نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

6. آذر 1396 - 20:10
استعدادیابی بانوان به معنای کشف و فعال کردن توانایی های بالقوه مخصوص آن بانوان و هدایت شخص در مسیر صحیح است و راهی منطقی و مقرون به صرفه برای تحقق بهترین عملکرد این افراد در میادین ورزشی به حساب می آید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل به نقل  از چرام؛هر جامعه ای برای پیشرفت خود نیازمند شناسایی استعدادهای فرزندان خود بوده که با صرف سرمایه های لازم این تواناییهای خدادادی و ذاتی پرورانده می شود تا به حداکثر فعلیت خود برسد.

 

با توجه به اینکه درصد زیادی از جامعه ما را نوجوانان و جوانان تشکیل می دهند و در واقع سیاست گذاران دهه های آینده کسانی هستند که امروزه در مرحله نوجوانی و جوانی به سر می برند، اگر بخواهیم در آینده ای نه چندان دور جوانانی داشته باشیم که توانمند بوده و در مقابل مشکلات سر تعظیم فرود نیاورند و با مشکلات به مبارزه پرداخته و به حل آن مبادرت ورزند و در جهت رشد و توسعه گام بردارند، امروزه باید آنان را دریابیم.

 

از طرفی دیگر عواملی را که سعادت روانی آنها را به خطر می اندازند،شناخته و در رفع آن اقدام کنیم.

 

اغلب روانشناسان بر تأثیر عزّت نفس و انگیزه در کارکردهای روزمره افراد تأکید کرده اند، به عبارت دیگر، فرد با عزّت نفس و انگیزه بالا، خوشحال تر و موفق تر خواهد بود البته نباید فراموش کرد که فرد بااستعداد با انگیزه بالا زمانی خوشحال خواهد بود که به استعداد وی اهمیت داده شود و عاملی برای پیشرفت او شود.

 

استعدادهای واقعی ما با احساس خود ما شعله می گیرند و وقتی سرعت آن بالا می رود، هدفمان با احساس سوختگیری می کند و باعث می شود بتوانیم وارد عمل شویم.

 

عمل کلید کار برای یافتن استعدادهای درونیمان است و اگر آن جرقه آنجا نباشد شما استقامت کافی برای عبور از موانع و مشکلات راه را نخواهید داشت.

 

استعدادیابی بانوان به معنای کشف و فعال کردن توانایی های بالقوه مخصوص آن بانوان و هدایت شخص در مسیر صحیح است و راهی منطقی و مقرون به صرفه برای تحقق بهترین عملکرد این افراد در میادین ورزشی به حساب می آید که این فرایند به افرادی با شرایط جسمانی، مهارتی و رفتاری بالا نیاز دارد.

 

البته معیار و گزینه های استعدادیابی درهر رشته ورزشی متفاوت است وآنچه درحال حاضر مورد توجه قرار گرفته، علاقه و تعلق خاطر افراد است.

 

در استعدادیابی بانوان با مولفه های زیادی سروکار دارند که مهمترین بخش آن، پیکرسنجی است و می توان این بخش را مهمترین عامل در موضوع استعدادیابی دانست.

http://choram.ir

استان های مختلف همچون کهگیلویه وبویراحمد،بسیاری از بانوان با استعداد را در حوزه های مختلف دارد که شاید به علت نبود امکانات،خود را نشان نمی دهند.
 

اما باید گفت بانوانی که در حوزه های مختلف فن و حرفه مناسب را دارند،چرا در ساکن و در خانه ها بدون شکوفایی استعداد خود نشسته اند زیرا که نیمی از جمعیت هر جامعه را زنان تشکیل میدهند و بدین ترتیب در توانمندی و توسعه هر جامعه نقشی تعیین کننده دارند.

 

استان ذکر شده دارای منابع طبیعی و استعداد های درخشان در حوزه هایی همچون صنایع دستی،اقتصاد مقاومتی،کیف دوزی و... است که باید عدم شکوفایی استعداد این بانوان را دریابیم.

 

یکی از شهرستان های کهگیلویه وبویراحمد،چرام است که بانوان با استعدادی دارد و یکی از این بانوان این شهرستان بیان کرد:بانوان این استان و شهرستان چرام مهارت های زیادی در صنایع دستی  دارند که می طلبد با اندکی تدبیر،فضای آموزشی و شکوفایی استعداد های شان را فراهم کرد.

http://choram.ir

در کل کهگیلویه و بویراحمد زنان و بانوان توانمندی را دارد که دستگاه های مختلف هر شهرستان می توانند از آنها برای پیشبرد اهداف کارآفرینان و اقتصاد مقاومتی که مد نظر مقام معظم رهبری است،گام مناسب و خوبی بردارند.

 

انتظار می رود برخی از مسئولان با ایجاد کارگاه تولیدی زنان و سایر مواردی که باعث شکوفایی استعداد این افراد می شود، بانوان این استان و سایر استانها را از خانه بیرون بکشند تا نقش مهم بانوان و زنان در جامعه مشهود شود.

 

 

این درحالی است که حجت الاسلام حسن روحانی در مورخ  31 فروردین ماه سال جاری بیان کرد:دولت تدبیر و امید و بالاتر از آن، نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی خود را مرهون حضور فعال زنان آگاه مشارکت‌جو در صحنه اجتماع و در پای صندوق آراء می‌داند و این عهدی که دولت تدبیر و امید از روز اول با دختران و زنان و بانوان عزیز جامعه ما داشته است که فرصت‌های بیشتری را برای حضور آنها مهیا کند بر آن وفادار خواهد ماند.

http://choram.ir

صابر مظاهری در نشست شورای اشتغال مورخ 25 آبان ماه امسال با اشاره به جمعیت فعال استان اظهار کرد: 713 هزار و 53 نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد زندگی می‌کنند و بر اساس این آمار جمعیت فعال استان 216 هزار نفر بوده، ضمن اینکه جمعیت شاغل 188 هزار نفر است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نرخ بیکاری 12.96 درصدی استان در سال جاری گفت: بر اساس سرشماری تابستان سال جاری آمار بیکاری در استان 10.8 درصد است.

 

وی اضافه کرد: نرخ بیکاری در شهرستان بویراحمد 10.7 درصد، کهگیلویه 13 درصد، گچساران 16 درصد، دنا 8.9، چرام 17 بهمئی، 17.7، باشت 14.6 درصد و لنده 12.8 درصد است.

 

در پایان امیدواریم برای احیای نقش زنان و بانوان در جامعه و شکوفایی استعداد آنها تلاش شود که در جامعه شاهد شکوفایی استعداد آنها و سایر افراد شویم.

 

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی