نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

23. ارديبهشت 1398 - 11:40
معمولا ورودی هر شهر باید از زیبایی بصری خوبی برخوردار باشد تا افرادی که وارد این شهر می شوند با اولین نگاه، تصویری جامع از جلوه های بصری آن شهر در ذهن او نقش ببندد اما گویا این مسأله برای پایتخت طبیعت صدق نمی کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد  که در میان رشته کوه های زاگرس بنا شده است هر چند از نظر وسعت شهری در دهه های اخیر پیشرفت زیادی داشته اما از نظر ساختار و مبلمان شهری، به کندی مسیر پیشرفت و مدرنیته سازی را می گذراند.

 

شهر یاسوج که عنوان پایتخت طبیعت را یدک می کشد یکی از شهر هایی است که در فصل تابستان پذیرای مسافران بسیاری از گوشه و کنار ایران است که خود را به مرکز استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد می رسانند تا  از این طبیعت زیبا و کم نظیر استفاده کنند.

 

یکی از مسیرهای ورودی شهر یاسوج به سه راهی مهریان معروف است که یکی از مسیرهای آن از سمت اقلید خواهد بود که به نوعی آن را می توان محور وصل کننده استان های شرقی به یاسوج دانست و مسیر دیگر نیز ورودی از سمت اصفهان است که این مسیر نیز روزانه شاهد عبور مسافران زیادی است.

 

معمولا ورودی هر شهر باید از زیبایی بصری خوبی برخوردار باشد تا افرادی که وارد این شهر می شوند با اولین نگاه، تصویری جامع از جلوه های بصری آن شهر در ذهن او نقش ببندد.

 

یکی از این بلوار ها که در شهر یاسوج هم کم نیست بلوار شهید زبیر بخشیان( بلوار رو به روی باغ بلوط) که از سمت بنسنجان به طرف مهریان است که وضعیت بدی دارد به حدی که در وسط این جاده به جای اینکه در بلواری که در مسیری توریستی است که گردشگران تنگ مهریان ، سی سخت، کوه گل و .... از آن می گذرند، شاهد رشد بیش از حد خار ها و علف های هرز داخل این بلوار هستیم که با اولین نگاه ذهنیت نامناسبی از آن شهر در ذهن مسافران باقی می مانند.

 

جالب اینکه سال گذشته نیز ما به این موضوع پرداختیم اما متاسفانه مسئولان شهری فقط به کوتاه کردن این علف ها به عنوان یک مسکن استفاده کردند و می توان گفت صورت مسئله را با این راه حل پاک کردند در حالی که راه حل اصلی برطرف کردن این موضوع را می توان با سنگ فرش این بلوار انجام داد تا برای همیشه از شر این علف های هرز راحت شویم.

آیا واقعا شهرداری توان سنگ فرش این بلوار را ندارد و یا اینکه فقط به دنبال پاک صورت مسئله است ، البته امسال هنوز همان مسکن موقت نیز  انجام نشده و هیچ گونه کوتاه سازی علفغ های هرز در این بلوار هنوز انجام نگرفته است.

 

این وضع واقعا زیبنده پایتخت طبیعت ایران نیست و باید از مسئولین پرسید واقعا چرا باید هر روز شاهد صحنه های از این قبیل بود که هم باعث از بین رفتن زیبایی شهری و هم باعث مخدوش شدن چهر شهر زیبای یاسوج از منظر مسافران و گردشگران می شود.

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی