نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

23. شهريور 1398 - 14:45
پل سوم بشار را می توان یکی از پروژه های بحث برانگیر در مرکز استان دانست که حرف و حدیث های بسیاری را به همراه داشت و پس از بارش های سیل آسای فروردین ماه در حال ترمیم است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ به نقل از صبح زاگرس ؛ پل سوم بشار یاسوج که یکی از پل های نوساز در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود هر از چند گاهی با مشکلاتی رو به رو می شود که شهروندان را با مشکلاتی مواجه کرده است.

 

این پل به طول ۱۳۰ متر و دارای دو  دهانه ۲۵ متری و  دو دهانه ۴۵ متری است که دو  باند رفت و برگشت با عرض هرکدام ۱۱ متر دارد که با بهره‌برداری از پل سوم بشار ترافیک در سطح شهر یاسوج به طور قابل‌ملاحظه‌ای کاهش یافت.

 

 

پل سوم بشار که به جهت تسریع در تکمیل تردد و تسهیل کاهش ترافیک در شهر یاسوج افتتاح شد بعد از پشت سر گذاشتن بارش های سیل آسا در اولین روز های بهار 98 ضعف های خود را به خوبی نشان داد و همین امر باعث شود این پایگاه خبری به بررسی برخی مشکلات آن بپردازد.

 

از قسمت هایی که به دلیل افزایش حجم آب رود بشار آسیب دید پل سوم بشار است که با ورود حجم زیادی از آب به داخل رود خانه قسمت آرام گیر ستون های وسط پل آسیب دید که این امر باعث شد نگرانی هایی در خصوص امنیت این پل به وجود بیاید.

 

یکی دیگر از مشکلات این پل نبود جداول کنار پل بوده که باعث منحرف شدن آب به داخل زمین های اطراف پل می شد، همچنین عدم وجود زیر گذر مناسب که به جاده کمربندی پارک ساحلی مشهور است باعث شد تا در بارش های شدید این جاده بکلی زیر آب برود با این وجود شاهد آن هستیم که بعد از گذشت شش ماه از این حادثه و با پیگیری های این پایگاه خبری که خبر آن را در اینجا می توانید بخوانید برخی از مشکلات این پل در حال برطرف شدن است.

 

 

ساختن جداول کناری پل،اصلاح زیر گذر جاده پارک ساحلی ، مقاوم سازی کف ستون های پل، ساخت پل های کنار جاده برای خروج آب های احتمالی می توان اشاره کرد که در تصاویر کاملا مشهود است.

 

البته نمی توان گفت کار به همین جا ختم می شود چون هنوز مشکلاتی وجود دارد که باید بر طرف شوند از جمله نبود روشنایی مناسب، عدم وجود گارد ریل مناسب کنار جاده برای جلوگیری از پرت شدن خودروها و...

تصاویر تکملی در زیر آمده است؛

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

انتهای پیام/

 

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی