نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

29. ارديبهشت 1398 - 9:28
نصب سرعت گیر در شهر ها با مستلزم رعایت استاندارد های خاص خود است یکی از این استاندارد ها رنگ آمیزی آن است.

به نقل از چهافصل؛ به دلیل نداشتن خطوط رنگ آمیزی هم چنین علائم راهنمایی و رانندگی که نشان دهد در این نقطه سرعت گیر وجود دارد، باعث می شود عملا برای رانندگانی که از این سرعت گیر ها عبور می کنند نامرئی به نظر بیاید و به خصوص در شب به دلیل عدم دید کافی ممکن است منجر به حوادث ناگوار رانندگی شود.

سرعت و نحوه جریان وسایل نقلیه در طراحی معابر شهری نقش مهمی ایفا می نماید ، برای ارتقای کیفیت زندگی در مناطق مسکونی شیوه های مناسب آرام سازی ترافیک در دستور کار مدیران شهری قرار میگیرد.

 

یکی از این راهکار ها نصب و بکارگیری سرعت گیر در نقاط مختلف شهر به خصوص در نزدیکی میادین و تقاطع هاست که باعث کندشدن سرعت در مکان هایی می شود که احتمال بروز خطر و تصادف در آن وجود دارد.

به همین دلیل مسئولین شهرداری یاسوج برای رفع این معضل شهری اقدام به نصب سرعت گیر در مناطق مختلف شهر یاسوج کرده اند.

 

 اما به دلیل نداشتن خطوط رنگ آمیزی هم چنین علائم راهنمایی و رانندگی که نشان دهد در این نقطه سرعت گیر وجود دارد، باعث می شود عملا برای رانندگانی که از این سرعت گیر ها عبور می کنند نامرئی به نظر بیاید و به خصوص در شب به دلیل عدم دید کافی ممکن است منجر به حوادث ناگوار رانندگی شود.

بعد اینکه این پایگاه خبری به این موضوع پرداخت مسئولان شهرداری بعد از گذشت چند ماه به فکر افتادن و سرعت گیر های نامرئی در شهر یاسوج را رنگ آمیزی کردند.

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی