نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

24. تير 1398 - 9:47
وجود سنگ شکن های کنار جاده یاسوج اصفهان نمایی باعث نابودی بخش وسعی از پوشش گیاهی این منطقه گشته و نمای زشتی را به این جاده کوهستانی بخشیده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛استان کهگیلویه وبویراحمد به دلیل قرار گرفتن در میان رشته کوه های زاگرس از پوشش گیاهی وسعی برخوردار است و شهرستان بویراحمد و دنا از این حیث سرآمداند.

با این وجود برخی مشکلاتی و البته تصمیمات اشتباه باعث می شود که این سرمایه ملی یعنی پوشش گیاهی و درختان بلوط در برخی نقاط از بین بروند که می طلبد با این موضوع به صورت کارشنایی و البته جدی برخورد شود.

در اولین روزهای آخرین استاندار دولت دهم در استان کهگیلویه وبویراحمد برخی از سنگ شکن های کنار رودخانه ای به دامنه کوه ها انتقال پیدا کرده اند که هدف وی سیانت از اکوسیستم رودخانه بشار بود.

 

این موضوع در حالی صورت گرفت این اقدام صابری به جای اینکه بتواند اکوسیستم بشار را نجات بدهد باعث از بین رفتن منابع طبیعی و کوه پایه های استان شد.

انتقال این این سنگ شکن ها به دامنه کوه ها باعث از بین رفتن پوشش گیاهی و درختان بلوط و مراتع طبیعی زیبا در مناطق کوهستانی کهگیلویه وبویراحمد از جمله سنگ شکن های کنار جاده یاسوج اصفهان شد که نمای زشتی را به این جاده کوهستانی بخشید و تصویر بدی را در دید مسافرانی که از این جاده عبور می کنند به جای می گذارد .

 

سنگ شکن ها علاوه بر اینکه نابودی و مرگ طبیعت را به دنبال دارند گاهی گرد و غبار ناشی از آنها باعث نارضایتی مردمی می شود که در نزدیکی این سنگ شکن ها زندگی می کنند.

 

با توجه به مشکلاتی که این سنگ شکن ها برای عمراتع جاده یاسوج اصفهان  ایجاد کرده است مسئولان مربوطه باید هر چه سریع تر فکری به حال این سنگ شکن ها بکنند تا از نابودی بیشتر پوشش گیاهی ، درختان بلوط کناره جاده یاسوج اصفهان جلوگیری شود.

 

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی