نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

27. ارديبهشت 1398 - 9:40
آن چه در سال های اخیر مشاهده می شود این است که آبشار یاسوج در زندان ساخت و سازهای قارچ گونه و باغ های خصوصی گرفتار شده است و همچنین به حیاط خلوتی برای برخی از ناهنجاری های اجتماعی تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از غنی ترین استانهای کشور گردشگری طبیعتی بوده و شهر یاسوج مرکز استان به عنوان نگین سرسبز با لقبی  به نام پایتخت طبیعت توانسته است در چند سال اخیر مسافران ، طبیعت دوستان و گردشگران زیادی را به خود جلب کند از سوی دیگر وجود پتانسیل های بالای گردشگری در این استان باعث شده است که این شهر به عنوان قطب گردشگری جنوب امروز حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

یکی از نماد های اصلی این شهر در زمینه گردشگری بسیار معروف بوده آبشار یاسوج است که در فاصله دو کیلومتری این شهر و در تنگه ای به نام دوریاب قرار گرفته که همه ساله گردشگران زیادی را از اقصا نقاط کشور به خود جلب می کند.

اما متاسفانه در چند سال اخیر ساخت و ساز های قارچ گونه و ساختمان سازی های بدون ضابطه و نبود نظارت کافی بر این ساخت و ساز ها مجال نفس کشیدن را از این نگین اصلی گردشگری در شهر یاسوج سلب کرده است.

 

متاسفانه هجوم این ساخت ساز ها به حدی رسیده است که آبشار یاسوج به عنوان نماد پایتخت طبیعت در محاصر این باغ های به اصطلاح تفریحی (که بساطی برای شادی های کاذب و برخی قلیان کشی های ) شده است زیبایی های خود را به یغما برده است.

 

از سویی دیگر نبود نظارت و توجه نکردن به این پتانسیل مهم گردشگری در پایتخت طبیعت  ایران باعث شده است که همه ساله نبود زیر ساخت ها در این جاذبه توریستی گردشگری پاشنه آشیلی برای مسئولین و گردشگران باشد.

عدم وجود سازهای ایمن و نبود نظارت مهندسی بر این ساخت و ساز های می تواند در بروز حوادثی همچون زلزله فاجعه انسانی را رقم بزند همپچنین نبود پارکینگ های تخصصی، عدم وجود راه مواصلاتی مناسب که به دلیل انبوه این باغ ها به کلی به حاشیه رفته باعث شده که این مکان گردشگری روز به روز در حاشیه قرار گیرد.

 

در همین زمینه حسین کاظمی مدیرکل امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد در تاریخ 11 اسفند 97 با همراهی برخی از رسانه‌ها از ساخت‌وسازهای غیرمجاز شهر یاسوج بازدید کرده بودند بیان داشتند با بیان اینکه آبشار یاسوج در محدوده شهر یاسوج است، می‌گوید: وظیفه‌ی اصلی شهرداری این است که ساخت‌وسازها را توسط گشت ساختمانی و پلیس ساختمانی در محدوده شهر کنترل کند، اما متأسفانه شاهد این هستیم که ساخت‌وسازهای زیادی در سطح شهر یاسوج و محدوده قانونی شهر یاسوج بدون پروانه انجام می‌گیرد.

مدیرکل امور شهری در ادامه بیان کرد: آبشار یاسوج نماد شهر یاسوج است، شاید شهر یاسوج را قبلاً با آبشار می‌شناختند، اما الآن با این اتفاقاتی که در شهرداری و آبشار افتاد متأسفانه شاهد نابودی آن شدیم، ساخت‌وسازهای غیرمجازی که در جلوی چشم شهرداری و سهل‌انگاری شخص شهردار و عوامل اجرایی آن اتفاق می‌افتد و متأسفانه اقدام مؤثری هم صورت نگرفته است.

کاظمی ادامه داد: ساخت‌وسازهای غیر مجاز آبشار یاسوج در دوره جدید شهرداری انجام گرفته که علی‌رغم تأکیدات زیاد این سازه‌های غیرمجاز ساخته شدند.

با این وجود و با گذشت بیش از دو ما از این مصاحبه همچنان شاهد ساخت و ساز های غیر قانونی در آبشار شهر یاسوج هستیم.

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا