نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

11. خرداد 1398 - 12:40
پل سوم بشار یاسوج که بعد از 15 سال با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده بویراحمد و دنا، و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی با کش و قوس های فراوان افتتاح شد اما برای برخی از تمهیداتی که باید در زمستان و یا مواقع دیگر پیش بینی می کردند صورت نگرفت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛  پل سوم بشار که به جهت تسریع در تکمیل تردد و تسهیل کاهش ترافیک در مرکز استان افتتاح شد با شروع بارش ها در اواخر اسفند سال گذشته و اوایل فروردین امثل به خوبی مشکلات خود را نمایان ساخت .

 

پل سوم بشار یاسوج که بعد از 15 سال با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده بویراحمد و دنا، و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی با کش و قوس های فراوان افتتاح شد اما برای برخی از تمهیداتی که باید در زمستان و یا مواقع دیگر پیش بینی می کردند کاری صورت نگرفت.

 این پل به طول 130 متر دارای دو دهانه 25 متری ودو دهانه 45 متری دارای باند رفت وبرگشت با عرض 11 متر و دو پل کوچک زیرگذر 10 متری است.

آنچه که مشهود و هویدا است نبود آبراه مناسب برای عبور آب باران در زیرگذر این پل است که منجر به بروز مشکلاتی برای رانندگانی می شود که در این مسیر تردد دارند، که متاسفانه این مشکل بعد از گذشت دو ماه از فصل بهار هنوز به قوت خوب باقیست و مسئولان فکری به حال برطرف کردن آن نکرده اند.

 

آن چیزی که امروز عیان بوده این است که پل سوم بشار بعد از افتتاحش هم نتوانست نظر بسیاری از مردم و مسافران رابه خود جلب کند و حتی نتوانست از آن بار شدید ترافیک که بر روی پل های پیرشده بشار حاکم بوده را بکاهد.

 

باید دانست این اقدام شتابزده در افتتاح پل سوم بشار در عرصه ای امروزی که خطرات زیادی اعم حوادث رانندگی جان مسافران و شهروندان را تهدید می کندف یک معظل مهم است که هر چه سریعتر مسئولان امر باید برای آن چاره اندیشی خاصی بکنند.

البته نمی توان از روند بهینه سازی و ایمن سازی پل سوم بشار که این روز ها انجام می گیرد از جمله ساخت ادامه جداول کنار جاده که همان گونه که می دانید در زمان بارش ها باعث می شد که آب به داخل جاده وارد شود و راه را بر مسافران ببند و روند آماده سازی جاده زیر گذر پل گذشت.

 اما همان گونه که در تصاویر قابل مشاهده است این پل و جاده کمربندی با مشکلات متعددی رو به رو هستند که روند بر طرف کردن آنها به واضح لاک پشتی صورت می گیرد.

 از جمله مشکلات این جاده پیچ های متعدد ، نداشتن علائم مشخص راهنمایی و رانندگی بخصوص در سر پیچ ها ، عرض کم جاده ، به تاخیر افتادن چند ساله روند ساخت قطعه دوم پل، نداشته شانه جاده که این موضوع خود می تواند باعث روز حوادث رانندگی شود، عدم گذاشتن سیل بند در کنار پل را می توان یکی از مهمترین نقاط ضعف اساسی این پروژه دانشت .

از دیگر مشکلات  موجود می توان به وجود آرامگاه در بخشی از جاده کمربندی است که باعث شده جاده به طرز وحشتناکی باریک شود و علائم راهنمایی و رانندگی هم به صورت استاندار برای این قسمت از جاده نصب نشده است.

ساخت پل های درون شهری بخصوص جاده های از این قبیل که بار ترافیکی شدیدی را به همراه دارد باید با رعایت اصول ایمنی ، و تکمیل شدن کامل پروژه صورت گیرد که متاسفانه در انجام این پروژه فقط افتتاح آن مهم بوده که امروزه شاهده این چنین مشکلاتی هستیم .

 شاید اگر مسئولان به جای سبقت گرفتن از همدیگر برای پاره کردن روبان افتتاح به فکر تکمیل کامل پروژه و بعد افتتاح آن بودند امروز با چنین مشکلاتی رو به رو نبودیم.

 

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا