نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

5. اسفند 1398 - 16:05
قطع درختان بلوط پارک جنگلی یاسوج که فاصله چندانی نیز با شهر یاسوج ندارد باعث شده که هم زیبایی های این منطقه گردشگری کم رنگ شود و هم به مرگ تدریجی آن مبدل شود .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ به نقل از صبح زاگرس؛ استان کهگیلویه و بویراحمد سرزمینی کوهستانی و تقریبا مرتفع است که کوه‌های زاگرس با رشته‌های موازی، سراسر شمال و شرق و کوه‌های سیاه و سفید، خومی و نیل جنوب شرقی آن را در برگرفته‌اند.

 پارک جنگلی یاسوج یکی از زیبا ترین و چشم نواز ترین مناطق در استان کهگیلویه وبویراحمد است که سالانه بسیاری از طبیعت دوستان را در فصول مختلف سال پذیرایی می کند، این پارک با ۸۰ هکتار وسعت بزرگترین پارک جنگلی درجنوب کشور محسوب می شود.

زیبایی پارک جنگلی یاسوج به بافت طبیعی این تفرجگاه برمی گردد که باید ضمن توسعه زیرساختهای گردشگری آن هیچگونه لطمه ای به سیمای طبیعی این مکان وارد نشود.

جنگلها اکوسیستم پیچیده ای هستند که به هر صورت در این سیاره نقش مهمی را ایفا میکنند، هنگامی که آنها تخریب میشوند، می توان منتظر حوادثی زنجیره ای چه در سطح محلی و چه در سطح جهانی بود.
 

جنگل ها نقش زیادی در کنترل آلودگی هوا، مبارزه با فرسایش و حفظ و تولید خاک،  تلطیف هوا و تعدیل آب و هوای یک منطقه و کنترل گرد و غبار دارند که با نابودی این گونه های جنگلی باعث می شود که این معضلات در استان افزایش یابدو در مواردی غیر قابل کنترل شود که اگر روند قطعی این درختان به همین صورت ادامه یابد در آینده نزدیک شاهد نابودی درختان پارک جنگلی خواهیم بود که به تبع آن شاهد نابودی بخشی از اکوسیستم گیاهی استان که دارای تبعات زیادی است، خواهیم بود.

متاسفانه همانگونه که تصاویر قابل مشاهده است قطع درختان بلوط در این منطقه گردشگری که فاصله چندانی نیز با شهر یاسوج ندارد باعث شده که هم زیبایی های این منطقه گردشگری کم رنگ شود و هم به مرگ تدریجی آن مبدل شود .

 

در پایان باید گفت که مسئولان امر نسبت به بررسی این سری موضوعات و یافتن راه حل جدی برای کاستن از تخریب طبیعت این سرزمین چهارفصل همت کنند چرا که تخریب در یک لحظه صورت می گیرد و کاشت، داشت و برداشت یک درخت در چندین سال صورت خواهد گرفت.

تصاویر تکمیلی در زیر امده است؛

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی