نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

4. بهمن 1397 - 11:20
جاده کمربندی شهرک جوشکاران به مختار را می توان یکی از پروژه های پر حرف و حدیث شهرداری یاسوج نامید که برخی بی سلیقگی ها و سرعت پایین آن مشکلاتی را به وجود آورده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری  چهارفصل؛ شهر یاسوج به مدد آب هوایی مطبوع و طبیعت زیبایی که داراست روز به روز در حال گسترش است و همین گسترش باعث شده است تا نیاز روز افزونی به ساخت و سازه های بخصوص در حوزه های عمرانی داشته باشد و شهرداری یاسوج به عنوان یکی از مهمترین متولیان امر این موضوع خود را در خط مقدم در این حوزه می بیند.

 

---
 

 یکی از پروژه های عمرانی شهر یاسوج که شهرداری یاسوج نیز بر آن ساخت آن مانور ویژه ای می دهد جاده کمربندی شهرک جوشکاران به مختار است در حالی که این پروژه با سرعت لاک پشتی پیشرفت داشته است با این وجود از مهمترین مشکلات این جاده می توان به وجود چند پیچ غیر ضروری اشاره کرد در صورتی که با حذف این پیچ ها می توام جاده ای زیباتری را طراحی کرد.

 

---

 

یکی دیگر از مشکلات این جاده می توان به جدول گذاری آن اشاره کرد که در فصول سرد سال و با افایش بارش ها جواب گویی حجم آب که از ان جاری می شود نیست در حالی که شهرداری می توانست با طراحی گودلی هم چون جداول منطقه بنسنجان جنب جمعه بازار، این مشکل را بر طرف کرده تا هیچ گاه دغدغه ای از بابت افزایش حجم آبی که از این جداول می گذرد نداشته باشد.

 

---
 

زیر سازی های که به دلیل اتلاف وقت و کندی کار با هر بار بارش باران به کلی نابود می شوند و هزینه ای که از جیب تمام شهروندان یاسوجی صرف زیر سازی این جاده می شود را به باد فنا می دهد.

 

گذاشتن لوله های بتونی به جای ساختن پلی با طراحی زیبا و سنتی به نوعی بد سلیقگی و عدم نظارت بر زیباسازی شهری را نشان می دهد در حالی که می شود با ساخت پلی هم چون پل تاریخی پاتاوه این جاده را به یکی از مهمترین قسمت های گردشگر پذیر در شهر یاسوج تبدیل کرد.

 

---

 

 اما متاسفانه شاهد آن هستیم که شهرداری یاسوج به دلیل عدم توجه به این مشکلات و فقط برای رفع تکلیف با صرف هزینه ای گزاف در حال کار البته به صورت لاک پشتی بر روی این جاده است.

 

امیدوارم متولیان امر بخصوص شهرداری یاسوج با در نظر گرفتن این مشکلات و برای جلوگیری از  بین رفتن بیت المال دست به اصلاح والبته جایگزینی یک پل زیبا با نمادی سنتی را جایگزین لوله های بتنی بکنند.

 

 

ادامه تصاویر در زیر آمده است؛

 

---
---
---
---
---
---
---
---
---

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا