نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

8. مرداد 1398 - 20:55
بخش چیتاب بخصوص سد زیبای آن یکی از زیبا ترین جاذبه های گردشگری شهرستان بویراحمد به حساب می آید. کسانی که به دنبال یک روز آرام بخش در کنار خانواده هستند می توانند سد چیتاب را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛عوامل این پایگاه خبری در برنامه روستاگردی خود با سفر به منطقه چیتاب شهرستان بویراحمد  به معرفی ظرفیت های این منطقه از جمله جاذبه های گردشگری ان پرداخته است.

شهر چیتاب مرکز بخش کبگیان در شهرستان بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که همه سال به دلیل داشتن طبیعتی زیبا و برخورداری از منابع آبی بسیار سالانه تعداد زیادی از هم وطنان را به خود جلب می کند.

وقتی از دو راهی جاده چیتاب در سال ۱۳۸۷ به شهر ارتقاء یافت. چیتاب در ۳۸ کیلومتری شهر یاسوج واقع شده و یکی از پرجمعیت‌ترین و قدیمی‌ترین مراکز اسکان‌ یافته در استان کهگیلویه وبویراحمد به شمار می رود.

 وقتی از دوراهی جاده یاسوج- اصفهان وارد جاده یاسوج- دهدشت می شوید اولین روستای که چشم شما را به خود خیره می کند روستای زیبا و طیبعیت جالب و دیدنی ساران است.

مزارع گندم این روستا رنگ زیبای طلایی را به طبیعت آن بخشیده است و زمین های که در حال نشاء برنج هستند دل هر گردشگری را می رباید.

این روستا که در حاشیه رودخانه بشار واقع شده است و بخش عمده مردم این روستا به کشاورزی و دام داری مشغول اند.

بعد از گذشت از روستای ساران و  به شهر چیتاب بخش کبگیان می رسیم که یکی از مناطق زیبای شهرستان بویراحمد به حساب می آید.

مردمان این دیار به دلیل دارا بودن از منابع آبی فراوان بیشتر در کار کشاورزی بخصوص کاشت برنج هستند البته بعد از گذشا از این شالیزار های برنج و نرسیده به سد زیبای چیتاب باغات  فراوانی چشم هر رهگذری را به خود جلب می کند.

رودخانه چیتاب که به کبگیان معروف است دارای دریاچه‌های کوچک (برم) و درخت‌های بلند چنار و بید است.

در راه رفتن به سد چیتاب طبیعتی زیبا و سرسبز جلو روی شماست که می تواند آرامشی خاص را در وجود شما به وجود بیاورد.

سد چیتاب یکی از زیبا ترین جاذبه های گردشگری شهرستان بویراحمد به حساب می آید البته متاسفانه به دلیل عدم تبلیغات مناسب بر روی جاذبه گردشگری سد چیتاب این جاذبه زیبای گردشگری برای بسیاری از هم استانی ها ناشناخته باقی مانده است.

با این وجود کسانی که به دنبال یک روز آرام بخش در کنار خانواده هستند می توانند سد چیتاب را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند.

همان گونه که در تصاویر قابل مشاهده با سفر کردن به بخش کبگیان و دیدن از سد زیبای چیتاب می توان تداعی کنند شمالی در جنوب کشور برای گردشگران این منطقه زیبای طبیعی در شهرستان بویواحمد باشد.

 

 

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی