نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

20. مرداد 1398 - 21:01
آبشار یاسوج را می توان نگین گردشگری پایتخت طبیعت ایران دانست که سالانه بخش وسعی از گردشگران استان بخصوص پایتخت طبیعت ایران را به خود جلب می کند.با این وجود نبود زیر ساخت مناسب باعث شده که این منطقه زیبای گردشگری به خوبی نتواند از نام و آوازه خود دفاع کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل دارا بودن شرایط آب هوایی مناسب همچنین برخورداری از مناطق گردشگر پذیر سالانه بخش وسعی از طبیعت دوستان را از سراسر ایران به خود جلب می کند، با این وجود یکی از مشکلاتی که همیشه گریبان گیر مناطق گردشگر پذیر در پایتخت طبیعت ایران بوده را می توان به کمبود امکانات و عدم داشتن زیر ساخت مناسب بیان نمود.

آبشار یاسوج با برخورداری از امکانات طبیعی و خدادادی از قبیل درختان متنوع، کوهستان، چشمه های جاری، و مناظر طبیعی ازجمله  مکان های زیبا بوده که در 2 کیلیومتری شهر یاسوج واقع شده است.

 

این آبشار با ارتفاع ۱۰ متر از آب چشمه‌های موجود در کوه‌های زاگرس می‌جوشد، نهرهای آب در بستر مارپیچ شبکه‌ای، باغ‌های میوه، مراتع سرسبز و مملو از گل‌های رنگارنگ از جلوه‌های زیبای آبشار یاسوج است‌، و فصل‌های بهار، تابستان و پاییز در هرسال میزبان پذیرایی از گردشگران خارجی و داخلی بوده،و منطقه‌ای که آبشار یاسوج در آن قرار دارد، دارای باغ‌هایی تازه، گل‌های خوش‌بو و آب و هوای طبیعی و سالم است.

با این وجود این منطقه زیبای گردشگری شهر یاسوج از عدم وجود زیرساخت های مناسب گردشگری رنج می برد.

یکی از مشکلاتی که منطقه آبشار به آن رو به رو بوده و این پایگاه خبری در چند گزارش به آن پرداخته بود نبود روشنایی مناسب در برخی نقاط آن بوده که با پیگیری های متعدد این پایگاه خبری سرانجام بخش تاریک  آبشار یاسوج با نصب تیر چراغ برق روشن شده که این امر باعث می شود که گردشگران به آسودگی خاطر و بدون از هیچ گونه دلهره ای شب نیز بتوانند از زیبایی های این آبشار دل انگیز استفاده نمایند.

نصب تیر چراغ برق در قسمت تاریک آبشار را حرکتی مثبت در بر طرف نمودن مشکلات این منطقه گردشگری در قلب پایتخت طبیعت ایران دانست اما تا رسیدن با استاندارد های یک منطقه گردشگری آبشار یاسوج فرسنگ ها فاصله دارد.

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی