نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

14. آذر 1398 - 8:29
برخی از خیابان های شهر یاسوج در یکی دو سال اخیر بهسازی شدند، اما هنوز در این شهر خیابان هایی هستند که بیشتر به خیابان های متروکه شباهت دارند که نیازمند توجه شهرداری به این مقوله است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ به نقل از صبح زاگرس؛ استان کهگیلویه وبویراحمد یکی از جوان ترین و مستعد ترین استان های جنوب کشور به دلیل دارا بودن مناطق فراوان گردشگری در جذب گردشگر است، البته شهر یاسوج مرکز استان نیز به عنوان نگین سرزمین چهارفصل سرآمد است به طوری که لقب پایتخت طبیعت ایران را یدک می کشد.

 

جذابیت های گردشگری و شرایط آب و هوایی خوب، باعث شده شهر یاسوج ره صد ساله را یک شبه بپیماید و در زمان کوتاهی از یک شهر بیست هزار نفری به یک شهر دویست هزار نفری تبدیل شود و همین امر باعث شده که برخی از استانداردهای شهری در این شهر زیبا که در کنار رشته کوه های سر به فلک کشیده دنا سر برافراشته رعایت نشود.

زیبایی، فضا سازی و مبلمان شهری از مولفه های بسیار مهم برای یک شهر است، البته در این استان شهرهایی هستند که هنوز بیشتر به یک روستا شباهت دارند تا به شهر اما وضعیت مرکز استان یعنی شهر یاسوج باید متفاوت تر از بقیه مکان ها باشد چرا که مرکز یک استان محسوب می شود و باید این نام در آن نیز هویدا باشد.

 

برخی از خیابان های شهر یاسوج در یکی دو سال اخیر بهسازی شدند، یعنی برای عبور و مرور نابینایان نیز مناسب شدند اما هنوز در این شهر خیابان هایی هستند که بیشتر به خیابان های با پیاده روهای غیر استاندارد شباهت دارند تا به خیابان های مرکز یک استان؛ این در حالی است که در ماه های اخیر به فضای شهری و مبلمان این شهر انتقادات زیادی وارد شده است.

البته بزرگ ترین مشکل خیابان جمهوری عدم تعریض بخش بالای این خیابان که منتهی به آبشار است می شود، به طوری که تلاش های چند سال اخیر برای پایان پروژه دوبانده سازی آن نتیجه ای نداشته است و همین امر باعث شده خیابانی که به یکی از مناطق مهم گردشگری در شهر یاسوج ختم می شود به یک خیابان نامنظم فرسوده و البته با پیاده روهای رنگ و رو رفته مواجه شویم.

 

خیابان جمهوری شهر یاسوج یکی از خیابان های مرکز شهر است که موزاییک پیاده روهای آن کنده شده و یا شکسته است، جداول آن در بیشتر مناطق تخریب و فرسوده شده، این وضعیت مربوط به یک ماه نیست بلکه مدت زمان طولانی از این موضوع می گذرد.

 

آن چه گفته شد و دیدید نمونه ای از خیابان های مرکز استان بود که در اینجا به صورت مصداقی بیان شد و انتظار شهروندان نیز این است که شهرداری  یاسوج گامی بلند در جهت زیباسازی و بهسازی و دوبانده سازی و ترمیم  پیاده روهای این خیابان بردارد زیرا این خیابان یکی از مهمترین خیابان ها می منتهی به منطقه گردشگری آبشار بوده است.
 
ادامه تصاویر در زیر آمده است؛
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

نظرات کاربران

 
 
انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی