نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

4. خرداد 1398 - 14:38
استان کهگیلویه وبویراحمد در کشور به عنوان استان چهارفصل معروف است و شهرستانهای دنا و بویراحمد به دلیل دارا بودن شرایط مطلوب برای کاشت درخت گردو یکی از مستعد ترین استان های کشور محسوب می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ استان کهگیلویه وبویراحمد در کشور به عنوان استان چهارفصل معروف است و شهرستانهای دنا و  بویراحمد به دلیل دارا بودن شرایط مطلوب برای کاشت درخت گردو  یکی از  مستعد ترین استان های کشور محسوب می شود.

عملکرد پایین، سختی عملیات داشت و برداشت، پایین بودن کیفیّت محصول و بالا بودن هزینه تولید از عمده ترین مشکلات تولید گردو در باغات گردوی کشور است و استان کهگیلویه و بویراحمد از این قضیه مستثنی نیست.

 

اغلب باغ‌های گردوی کشور از نوع بذری است. اختلال در زمان گلدهی، زمان رسیدگی و تفاوت به مقاومت به بیماری‌ها، جزیی از مشکلات این باغ‌ها بوده و همین موضوع مشکلاتی را در مدیریت باغ به همراه دارد.

 

امّا با استفاده از نهال‌های پیوندی، می‌توان باغ یکنواخت و یکدستی را از نظر ارقام احداث کرد و با به کارگیری روش های صحیح باغداری، ضمن کاهش هزینه های تولید، محصول مرغوب و باکیفیّتی را روانه بازار کرد.

 

کاهش هزینه‌های تولید و افزایش درآمد گردو کاران را می‌توانیم از مزایای استفاده از نهال های پیوندی گردو قلمداد کنیم.

 

همان گونه که در تصاویر قابل مشاهده است کشاورزان روستای احمد غریب از توابع شهرستان دنا با پیوند درختان کم بازده با درختان پر بازده به دنبال این هستند تا میزان تولید گردوی خود را افزایش دهند.

 

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی