نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

14. اسفند 1396 - 9:50
گرچه پل بشار یاسوج در سال 1348 برای مدت زمان 40 ساله ساخته شد اما هم اکنون این پل 43 سال از بهره برداری اش گذشته و سه سال از عمر مفید ان می گذرد و با این حال روزانه به دلیل اینکه تنها پل ورودی و خروجی شهر یاسوج به شمار می رود ترافیک سنگینی را بر روی خود تحمل می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ پل اول بشار یاسوج در سال 1348 بر روی رودخانه بشار این شهر ساخته و به بهره برداری رسید و از آن زمان تاکنون این پل تنها محل گذر عشایر، مردم، مسافران و گردشگرانی است که از سراسر کشور به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر می کنند.

علاوه بر این پل بشار یاسوج مسیر عبور از سمت شیراز، دوگنبدان، بابامیدان، دهدشت، باشت، لیکک، چرام، لنده و مناطق جنوبی کشور است.

کم عرض بودن پل بشار و افزایش حجم ترافیک بر روی آن موجب شده است تا علاوه بر تصادفات گوناگون، شهر یاسوج برای مدت زمان طولانی قفل شود و نابسامانی های زیادی بر روی این پل مشاهده شود.

به گفته مسئولان مربوطه پل اول بشار شهر یاسوج به دلیل پایان عمر مفید آن نیازمند اعمال محدودیت تردد و سپس ایمن سازی سازه و ستون هاست اما با وجود اینکه نشست های مختلفی در استانداری کهگیلویه  و بویراحمد برگزار شده  تا شاید فکری اساسی به حال این پل تاریخ انقضا گذشته بکنند اما همچنان خروجی مناسبی از این جلسات بیرون نیامده است.

ترافیک کسل کننده بر روی پلی که تاریخ انقضایش تمام شده است

عمر مفید پل نخست بشار 40 سال است که هم اکنون 43 سال از بهره برداری این پل می گذرد و نشست و شسته شدن پایه های پل در طول زمان ضرورت کاهش تردد و مقاوم سازی این پل را دوچندان می کند.

در آستانه سال جدید پل بشار یاسوج شاهد ترافیک کسل کننده ای است که مشابه ان در ایام تابستان و بهار بیش از هر زمان دیگری مشاهده می شود و ماموران راهنمایی و رانندگی نیز به منظور روان سازی ترافیک به طور شبانه روزی خدمات رسانی می کنند اما به هر حال نمی توان این موضوع را نادیده گرفت و از کنار ان به سادگی گذشت.

پل سوم بشار معمای حل نشده 

به گفته رئیس پلیس راهور کهگیویه و بویراحمد پل اول بشار تنها راه ارتباطی ورود و خروج شهر یاسوج است که ترافیک سنگین و انتقال بیماران و عبور آمبولانس های بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج از این پل، لزوم بهره برداری از پل سوم و چهارم بشار و کاهش بار ترافیکی از دوش پل اول و دوم بشار را ضروری کرده است.

سرهنگ اسماعیل خوشوقت عنوان کرد: با بهره برداری از پل سوم بشار بسیاری از مشکلات ترافیکی شهر یاسوج به خصوص در ورودی شهر، کاهش می یابد.

بهره برداری از فاز اول پل سوم بشار یاسوج تا پایان سال 96

پل سوم بشار که به منظور کاهش بار ترافیک و ساماندهی شهر یاسوج از 15 سال قبل عملیات اجرایی خود را آغاز کرد در طول این سالها با فراز و نشیب های زیادی همراه بوده است و از یک طرف معارضات اجتماعی و سوء مدیریت و از سوی دیگر نبود اعتبار نگذاشت تا این پل در موعد مقرر به بهره برداری برسد و تاکنون نیز به طول انجامیده است.

وعده بهرداری از پروژه پل سوم بشار در طول این سالها به امروز و فردا موکول شد و بار ترافیکی شهر یاسوج  همچنان بر دوش پل اول بشار سنگینی می کند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: فاز اول پروژه پل سوم بشار تا پایان سال 96 به بهره برداری می رسد و با تکمیل این پروژه بخشی از مشکلات ترافیکی شهر یاسوج حل خواهد شد.

عزیز فیلی ابراز داشت: تلاش بر این است که یک لاین از این پل تا پایان سال جاری زیر بار ترافیکی برود و با تحقق این پروژه توسعه مباحث ترافیکی حمل و نقل شهری یاسوج را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این پروژه در چند مرحله اجرایی می شود، ابراز داشت: تحقق لاین دوم و همچنین اتصال مسیر به پلیس راه یاسوج به شیراز با اجرای پنج کیلومتر هدفگذاری شده است.

 باید دید آیا پل سوم بشار تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد یا همچنان به  وعده های 15 ساله مسئولان اضافه می شود.

شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 دارای جمعیتی افزون بر 130 هزار نفر است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی