نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

18. تير 1398 - 11:00
نهضت آسفالت که در زمان شهردار سابق شهر یاسوج شروع شده بود با وقفه ای بلند مدت در دوره نستهن مقدم دوباره به اوج خود رسید با این وجود این نهضت کم و کاستی های نیز دارد که در گزارش زیر به معایب و محاسن این نهضت پرداخته می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهار فصل؛ مدتی است که شهرداری یاسوج نهضت آسفالت راه انداخته است و اقدام به بازسازی و مرمت آسفالت خیابان های شهر یاسوج می کند با این وجود علی رغم اینکه  این حرکت را می توان مثبت ارزیابی کرد اما کم و کاستی های نیز دارد .

 

نهضت آسفالت که در زمان شهردار سابق  شهر یاسوج شروع شده بود با وقفه ای بلند مدت در دوره نستهن مقدم  دوباره به اوج خود رسید با این وجود این نهضت کم و کاستی های نیز دارد که در گزارش زیر به معایب و محاسن این نهضت پرداخته می شود.

 

شهرداری یاسوج مدتی است که با تحویل گرفتن سه هزار تن قیر در روی سر خیابان های و کوچه های شهر کشید و آن را از حالت درک خود و پر دست انداز خارج نموده است .

 

 شروع عملیات روکش و لکه گیری آسفالت در سال ۹۸ تاکنون در شهرک امام حسین (ع)، شهرک جهاد، بلوار مطهری (میدان جهاد تا فلکه ساعت)، ورودی شهر یاسوج از سمت شیراز، خیابان جمهوری، بلوار امام خمینی (ره)، خیابان گل رز ، جاده بیمارستان امام سجاد (ع) و همچنین خیابان تختی ، خیابان شهید درستی و برخی از از کوچه های عدل و ... مناطق مختلف شهر روکش آسفالت و لکه گیری انجام شده است .

 

 

البته می توان این کار شهرداری که یکی از وظایف ذاتی آن است را ستود اما در این کار مشکلات و معیبی نیز وجود دارد از جمله برخی از خیابان ها در مدتی مدتی قبل دست به ترمیم انها زده شده بود دوباره آسفالت شده که اگر واقعا نیاز بر آسفالت کامل این خیابان های بوده چرا به یک باره این کار انجام نگرفته است و ابتدا ترمیم صورت گرفته و دوباره روکش آسفالت کامل شده است از جمله این خیابان های می توان به خیابان شهید درستی که پشت بلوار عد قرار گرفته ، خود خیابان های عدل، بلوار جمهوری اشاره نمود .

 از جمله دیگر نقاط ضعف را می تواند در برخی قسمت های عدم وجود کیفیت مطلوب آسفالت اشاره نمود که روکش جدید با اولین حرکت چرخ خودروها برای بیرون آمدن از یک پارک ساده با خراش آسفالت مواجه می شویم.

یکی دیگر از مشکلات را می توان به برخی از خیابان های که ترمیم آسفالت در آنها صورت گرفته اشاره کنیم مثل بلوار شهید هرمز پول در حالی که در بسیاری از قسمت ها ترمیم صورت گرفته است همان هنگام حرکت توجه لرزش های درون خودرو می شویم که نشان از موج دار بودن اسفالت است.

البته زیاد هستند خیابان های در شهر یاسوج که هنوز یک متر آسفالت هم در آنها ریخته نشده اما نمی توان همه شهر را هم یک باره اسفالت نمود .

 

 

 

 آسفالت خیابان های شهری و ترمیم آنها وظیفه ذاتی هر شهرداری است  با این وجود کار شهرداری یاسوج  در انجام ترمیم  و روکش کردن برخی از خیابان های که واقعا دیگر عمر آسفالت آنها به سر آمده بود قابل تقدیر است.

 

  با این وجود می توان گفت هنوز هم خیل عظیمی از خیابان های در شهر یاسوج بخصوص حاشیه شهر وجود دارد که هنوز خاکی هستند امیداوریم شهرداری گوشه چشمی هم به این خیابان ها بکند و فقط حدف کار تبلیغاتی و مانوری نباشد که بیشتر خیابان های اصلی شهر آسفالت شوند و به قسمت های کناری شهر نیز توجه بیشتری شود.

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا