نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

7. آذر 1396 - 8:47
مهمترین تاثیرات هنرهای تجسمی و فیلم های سینمایی بر جامعه، تربیت کودکان و رشد و بالنگی آنهاست که در تربیت روحی کودکان موثر است و با این امر میتوان مطالب و مباحث تربیتی را انتقال داد زیرا کودک هرچه مشاهده میکند،انجام می دهد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل به نقل  از چرام؛ هنر وهنرمند با دست فرهنگ خود، روح جامعه را صیقل می بخشد که در استان کهگیلویه و بویراحمد توجه به هنر و هنرمند کمترین اهمیت را در بین اقشار مختلف به خود اختصاص یافته است. 

 

هنر نوعی شناخت است که انسان بواسطه آن درباره خود و جهان پیرامون خود به آگاهی های درونی دست می یابد.

 

این شناخت و معرفت بصورت های گوناگون در وجدان هنرمند منعکس شده و در آثار هنری متجلی می شود و بنابراین تعریف هر انسانی از هنر، به تعریف او از هستی برمیگردد و این تعاریف متفاوت از هنر به تجلیات گوناگون منجــــر خواهد شد.

 

همواره واژه هنر تداعی زیبایی و جمال می کند به گونه ای که همه مفهوم هنر در بنای وجیه کلمه زیبا و زیبایی یک جا خلا صه شده و توسعه زیبایی، همه مفهوم هنر را فرا می گیرد.

http://choram.ir

از طرفی جامعه متشکل از افراد است و تاثیرات فردی به وضوح خودشان را در جامعه نشان خواهند داد؛به گونه ای که توجه به یک نفر کمتر از توجه به کل جامعه ای که فرد در آن زندگی می کند را ندارد.

 

با توجه به مراحل تاثیرگذاری هنر بر روح و روان انسانی آخرین مرحله رهایی است که انسان از خود طبیعتی که ساکن در آن است رها شده و در نتیجه به قدرت والای روحی می رسد که حاصل این مرحله تاثیرگذاری هنرمند بر طبیعت است.

http://choram.ir

یکی از  ویژگی های هنر می توان در راستای انتقال مفاهیم فرهنگی و اعتقادی نسلی برای نسل دیگر استفاده کرد یا از زبان گویای آن می توان برای نشر حداکثری مطالب خاص استفاده کرد.

 

یکی از مهمترین تاثیرات هنرهای تجسمی و فیلم های سینمایی بر جامعه، تربیت کودکان و رشد و بالنگی آنهاست که در تربیت روحی کودکان موثر است و با این امر می توان مطالب و مباحث تربیتی را انتقال داد زیرا کودک هرچه مشاهده میکند،انجام میدهد .

 

از این رو خلیل عمرانپور هنرمند چرامی معتقد است که تمام آن چیزی که یک انسان عادی نیاز دارد تا با کمک آنها بتواند در جامعه زندگی سالمی داشته باشد، از طریق هنر به بچه ها آموزش داده می شود که این را می توان یکی از دلایل ضرورت وجود و آموزش هنر های تجسمی و سینما  در جامعه دانست.

 

http://choram.ir

این هنرمند چرامی در گفتگوی اختصاصی با  چرام و با اشاره به اینکه کار ساخت فیلم ریحان در حال اتمام است و آماده شرکت در جشنواره های مختلف خواهد بود، اظهار کرد: این فیلم تاثیر رسوم و خرده فرهنگ های قدیمی را در زندگی عشایری به تصویر می کشد.

 

وی افزود: این فیلم داستان مادری را روایت می کند که در زجر و بدبختی پسران و دختران خود را بزرگ می کند اما فرزندان در بی اعتنایی مادر خود را رها می کنند.

http://choram.ir

http://choram.ir

این کارگردان چرامی اضافه کرد: ولی من ازمسئولین خواهشمندم که ما را حمایت کنند تا بتوانیم در راه هدف خود موفق باشیم و آوازه چرام را به شهرهای دیگر برسانیم.

 

باید گفت که این فیلم اعتباری بالغ بر12میلیون نیاز داشته است که اگر مقداری از این مبلغ را مسئولین تقبل کنند، می تواندحرف خوبی برای گفتن داشته باشد.

 

در این فیلم از چهره های همچون سعید خردمند،سرمست آتش پنجه، آفرین چمران و سمانه حبیب زاده از چرام و بازیگران تهرانی همچون سلطان نجفی و آذر محرم زاده  استفاده شده است.

 

این فیلم علاوه بر روایت سختی مادری با دارای چند فرزند،منطقه و آداب زوستای آب برم و توگبری چرام را در قسمتی از فیلم به تصویر می کشد.

 

این فیلم در مدت 90 دقیقه و به کارگردانی خلیل عمرانپور و با تهیه کنندگانی همچون وحید حسینی خواه و مهدی موسوی روبه اتمام است.

http://choram.ir

در پایان و در این عصر تکنولوژی یکی از مصادیق اصلی در کاربرد هنر، کاربرد هنرهای تصویری و نمایشی است و در واقع هدایت هنری غیرمستقیم به جای هدایت مخاطبه ای و گفتاری مستقیم.

 

 امیدواریم برای عدم نابودی و از بین رفتگی این هنرها،مسئولان همت خود را مضاعف کنند تا شاهد تربیت سالم و اسلامی جامعه باشیم و درکنار هنرمندان فضای مناسبی را برای فرزندانمان مهیا کنیم.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی