نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

12. تير 1398 - 18:40
شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد یکی از گردشگر پذیر ترین شهرهای جنوب کشور محسوب می شود ولی به دلیل نداشتن زیر ساخت های لازم نمی تواند از این پتانسیل خود به خوبی استفاده کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ نابسامانی و تجاوز به حریم قانونی در ورودی های شهر یاسوج سال‌هاست چهره نازیبایی به این شهر داده است.

 

شهر یاسوج ملقب به پایتخت طبیعت ایران  یک از شهر های گردشگر پذیر در دامنه‌ رشته کوه های سر به فلک کشیده زاگرس است که از 2 سمت جنوب و غرب دارای 2 مبادی ورودی است که به‌خوبی ساماندهی نشده اند.

 

هرساله هزاران گردشگر از مناطق  جنوب ایران برای فرار از گرما به این شهر زیبا سفر می‌کنند تا چند روزی از نسیم دلنواز آن بهره ببرند.

ازآنجا که ورودی هر شهر باید همچون تبلوری از زیبایی های یک شهر باشد و  مسافران را به درون شهر راهنمایی کند نابسامانی ورودی‌های این شهر توریستی کام گردشگران را تلخ می‌کند , تصویری زشت از یاسوج در هنگام ورود به آن نسیب گردشگران می کند.

 

 ورودی شهر یاسوج از سمت اصفهان همان گونه که در تصاویر قابل مشاده است با ده‌ها واحد مصالح‌فروش گردوغبار بر چهره مسافران و ساکنان می‌پراکند ، بلوار وسط جاده گاردریل بندی شده که مسئولان شهری می توانستند با جدول گذاری و نصب روشنایی های زیبا همچنین استفاده از المان های برای معرفی جاذبه های گردشگری پایتخت طبیعت استفاده کنند.

 

یکی دیگر از مشکلات جاده ورودی اصفهان کنده کاری های وسط جاده است که متاسفانه به حال خود رها شده اند ، روش خار در وسط این بلوار در بیشتر مناطق جاده خود نمایی می می کند.

 

نبود نظارت کافی باعث شده از ساکنان کنار جاده به خود اجازه دهند که به حریم جاده تجاوز کرده و در کار جاده مغازه های را بنا کنند، ریختن زباله های ساختمانی همچنین رویش خار در کنار جاده زیاد به چشم می خورد.

 

مشکلات ورودی شهر یاسوج به سمت شیراز نیز دست کمی از ورودی جاده اصفهان ندارد تجاوز به حریم، ساخت و سازهای بدون مجوز، نصب بنرهای تبلیغاتی توسط اصناف و کسبه در این معبر مهم چهره‌ای نازیبا به این ورودی داده است.

 

 

و همان گونه که در تصاویر قابل مشاهده است بلوار وسط جاده با رویش خار ها تزیین گشته و  در برخی از قسمت های جاده آسفالت وسط جاده کنده شده است.

 

 در بلوار شهید هرمز پور نرسیده به پلیس راه قدیم وضعیت جاده اصلا خوب نیست و جاده در برخی نقاط عرض بسیار کمی دارد که همین امر نیز باعث تصادفات متعدد در این جاده شده است، سرعت گیر های نصب شده در این بلوار کاملا غیر استاندارد بوده است و هیچ گونه رنگ آمزی و نصب تابلو برای اینکه نشان بدهد در ان نقطه سرعت گیر وجود دارد نیست.

 

 

طرح احداث لبه گذاری و رفوژ میانی این نقطه از محور ورودی یاسوج که از ماه‌ها پیش آغاز شده بود تعطیل شد اما چند روزی است که از سر گرفته شده است.

شهروندان یاسوجی  از مسئولان انتظار دارند ساماندهی مبادی ورودی مرکز استان  را که روزانه در دید عموم قرار دارد و با زندگی، امنیت و آرامش روانی مردم ارتباط همان گونه که در خور مردم مرکز استان است ساماندهی بکنند تا شاهده ورودی زیبا برای پایتخت طبیعت ایران باشیم.

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است؛

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی