نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

5. آذر 1397 - 20:36
پروژه 45 متری شرف آباد برای اتصال جاده یاسوج – اصفهان به بلوار مقاومت و امتداد آن پل سوم بشار و جاده مختار که به دلیل برخی معارضات میدانی سال های سال راکت مانده، که بعد از چندین سال راکت ماند و این در حالی است که شهردار یاسوج در بازدید خبرنگاران و رسانه ها از این پروژه اعلام کرد که این پروژه ظرف یک سال آینده فاز اول آن که اتصال به بلوار مقاومت شرف آباد انجام می گیرد .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ پس از گذشت چند ماه از شروع کار بر روی  45 متری شرف آباد توسط شهردار یاسوج به رسانه ها اما امروز شاهد آن هستیم که این فقط یک حرکت نمایشی و نمایدن بوده است و بعد از گذشتن این همه مدت دیگر نه خودروی سنگینی آنجا هست و نه کار بر روی این جاده انجام می گیرد که این خود نشان دهند هدر رفت بیت المال است و همانگونه که در تصاویر قابل مشاهد است قسمت های  ه که در رو زهای اول کار بر روی این بآن انجام گیرفته مثل زیر سازی و بهسازی ،شن ریزی با بارش های شدید چند روز اخیر صدمات بسیاری دیده است متاسفانه باید دوبار این عملیات بیس ریزی و غلتک زدن روی آن انجام گیرد .

 حال این سوال برای ما پیش می آید که چطور می شود به همین راحتی هدر رفت بیت المال را در این شرایط حساس کشور که از چندین جهت مورد هجوم همه جانبه به اقتصاد خود قرار گرفته است درک کرد .

 

به همین منظور نستهن مقدم شهردار یاسوج در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری چهارفصل بیان داشت ؛ همان گونه که مستحضر هستید در شهر های مختلف معمولا معابری که  بعد از ایجاد شهر ایجاده می شوند با سختی های رو به رو هستند.

وی در ادامه افزود: این 45 متری بعد از 28 سال  مصوب شد و چندین شهردار آمدندو رفتند به دلیل سختی تملک آن هیچ گونه پیشرفتی آنچنانی نداشته ولی الان بیش از 50 درصد  مسیر با مشارکت  و همکاری که مالکان و توافقات که  انجام گرفته ، که یک کیلومتر از آن نیز زیر سازی شده و توافقات خوبی در مورد  ورودی آن نیز داشته ایم ،ورودی آن یعنی از سمت جاده اصفهان  که 400 طول آن است  متصل شود به  همان یک کیلومتر که زیر سازی شده  و با توجه به توافقاتی که بین ما و مالکان انجام گرفته است  این رو هم انجام خواهیم داد.

 

---

 

می گفت: سعی ما بر این است که 45 متری را به چند قسمت تقسیم کنیم یعنی قطعه الف آن از جاده اصفهان تا بلوار کشاورز که خود به خود قابلیت بهره بر داری  برای همه شهر داشته باشد، یعنی وقتی که شهروندی  این مسیر را انتخاب  می کند و وارد بلوار کشاورز می شود اگر ترافیک  شهری سنگین باشد می تواند  مسیر 20 متری مختار بعد از شهرک جوشکاران که بر روی ان هم در حال کاریم  به طرف آن مسیر برود  به سمت کبگیان .

 

 وی ادامه داد:  این پروژه بزرگ ترین و بلند ترین  خیابان یا معبر شهری است که  حدودا  پنج کیلومتر است، بنده خودم به عنوان کسی که مجری این پروژه است از روند کار آن راضی هستم با توجه به  این اطلاعاتی که داشتم از  چنین معابر بزرگی  در شهر های بزرگ بخصوص شیراز ، قم یا  مثلا شهر مثل کرج ، سال های سال توافقات به طول می انجامد .

 

---

 

نستهن مقدم درا ادامه بیان داشت: ما از پنجم فروردین  امسال که شروع کردیم، تقریبا الان نصف مسیر  توافق کتبی داریم  و ما بقی رو هم توافقاتی انجام گرفته که در همین دوره سرما ما  اگر نتوانیم به دلیل شرایط آب و هوایی کار عملیاتی فیزیکی خوبی انجام بدهیم ولی کار های توافق و مذاکره با مردم را خواهیم داشت و امیداوارم که این پروژه نسبت به تمام پروژه ها  دیگر در یک بازه زمانی کوتاهی انجام گیرد.

 

شهردار یاسوج در مورد زمان مشخص برای بهره برداری از این پروژه بیان داشت: سه عنصر  در پروژه  مهم است ، منابع مالی ،برنامه کاری ،نداشتن معارضات، الان با توجه به هزینه 30 میلیارد تومان که برای شهرداری دارد اجرای آن یعنی نصف بودجه یک سال شهرداری حدودا یعنی بودجه تحقق یافته آن که موضوع منابع دست ما نیست . معارضین رو هم داریم توافقات ان را انجام می دهیم و تا الان هم به خوبی با ما همکاری داشته اند .

 

---

 

وی در  ادامه داد: ضمن اینکه هنوز ابهاماتی نیز هست ، مثلا اراضی زیر تل یا  دولت اباد  یک سری اختافاتی که وجود دارد  بین طرح تفسیلی  و مسیری که الان مشخص است یک جابه جای انجام گرفته است ، که ما  حتی المکان بنای ما بر  این است که طرح تفسیل انجام پذیرد  و  هر گونه جابه جای که بعدا  معارضات اجتماعی  به  وجود آورد جلوگیری کنیم که این موضوع نیز زمان بر است  .

این موضوع نشان دهند این است که این پروژه زمان بر است که سه ده روی آن کار شده است  والان مردم  با توجه به اینکه نگاهشان به شهرداری نگاه تاملی است  کسانی که در سنوات گذشته  حاضر به مذاکره نبودند الان این مشکل رو ندارند . هم اکنون نیز واحد حقوقی شهرسازی ابه جد پای کار است و روزانه  برنامه داریم  و در حال انجام کار هستیم.

 

---
 

 وی در آخر خاطر نشان کرد اگه این پروژه معارضی نداشته باشد می توان این پروژه را در یک دوره یک و نیم تا دوساله به بهره برداری برسانیم.

 

---
 
 
انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی