نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

17. ارديبهشت 1398 - 11:38
برخی از خیابان های شهر یاسوج در چند ماه اخیر بهسازی شدند اما هنوز در این شهر خیابان هایی هستند که بیشتر به خیابان های متروکه شباهت دارند که نیازمند توجه شهرداری به این مقوله است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد یک شهر جوان در شکور محسوب می شود که ره صد ساله را یک شبه طی کرده و به عنان یک مرکز استان شناخته می شود با این وجود امکانات شهری نصبت به سرعت پیشرفت شهر نشینی در این شهر پیشرفت نداشته است.

 

زیبایی، فضای سازی و مبلمان شهری از مولفه های بسیار مهم در شهر نامیدن یک مکان است البته در این استان شهرهایی هستند که هنوز بیشتر به یک روستا شباهت دارند تا به شهر اما وضعیت مرکز استان یعنی شهر یاسوج باید متفاوت تر از بقیه مکان ها باشد چرا که مرکز یک استان است و باید این نام در آن نیز هویدا باشد.

 

برخی از خیابان های شهر یاسوج در چند ماه اخیر بهسازی شدند یعنی برای عبور و مرور نابینایان نیز مناسب شدند اما هنوز در این شهر خیابان هایی هستند که بیشتر به خیابان های  با پیاده روهای غیر استاندارد شباهت دارند تا به خیابان های مرکز یک استان این در حالی است که در ماه های اخیر به فضای شهری و مبلمان این شهر انتقادات زیادی وارد شده است.

 

شهروندان انتظار دارند وقتی از خیابانی رد می شوند با خیال راحت عبور کنند و به فکر زخمی شدن پایشان و یا خاکی شدنشان در مرکز شهر نباشند اما این گونه نیست.

خیابان جمهوری شهر یاسوج یکی از خیابان های مرکز شهر است با موزاییکشان کنده شده است و یا شکسته شده اند، این وضعیت مربوط به یک ماه نیست بلکه مدت زمان طولانی از این وضعیت می گذرد.

 

ناگفته نماند که گاهی برای سنگ فرش کردن و یا موزاییک کردن این خیابان ها آنقدر عجله و یا بی توجهی به کار می رود که طول عمر این سنگ ها و موزاییک ها گاهی به چند ماه هم نمی رسد و راحت از جا کنده می شوند.

 
 
آن چه گفته شد و دیدید نمونه ای از سایر خیابان های شهر بود که در اینجا به صورت مصداقی بیان شد و انتظار شهروندان نیز این است که شهرداری  یاسوج گامی بلند در جهت زیباسازی و بهسازی پیاده روهای شهر یاسوج بردارند.
 
 
تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی