نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

19. فروردين 1398 - 8:46
از ویژگی های خاص این روزهای تنگه کبوتری این است که چهره این منطقه با وجود گذشت بیست روز از فصل بهار هنوز رنگ و بوی زمستانی دارد و برف های به جا مانده از زمستان در آن خودنمایی می کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ شهر یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد دارای جاذبه های گردشگری و مناظر طبیعی و آب و هوای معتدلی است  و به همین خاطر در طول ایام سال به خصوص در دو فصل تابستان و بهار میزبان گردشگران زیادی است.

از جمله جاذبه های این شهرستان را می توان به آبشار یاسوج، آبشار تنگ تامرادی، تنگ گنجه ای، تنگ سریز، تنگ مهریان، تنگه کبوتری، رودخانه بشار یاسوج و پارک های مهرورزی و ساحلی نام برد.

 

 

جاذبه گردشگری تنگ کبوتری شهر یاسوج یکی از زیبا ترین و مفرح ترین مناطق گردشگری پایتخت طبیعت ایران محسوب می شود که در مسیر جاده یاسوج به کاکان  تنگه ای بسیار زیبا و سرسبز به نام تنگ دو آب چشمه چنار  قرار دارد . اگر از تنگه سمت چپ جاده به سمت بالا حرکت کنیم نهر خروشانی در آن جاریست که این نهر از قله های شرقی رشته کوه دنا سرچشمه می گیرد.

 

با وجود زیبایی های منحصر به فرد این منطقه به دلیل بارش های سیل آسا در اولین روزهای بهار 98 که باعث طغیان رودخانه ها در اکثر نقاط استان شد و منطقه تنگ کبوتری پایتخت طبیعت ایران نیز این این قاعده مستثنی نبود که همانگونه که در تصویر قابل مشاهده است حجم آب خروجی از این تنگه چند برابر شده است .

 

 

از دیگر ویژگی های خاص که به دلیل بارش های اخیر روی داده است چهره این منطقه با وجود گذشت بیست روز از فصل بهار هنوز رنگ و بوی زمستانی دارد و برف های به جا مانده از زمستان در آن خودنمایی می کند.

 

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا