نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

28. مهر 1397 - 13:02
برای پیشرفت یک شهر همه شهروندان باید تلاش و مشارکت کنند تا بتوانیم با فرهنگ سازی در مباحث مختلف شهروندی برای توسعه شهری و همچنین زیباسازی فضاهای شهری ، خصوصا یکسان سازی تابلوهای مغازه ها اقدامات خوبی انجام گیرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل ؛ شهر یاسوج به عنوان  مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و نماد پایتخت طبیعت ایران بدیهی است که باید از نظر زیبابی بصری شهری نیز پیشرفت یک شهر مدرن و بروز را به خود ببیند.

 

با دیدن تابلوهای در هم آمیخته مغازه های سطح شهر، انسان را در فکر فرو می برد که چگونه میتوان این همه بی نظم را یک جا درک کرد؟

 

واقعا این همه بی نظمی در نصب و راه اندازی تابلو های سر در مغازه ها در شهر یاسوج انسان را هاج و واج می گذارد!

 

شهرداری به عنوان متولی امر این موضوع باید هر چه سریع تر به این ناهماهنگی در ساختار شهری سر و سامانی دهد.

 

 یکی از وظایف شهرداری ها در کشور، انتظام بخشی کالبدی و بصری است که  وظایف اصلی آن توجه ویژه به زیبای بصری شهری بوده است یکی از مهمترین دلایل برای زیبای بخشی بصری شهری را می توان در یکسان سازی تابلوهای مغازهها در شهر ها نام برد.

 

از همین منظر می توان با مدیریت صحیح این موضوع و همچنین با استفاده از فضای مجازی فرهنگ صحیح راه اندازی تابلو های تبلیغاتی را در بین اصناف فرهنگ سازی کرد.

 

 

اگر به اکثر مناطق شهری یاسوج نگاه کنیم بشدت این بی نظمی ها را در نصب تابلوهای سر در مغازه ها می توان به چشم دید، مخصوصا در منطقه بنسنجان که محل تعمیر انواع خودرو هاست.

 

 

در حالیکه جاده خروجی یاسوج به سمت بنسنجان یکی از راه های ورودی به مناطق گردشگری تنگ گنجه،تنگ مهریان و شهر توریستی سی سخت است. و روزانه مسافران و گردشگران زیادی برای عظیمت به این مکان های تفریحی به ناچار باید از این راه بگذرند، که با دیدن این همه بی نظمی تصویر خوبی از یاسوج و استان در ذهن آنها باقی نمی ماند.

 

 
 
از این گونه مناطق در شهر یاسوج کم نیستند که باید با سازماندهی درست آنها به زیبایی بصری شهری جلوه بهتری داد.
 
 شهرداری به عنوان متولی امر می تواند با تخفیفات و کمک های بلا عوض در رشد و توسعه زیبایی بصری شهری کمک روز افزونی کند.
 
در زیر چند نمونه از یکسان سازی های تابلوهای مغازه های شهری یاسوج را مشاهده میکنید که ما به جهت تشویق این صنوف آنها را بدون مات کردن پخش میکنیم تا الگویی برای سایرین باشد.
 
جالب توجه است که اینکار تنها به همت صاحبان این مغازه ها صورت پذیرفته است! بنابراین امیدواریم شاهد توسعه این امر نیک در سایر مناطق شهر و استان نیز باشیم.

 

 

 

 

 

 

این موضوع در پایان ما را به نکته مهمی می رساند که برای پیشرفت یک شهر همه شهروندان باید تلاش و مشارکت کنند تا بتوانیم با فرهنگ سازی در مباحث مختلف شهروندی برای توسعه شهری و همچنین زیباسازی فضاهای شهری ، خصوصا یکسان سازی تابلوهای مغازه ها اقدامات خوبی انجام گیرد.

یکسان سازی تابلو های باعث می شود شهر یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت ایران قدم های موثریجهت بهبود حوزه های ساختاری ، زیبای شهری و  مدرنیته شدن بردارد.

 

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی