نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

22. آذر 1397 - 10:47
شبکه خبری چهارفصل با اجرای منظم برنامه "در شهر" به بررسی مشکلات شهرهای استان تا حصول نتیجه می پردازد، از همین رو مرتبا پیگیر حل مشکلات ارسالی شهروندخبرنگاران این رسانه از طریق برنامه "در شهر" خواهیم بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد بعنوان یکی از جوان ترین شهر های ایران شاخته می شود و بهمین جهت می طلبد شهرداری این شهر مهاجرت پذیر، توان مضاعفی جهت اجرای وظایف محوله اش به میان آورد.

 

شبکه خبری چهارفصل با اجرای منظم برنامه "در شهر" به بررسی مشکلات شهرهای استان تا حصول نتیجه می پردازد، از همین رو مرتبا پیگیر حل مشکلات ارسالی شهروندخبرنگاران این رسانه از طریق برنامه "در شهر" خواهیم بود.

 

 با توجه به این وضعیت جوانی متاسفانه شاهد آن هستیم که مناطقی از شهر یاسوج که اولین مسکن های شهری در آنجا بنا نهاده شده است، بعد از گذشت سال ها رسیدگی مناسبی به این مناطق نمی شود. اما با نگاه به زیرساخت های فرسوده و بعضا  قدیمی این مناطق شهری شامل محمود آباد و شهادت ها و ...  متوجه می شویم که شرایط این خیابان ها در حد یک روستا هم به شمار نمی رود.

 

 

زیبایی خیابان ها یک موضوع مهم برای مردم و شهروندانی است که روزانه چند ساعت از وقت  خود را در این شهر می گذرانند، اگر این زیبایی وجود نداشته باشد بدون شک فضا نیز نظم خود را از دست می دهد. با توجه به اینکه طبق بررسی های محققین و روانشناسان، فضای شاد و زیبا افراد را شاد و فضای بی نظم و زشت افراد را عصبی وناراحت می کند.

 

در اینجا می خواهیم دو مورد از این مکان ها که باوجود اینکه یکی از قدیمی ترین مناطق شهری در یاسوج هستند اما از امکانات رفاهی شهری مناسب برخوردار نیستند را معرفی کنیم:

 

همانطور که در این گزارش و تصاویرش آمده است، یکی از این مناطق خیابان های شهادت شهر یاسوج است که به دلیل قدیمی بودن و گذشت سال های بسیار از آخرین لایه آسفالت آنها، در این منطقه می توان دریافت که بعد از گذشت این همه سال رسیدگی به این منطقه از شهر یاسوج به دست فراموشی سپرده شده است. 

 

 

 

 

 

اگر در سطح خیابان های شهادت ( منطقه پشت صدا و سیمای استان) عبور کرده باشید قطعا متوجه وضعیت اسفناک آسفالت  این کوچه ها می شوید، البته شاهد اختلاف سطح ها و چاله چوله های و برجستگی هایی نیز در سطح این خیابان ها نیز خواهد بود.

‌به نظر می رسد که این وضعیت نامطلوب و کیفیت نامناسب خیابانها در شأن مرکز استان و پایتخت طبیعت ایران و بخصوص مردم این منطقه از شهر یاسوج نیست و در برخی موارد با توجه به وجود گودال ها یا دست انداز ها منجر به خسارات جانی و مالی به مردم و شهروندان شده  که نارضایتی و گلایه مندی مردم را در پی داشته است.

بسیاری از مردم این مناطق مکررا طی تماسهای مختلف با خبرنگار صبح زاگرس خواستار رسیدگی مسئولین به این وضعیت شدند.

 

 

 خیابان باقرخان شهر یاسوج یکی دیگر از خیابان های شهر یاسوج است که از نظر امکانات زیرساختی وضعیت خوبی ندارد، یکی از مشکلات عمده در خیابان باقرخان یاسوج  که براحتی میتوان آنرا به چشم دید، فرسایش و از بین رفتن جداول آن است که به مرور زمان از بین رفته است و متاسفانه بعدا گذشت مدت زمان زیادی از فرسایش این جداول اما هیچ گونه مرمت و بازسازی روی آن انجام نگرفته است که این موضوع باعث می شود در باران های شدید آب وارد خیابان اصلی کنار آن شود و برای شهروندان مشکلاتی را به وجود آورد.

 

 

 از دیگر امکانات اولیه شهری که این منطقه از آن بی بهره است، عدم وجود سطل زباله در ورودی خیابان و کوچه هاست که این امر باعث می شود شهروندان زباله های خانگی  خود را سر کوچه بگذارند و علاوه بر اینکه نمایی زشت از این منطقهرا به مخاطب مخابره کند، باعث بوجود آمدن انواع بیماری های عفونی و انگلی به دلیل پخش شدن این زباله ها توسط حیوانات بخصوص برای کودکان این منطقه شود.

 

تصاویر بیشتر در زیر آمده است:

 

---
---
---
---

 

 

 

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی