نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

15. ارديبهشت 1398 - 8:55
مهمترین مطالبه شهروندان از مسئولان:
سایه تاریکی بر سر معابر مختلف شهر یاسوج+ تصاویر
معضل تاریکی برخی معابر در شهر یاسوج ، بی توجهی به بازسازی تاسیسات برقی موجب تصادفات و ایجاد نا امنی در مناطقی از شهر یاسوج شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ امروزه نورپردازی، تعریف کننده هویت و سیمای شبانه شهر است و نبود نور و وجود تاریکی شب عوارضی همچون افزایش حوادث، تصادفات، جرایم و بزهکاری و کاهش امنیت اجتماعی را در پی دارد.

زندگی شهری باعث شده است دامنه فعالیت شهروندان تا پاسی از شب ادامه یابد و بدین ترتیب فعالیت شبانه تبدیل به قسمتی از زندگی شهری شده است، بنابراین جهت ایجاد بستر مناسب و امن زندگی شبانه شهری و ارتقـاء کیفیت بصری، طراحی نورپردازی مـورد توجـه طراحان قرار می گیرد .

 یکی از مشکلاتی که شهر یاسوج با آن دست و پنجه نرم می کند، نبود روشنایی مناسب در برخی از مناطق مختلف شهری است، موضوعی که کمتر به آن توجه شده است.

 

برخی از مناطق شهر یاسوج از جمله  ورودی خیابان انبار بذر شرف آباد و برخی نقاط از جاده کمربندی پل سوم بشار از نبودن روشنایی کافی رنج می برند، که با وجود ترافیک همیشگی و رفت و آمد بسیار زیاد خودروها در بخش هایی از آن دچار این مشکل شده است.

 

یکی از اصول شهرسازی که بیش از پیش باید رعایت شود وجود اولی ترین امکانات رفاهی از جمله آب،برق،گازو روشنای برای هر خیابان است.

 

عدم وجود روشنایی مناسب در برخی مناطق شهر یاسوج بخصوص ورودی خیابان انبار بذر شرف آباد و برخی نقاط از جاده کمربندی پل سوم بشار باعث فرو رفتن در تاریکی مطلق در شب می شود و همین موضوع باعث ایجاد ناامنی این مناطق شده است.

سروسامان دادن روشنایی معابر شهری به ‌عنوان یک خواسته همگانی شهروندان در شهر یاسوج است و توسعه روشنایی شهر برای افزایش امنیت باید در دستور کار شهرداری، شورای شهر همچنین شرکت توزیع برق قرار گیرد.
 

مهمترین ویژگی رفتار های بد و بروز جرم در زمان شب ، تاریکی ، کم نوری و نا مناسب بودن سیستم روشنایی شهر است .

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی