نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

22. مهر 1398 - 11:51
شهرداری یاسوج به منظور سهولت در رفت و آمد در این میدان اقدام به نصب چراغ راهنمایی و رانندگی، همچنین ایجاد تقاطع های دوربرگردان در نزدیکی ورودی به این میدان کرده است اما نصب این چراغ راهنمایی و رانندگی در زمان ترافیک سنگین این میدان آنچنان که باید و شاید نیز چاره ساز نبوده است.

  به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ به نقل از صبح زاگرس؛ ترافیک خودروها در شهرها امروزه از جمله معضلاتی است که راننده های وسایل نقلیه، عابران پیاده و چه بسا ساکنانی که در نزدیکی خیابان های  شلوغ سکونت دارند را با مشکل مواجه کرده است.

 

عوامل مختلفی سبب ایجاد ترافیک در شهرها می شود که از جمله آنها میتوان به خیابان با بافت و طراحی قدیمی و کم عرض که جوابگوی حجم افزایش تعداد خودروها نیست، عدم خط کشی مناسب ، عدم تردد بین خطوط توسط خودروها، پارک کردن در نقاط ممنوع و حاشیه خیابان ، نبود پل عابران پیاده و شاید مهمترین عامل، نبود چراغ راهنمایی در میادین و خیابان های چند طرفه است.

 شهر یاسوج به عنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل رشد جمعیتی در دو ده اخیر نیز با این مشکلات دست و پنجه نرم می کند.

ترافیک ناشی از نبود چراغ راهنمایی و رانندگی در میدان های اصلی مرکز استان اثرات متفاوت و منفی از جمله ، اتلاف وقت، تاثیر بر افزایش تصادفات، اثر گذاشتن بر سلامت و روان به لحاظ آلودگی های صوتی به وجود آورده و نیز تاثیر بر افزایش و اتلاف هزینه ها از جمله سوخت و استهلاک خودروها را باخود به همراه دارد.

از جمله میادین مهم مرکز استان که نصب  چراغ راهنمایی و رانندگی که چند وقت پیش در آن انجام گرفته است، می توان به میدان آریوبرزن و میدان انقلاب اشاره کرد، بعد از نصب چراغ راهنمایی و رانندگی در این دو میدان اولین چیزی که به چشم می آید عدم نصب ثانیه شمار  است.
 
 

با توجه به اثرات مثبت وجود شمارشگرهای معکوس چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، شمارشگر معکوس عمدتاً با هدف تسهیل تصمیم‌گیری رانندگان برای عبور و یا توقف، حدفاصل تغییر فاز چراغ‌های راهنمایی و همچنین ایجاد آرامش بیشتر در زمان انتظار نصب می‌ شوند تا با اطلاع رسانی به موقع به رانندگان، شرایط عملکرد در تقاطع ها و میادین بهبود بخشیده شود.

 

مجموعه‌ای از معیارهای عملکردی شامل کارایی، ایمنی، زمان تاخیر، آرامش رانندگان، کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا با به‌کارگیری این شمارنده‌ها به وجود می آید اما از نصب این ثانیه شمار ها بعد از نصب چراغ راهنمایی و رانندگی در این دو میدان مهم و پر ترافیک شهر یاسوج خبری نیست.

نواقص نصب چراغ راهنمایی و رانندگی در میدان انقلاب یاسوج فراتر از نبود ثانیه شمار در این میدان است .

 

میدان انقلاب شهر یاسوج  که یکی از مهم ترین میادین مرکز استان به شمار می آید که به مناطق مختلف شهر از جمله به بلوار عدل ، به خیابان های انقلاب ، شهرک امام حسین، آخر آسفالت ، خیابان امامت ها متصل بوده و یکی از نقاط پر ترافیک شهر یاسوج است، به دلیل نبود چراغ راهنمایی و رانندگی در این میدان، شاهد مشکلاتی نظیر ترافیک سنگین در ساعاتی از روز و شب و همچنین ساعات شروع و تعطیلی مدارس و ادارات هستیم.

 

شهرداری یاسوج به منظور سهولت در رفت و آمد در این میدان اقدام به نصب چراغ راهنمایی و رانندگی، همچنین ایجاد تقاطع های دوربرگردان در نزدیکی ورودی به این میدان کرده است اما نصب این چراغ راهنمایی و رانندگی در زمان ترافیک سنگین این میدان آنچنان که باید و شاید نیز چاره ساز نبوده است.

 

از مهمترین نواقص نصب چراغ راهنمایی و رانندگی در میدان انقلاب یاسوج می توان به عدم نصب ثانیه شمار بر روی چراغ راهنمایی و رانندگی ، عدم یک طرف سازی برخی کوچه های امامت های  منتهی به این میدان از سمت بلوار شهید اورنگ که در پیک های پر ترافیک با سراریز شدن خودروها به داخل این میدان باعث به وجود آمدن ترافیک شدید تر شده است.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی