نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

10. اسفند 1397 - 11:16
این امر باعث می شود آب هایی که جداول کنار جاده به سمت رودخانه هدایت می شوند مسیر خود را بسته ببیندو به داخل جاده ورود کنند که باعث مسدود شدن جاده و بعضا از بین رفتن بخش هایی از جاده می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ برای ورود و خروج از شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد گریزی جز عبور از رودخانه بشار و گذر از پل های ساخته شده برروی آن نیست.

از آنجایی که روزانه هزاران خودرو سبک و سنگین از روی پل اول و دوم بشار تردد می کنند، ساخت پل های جدید برای کاستن از بار سنگین ترافیک آنها همواره در دستور کار مسئولان شهری و اجرایی استان قرار گرفته است.

---

در سال 82 با پیش بینی اینکه شهر یاسوج رو به رشد و توسعه است، تصمیم به احداث پل سوم بشار گرفته شد و مقدمات کار فراهم و پس از جانمایی کار شروع شد.
ماه ها گذشت و به دلیل تخصیص نیافتن به موقع اعتبار به پل، عملیات ساخت آن لاک پشتی پیش رفت آنچنان که پیمانکاران پس از مدتی کوتاه دلسرد شده و پل نیز به حال خود رها شد.
از سوی دیگر کم بارشی سالهای اخیر باعث شد رودخانه خروشان بشار تا مرز خشک شدن پیش برود و همین موضوع نیز به رکود احداث پل دامن زد.

 

---

 
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه وبویراحمد پس از ورود به استان اتمام این پل را جزو اولویت های کاری خود در استان قرار داد.

فاز اول پل سوم بشار، خرداد ماه سال 97 افتتاح شد اگر چه در زمان افتتاح کارشناسان شهری و همچنین پلیس راهور اشکالاتی به این پل وارد کردند اما در پنج ماه با یک فاز بخشی از بار ترافیکی در ورودی شهر یاسوج کم شد.

 

---

با افتتاح این پل جاده کمربندی پارک ساحلی نیز دست خوش تغییراتی شد و جاده عبوری از آن به زیر پل سوم قرار گرفت و برای عبور جریان آب عبوری از مسیر جاده نیز جداول بتونی ساخته شد اما متاسفانه آب راه هایی که در مسیر کمربندی ساخته شده اند بسیار کوچک تر از آن بودند که تحمل بارش های اخیر را داشته باشند و این دالان ها نمی توانند این مقدار اب را از خود عبود دهند.

 
---

  به دلیل عدم تکمیل جداول اطراف پل، همچنین بارش های شدید چند وقت اخیر آب هایی که از این جداول عبور می کنند  و با عبور از زیر جاده کمربندی به داخل رودخانه ریخته می شوند به دلیل تکمیل نبودن جداول بین جاده ای با خود شن و ماسه های زیر سازی جاده را هم به داخل این آب راه ها هدایت می کنند که این امر باعث شده است تا این اب راه ها به صورت کلی و با گذشت فقط چند ماه از افتتاح این جاده به کلی مسدود شود.

---

این امر باعث می شود آب هایی که جداول کنار جاده به سمت رودخانه هدایت می شوند مسیر خود را بسته ببیندو به داخل جاده ورود کنند که باعث مسدود شدن جاده و بعضا از بین رفتن بخش هایی از جاده می شود.

تصاویر بیشتر را در ادامه مشاهده می کنید:

---
---
---
---
---
---
---
 
 

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی