيلومتري از شهرستان کهگیلویه واقع شده و یکی از شهرستانهای استان کهگیلویه و بویراحمد است.

http://choram.ir

http://choram.ir

چند روزی است که استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد میزبان اولین باران پاییزی خود بود و چرام که پس از چند سال اسم شهرستاانی را به خود گرفته است،از این ماجرا برخوردار بوده و هنوز که هنوز است با مشکلات ابتدایی و متعددی روبرو است که شاید در یک شهر وجود نداشته باشند.

 

مردم دیار همیشه سبز چرام  که با خوشحالی غیرقابل وصفی به استقبال بارشهای پاییزی رفته اند،هنوز با مشکلاتی همچون گرفتگی و آبگرفتگی جداول،معابر و خیابان های شهری روبرو هستند.

http://choram.ir

این گزارش درحالی است که آبگرفتگی معابر و جداول چرام در برخی مناطق شهر به شدتی زیاد بود که تردد خودروها به کندی و با مشکلات زیادی صورت می گرفت.

 

علی نوری شهردار چرام نیز در کمیته برنامه ریزی شهرستان هم بر بهسازی معابر،کمربندی غربی شهر و ترمیم پارک ولایت و بوستان شهدای گمنام تاکید کرده است.

 

باید پذیرفت که جداول و معابر شهر هم کشش هدایت این حجم از آب را به خارج از شهر ندارند و هم به صورت جدی نیازمند بازسازی مجدد.

http://choram.ir

انتظار می رود که در برنامه کوتاه مدت شورای اسلامی شهر چرام کارهای زیرساختی و کاربردی(البته با قبول تمام نواقص)،در هفته های آینده و پس از بارندگی به بخش مهم زیباسازی شهر و ترمیم مشکلات اساسی شهروندان همچون بازسازی معابر توجه ویژه شود.

 

 

لازم به یادآوری است که در چنین روزهایی همشهریانمان در حاشیه شهر و مسکن مهر از نبود معبر مناسب و … رنج می برند که این مهم همت تمام ارگان های مربوطه را می طلبد.

 
انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی