نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

30. دى 1396 - 18:40
ریزگردها در زمانی وارد شهرستان بهمئی شدند که مردم بی صبرانه منتظر اقامه نماز طلب باران و بارش نزولات آسمانی بودند اما در این گیر و دار بحران زیست میحطی شاهد تعطیلی سامانه آنلاین داده های هواشناسی شهرستان هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل به نقل از آوای ماغر؛ هر چند طبق پیش بینی های سازمان هواشناسی کشور از شامگاه روز گذشته شاهد ورود یک سامانه بارندگی به آسمان شهرستان بهمئی بودیم اما عمر این بارشهای پراکنده و مقطعی تا ظهر امروز طول نکشید.

از ظهر امروز با ورود یک سامانه بزرگ گرد و غبار همراه با وزش باد سرد، امید مردم شهرستان بهمئی برای بارش باران زمستانی از سامانه بارشی شب گذشته را به نا امیدی تبدیل کرد.

ریزگردهای امروز تراکم بالایی دارند به طوری که شعاع دید در شهر لیکک و دیگر نقاط شهرستان بهمئی به حدی پایین آمده است که عبور و مرور را مختل و شهروندان بهمئی را به دلیل آلودگی بالای ریزگرد، خانه نشین کرد.

در حالی کام مردم بهمئی با ریزگردها تلخ شده است که یک روز بعد  از روز جهانی هوای پاک هستیم و اخبار بارش برف و باران در سراسر کشور از رسانه های مختلف صوتی و تصویری و شبکه های اجتماعی مخابره می شود.  

زندگی روزمره مردم بهمئی همانند شهروندان خوزستانی و کرمانشاهی اینبار هم بر اثر وقوع پدیده ریز گردها فلج شده است.

اینجا خبری از زمستان و بارش بارانهای چند روزه نیست، اگر گاهی به صورت اتفاقی بارانی ببارد، دقایقی بیشتر طول نمی کشد ؛این امر موجب شد تا مردم بهمئی تصمیم به اقامه نماز طلب باران بگیرند اما میعادگاه این نماز ظهر امروز بود که بر اثر غلظت بالای ریزگردها و وزش باد سرد با سرعت بالای  20 کیلومتر در ساعت اجازه اقامه نماز را به مردم نداد.

خشکسالی و کمبود آب و گذر ابرهای زمستانی بدون ریختن بخشی از بارانهای خود بر سر مردم لیکک، داغی است که امروز با ورود ریزگردها و بریدن نفس مردم و فلج شدن کارهای روزمره تازه تر شد.

در این گیر و دار بحران زیست – محیطی سامانه آنلاین هواشناسی شهر لیکک هم دچار مشکل شده است به طوری که هیچ داده ای از وضعیت ناپایدار جوی شهرستان بهمئی برای مردم مخابره نمی کند.

انتظار می رود مسئولان بهمئی نسبت به بحرانی بودن شرایط آب و هوایی شهرستان و لزوم توجه ویژه در بودجه های محرومیت زدایی به خصوص در حوزه زیست محیطی و منابع آب مطالبات مردم را در سطح استانی و ملی به درستی پیگیری کنند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی