نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

24. ارديبهشت 1398 - 14:06
بی توجهی شهروندان به فضای شهری و ریختن نخاله در مسیر جاده های اصلی به یک معضل اساسی برای طبیعت زیبای جاده یاسوج اصفهان در حاشیه شهر یاسوج تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهار فصل؛ یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ملقب به پایتخت طبیعت ایران، این شهر در میان رشته کو های سر به فلک کشیده دنیا  برآمده که زیبای خاصی دارد ، نام و آوازیی که کمتر کسی هست که نشنیده باشد، با این حال نامهربانی بخری افراد سود جو دل پایتخت طبیعت را به درد آمده است.

 

بی توجهی مردم به طبیعت و ریختن نخاله های ساختمانی و زباله ها در مسیر جاده ها اصلی ، فرعی و روستایی از یک سو دل طبیعت دوستان را به درد می آید و از سوی دیگر به یک معضل اساسی برای طبیعت منحصر به فرد اطراف شهر یاسوج  تبدیل شده است.

 

وقتی به ورودی یاسوج اصفهان  بعد از زندان مرکزی وارد می شویم در مسیر با صحنه های رو به رو می شویم انسان را در فکر فرو میبرد که چطور می توان تصور کرد طبیعت زیبای یاسوج با درختان بلوطش با ریختن مصالح ساختمانی محکوم به مرگ تدریجی می کینم.

 

آری دیگر دیدن آن همه گونی ،گچ ، سیمان ، آجر نشان از طبیعتی می دهند که در حال مرگ است ، طبیعتی که خیلی ها آرزوی داشتنش را دارند.

مردم باید بدانند همانطور که خانه خود راتمیز نگاه میدارند باید طبیعت نیز به مثابه خانه دوم آنان برای آیندگاه تمیز باشد.

 

اقدام شبانه شهروندان در جابجایی نخاله دور از چشم ارگان های زیربط از ساختمان خود به کناررودخانه ها ، جاده های روستایی کار شایسته ای نیست و هر چند هنوز هم این اقدام در شهر یاسوج به خصوص جاده یاسوج اصفهان همچنان ادامه دارد.

 

آیا تنها راه چاره تکیه کردن با برخورد های نهاد های ذی صلاح با متخلافان است اگر این گونه بود که امروز شاهد این حجم از زباله در اطراف شهر زیبای یاسوج که به جرات می توان عروس جنوب نامیدش نبودیم.

 

باید روی این مسئله کار فرهنگی صورت گیرد تا  مردم نحوه صحیح نگهدار از  طبیعت  و مراقبت از این گنج گران بهای که خداوند به ما ارزانی داده و باید به خوبی برای نسل آینده از آن مراقبت کنیم باشیم.

 

همچنین مردم شریف شهر یاسوج می تواند با دیدن این نوع تخلفات با نهاد های مربوطه تماس بگیرند و موضوع را گزارش دهند تا متخلفان احساس امنیت در چنین موارد نکنند.

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی