نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

6. فروردين 1399 - 11:05
خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمدی تلخی و شیرینی های سال 98 را به تحریر درآوردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ به نقل از صبح زاگرس،سال 98 فراز و نشیب های زیادی داشت، تلخی و شیرینی های زیادی داشت، سالی بود که آغاز آن با تلخی همراه بود و پایانش نیز تلخ تمام شد،سال 1398 تمام شد و سال 99 را با مهمان نا خوانده ای دیگر آغاز کردیم.

 

خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمدی که همیشه و در همه صحنه ها حضور داشتند بیشتر از بقیه مردم در جریان اتفاقات سال 98 هستند، به همین دلیل گفت و گویی با برخی از خبرنگاران استان داشتیم که از آن ها در خصوص تلخی و شیرینی های سوال پرسیدیم.

 

پژمان امیدی-خبرنگار خبرگزاری مهر

۹۸ ‌با ریتمی تلخ به پایان نزدیک می شود و خوب است بدانیم پایان با فرجام فرق دارد!!

سالها بعد که رویدادها در پاورقی تقویم ها ثبت شود، ما را بی واسطه به ۹۸ سوق می دهد، تقویمی که گفته های زیادی در خود جای داد.

این فصل از زندگی نیز با همه بالا و پایینش، تلخندهایش، دردهایش، خوب ها و بدهایش گذشت.

اما ایمان دارم، امید زنده است، زندگی در جریان است، امروز را باید زیست... *قایق هایمان را در همین حوالی به آب بیندازیم، اما نه برای دور شدن ها.*

سختی ها را می دانم.. اما می خواهم امید و زندگی را فریاد بزنم

*تقویم ۹۸ به تقویم پیوست*

می خواهیم در لحظه زندگی کنیم، فارغ از تقویم ها!!

 
امین شیخ ممو - مدیرمسئول صبح زاگرس
 
سال 98 هم از لحاظ کاری و هم از نظر شخصی سال بسیار پر فراز و نشیبی بود به طوری که از روز ابتدا تا پایان آن باچالش ها و ماجراهای زیادی درگیر بودم .این فراز و نشیب ها به خصوص در نیمه دوم سال نمود بیشتری پیدا کرد.
 
اتفاقات اول سال و سیلی که باعث شد روزهای شلوغی را در ایام نوروز 98 پشت سر بگذاریم اولین خاطره تلخی بود که از سال 98 به یادگار مانده است.
 
اما همانطور که گفته شد نیمه دوم سال اتفاقات و حوادث زیادی رقم خورد که از ماجرای بنزین و اغتشاشات پس از گرانی آن آغاز شد و کار سنگینی در حوزه رسانه ای انجام شد.
 
اتفاق تلخ دیگر در این سال شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی بود که شوک بسیار سنگینی به بنده وارد ساخت به طوری که تا مدت ها سنگینی بغض ناشی از شهادت سردار دل ها را همراه داشتم.
 
یکی دیگر از اتفاقات مهم سال 98 انتخابات مجلس شورای اسلامی بود که کار سنگینی در حوزه رسانه انجام شد و در این دوره سعی کردیم تمامی نامزدهای انتخابات را به یک چشم نگاه کنیم و عدالت را در پوشش برنامه های آن ها رعایت کنیم به طوری که تمامی برنامه های انتخاباتی آن ها را در تمامی شهرستان ها پوشش رسانه ای دادیم و فارغ از نتایج به دست آمده، انتخابات کم حاشیه ای را پشت سر گذاشتیم.
 
و در نهایت شاید یکی از تلخ ترین اتفاقات سال های اخیر شیوع ویروس کرونا بود که جان بسیاری از هموطنانان را گرفت که امیدواریم به زودی زنجیره انتقال این بیماری و این ویروس منحوس قطع شود.
 

صادق الهی – مدیر مسئول فصلی نو

سال ۹۸ از آن سالهایی بود که به شخصه برا من فراز و نشیب های زیادی داشت، ازدواج به همراه قهرمانی پرسپولیس و اخذ مجوز سایت که چند سال پیگیر آن بودم، از اتفاقات خوب بود.

شهادت سردار سلیمانی را بدترین خاطره چند سال اخیر می دانم و بعد از شهادت سردار مرگ سرنشینان هواپیما و تشییع کنندگان در کرمان و شوک آخر سالی کرونا که همه مردم ایران را به کما برد.

در حوزه خبر هم به همدلی و همزبانی دوستان در زمان شهادت سردار سلیمانی و این اواخر نیز فاجعه کرونا هر چند که دو اتفاق بسیار تلخ بود اما هماهنگی اصحاب رسانه در انتشار اخبار و وقایع آنان ستودنی بود .

بی اخلاقی های مکرر در فضای مجازی در بحث انتخابات از جمله تلخی های حوزه رسانه بود که  اوج بی بصیرتی و لجام گسیختگی رو در این دوره شاهد بودیم ،توهین ها و تهمت ها دادن نسبت های گوناگون به افراد مختلف، فشار به مدیریت استان برای به کرسی نشاندن حرف های خود که متاسفانه استاندار در این زمینه بسیار تحت تاثیر قرار گرفت .

خیلی ها کرونا را مستمسک " سالی که نکوست از بهارش پیداست " قرار می دهند و آینده تلخ را پیش بینی می کنند،اما من خوشبینم اعتقاد دارم کرونا باعث میشود خیلی ها به خودشان بیایند.

نوروز سالهای قبل را با شور و شادی جشن می گرفتیم پیامد آن در کنار اتفاق های خوب ،فجایای تلخ هم زیاد بود شاید امسال که جشن متفاوت تری داریم شاهد اتفاقات خوب بیشتری باشیم.

 

 
مسعود بامشاد - خبرنگار چهارفصل

دردناک ترین خبری که در سال 98 شنیده شد شهادت مالک اشتر زمان سردار دلها حاج قاسم سلیمانی بود که بعد از سال ها مجاهدت و دفاع از حرم اهل بیت سرانجام به دست شیطان بزرگ به یاران شهیدش پیوست و این موضع باعث شد سراسر ایران همچنین تمام  مظلومین جهان در غم از دست دادن این شهید بزرگوار در سوگ بنشینند.

شیرین ترین خبر در سال 98 حمله غیور مردانه سبزپوشان نیروی هوافضای سپاه به لانه شیطان بزرگ آمریکا در عین الاسد بود که باعث شد جهان در  قدرت بی نظیر موشکی ایران هیچ شکی به خود راه ندهد و سیلی محکمی باشد بر دهان استکبار جهانی که با تبلیغات رسانه ای سعی در بزرگ نمایی قدرت پوشالی آمریکا داشته اند.

 

طاهره السادات احمدی مهریان- مدیرمسئول سایت تحلیلی خبری پیوارنیوز- سردبیر وخبرنگار هفته نامه طریق الوسطی

فوت مادرم در ۱۰ مردادماه ۹۸ بدترین اتفاق همه زندگی من درسال ۹۸ بوده است وبه دنبال آن خبرتلخی که قلب مردم ایران را به درد آورد خبر شهادت سردار دلهاشهیدسپهبدحاج قاسم سلیمانی بود که خبر تلخی برای من و همه همکارانم در رسانه های استان بود.

بطورکلی امسال سال  تلخ و سختی بود. بحران پشت سر بحران و فاجعه پشت فاجعه. مردم به شدت از روند شرایط اجتماعی ناامید وخسته شده اند، شرایط اقتصادی هر روز تنگناهای بیشتری برای زندگی مردم ایجاد میکند.سفره ها هر روز کوچکتر و امید به بهبود شرایط هر روز کمتر.

شاید کرونا تیر خلاصی باشد که به موجودیت مردم زده میشود. همه چیز مردم در حال از دست رفتن است. امید به زندگی،آینده فرزندان،تامین معاش و امنیت اجتماعی و نهایتا با ورود کرونا، سلامتی.

با خود می گویم و می اندیشم ایران در طول تاریخ خود تجربه های تلختری را از سر گذرانده از جنگهای بسیار سخت و قحطی های کوچک و بزرگ تا اعدام ها و بیماریها و تلفات بزرگ انسانی. همه این فجایع را در درون خود هضم کرده و به زندگی خود ادامه داده حال چه با کرونا و چه بی کرونا.

مینو آریانفر- مسئول سایت پیک ملت

کاش تاریخ، اتفاقات تلخ در سال 98 را ثبت نمی کرد.

اتفاقات سال 98 اگر چه شاید برای یک شخص عادی اتفاقات روزمره ای باشد که در ذهن آنچنان  ماندگار  نباشد اما برای یک فرد رسانه ای و یک خبرنگار همانند یک فیلم تکرار و تداعی خواهد شد .

در واقع سال 98 را می توان برای یک خبرنگار به  یک کابوس بد تعبیر کرد و یا سال نفرین شده ، سالی پر از اتفاقات بد که  نمی توان ان را در چند خط خلاصه کرد، اما اینجا فقط به برجسته ترین آنها اشاره می کنیم.. و این مثال کاملا برای سال 98 صدق کرد که سالی که نکوست از بهارش پیدا بود . 

سال 98 با سیل شروع شد و با کرونا تمام شد ، مرگ تعداد زیادی از هنرمندان و شخصیتها ، سیل در برخی استان های شمالی، مرکزی و جنوبی کشور  واین شد که فرودین را با سیل گذراندیم ، زلزله در برخی استانها ، مرگ هزاران پرنده ،  خودکشی ، قتل ، ماجرای کیک های آلوده و مسمومیت های الکلی  ،  ابان ماه ماجراهای گرانی بنزین و اتفاقات و حاشیه های بعد از آن، دی را با شهادت سردار سلیمانی ، تا کشته شدن تعدای از هموطنان  و سقوط هواپیمای اوکراینی  و پایان سال یعنی  اسفند هم کرونا  خیلی از هموطنان را تاکنون به کام مرگ کشانده و با این همه حوادث ناگوار می رویم که سال 99 را شروع کنیم با امید به روزهای خوب و اتفاقات شیرین و تکرار نشدن حوادث تلخ کاش تاریخ اتفاقات تلخ را ثبت نمی کرد ...

نسیم راوند-خبرنگار حبرگزاری فارس

سال ۹۸ با تلخی سیل در استان‌ها شروع شد و بسیاری از عزیزان هموطن را از دست دادیم.

در این سال هر چه جلوتر رفتم حوادث تلخی رخ داد و باید بگویم جانگذارترین حادثه سال، شهادت سپهبد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به دست شقی‌ترین انسان‌ها بود که لعنت خدا بر آنها باد.

در پایان سال ۹۸ هم که با کرونا در حال مبارزه هستیم و لحظه به لحظه بر تعداد قربانیان این منحوس افزوده می شود. امیدواریم این سال هر چه سریعتر تمام شود البته به امید اینکه سال آینده پر خیر و برکت باشد.

زینب محمودی - خبرنگار

من از کدام تلخی بگویم؟سال ۹۸ هجری خورشیدی را سالی کاملا متفاوت از سالهای دیگر ارزیابی می کنم. اتفاقاتی که از ابتدای سال، درگیر و دار جنگ روانی با دشمن و درعین حال مشمول حوادثی بوده است که هریک در جای خود موید تلخی و شیرینی بوده اند، قابلیت تحلیل و بررسی جامع دارند که نحوه برخورد این مردم با آنها چگونه بوده است. من باب مثال عرض میکنم که سال ۹۸ با سیل برخی از استان ها و در هم ریختن بساط شادمانی عید بسیاری از هموطنان ما آغاز شد. اساسا  نوروز ۹۸ را هرگز فراموش نمی‌کنم! سیل بی‌سابقه و مرگبار نوروز ۹۸ بخودی خود و به ظاهر یکی از تلخ‌ ترین اتفاقات این سال به شمار می‌رود که از اول تا دوازدهم فروردین بخش‌های مختلف کشور را درگیر کرده بود. بطور کلی میتوان گفت ایران امسال را با سیل و سیلاب آغاز کرد و کنار این تلفات منابع ذخیره زیر زمینی آب ایران به حد وفور اشباع شد.  فوتبال در ایران هم دستخوش تحولات تلخ و شیرین بود.

سی ام خرداد همیشه در ایران تاریخ ساز بوده که امسال یک فروند پهپاد جاسوسی بر فراز حریم هوایی کشورمان توسط پدافند هوایی سپاه پاسداران سرنگون شد.  اقدامی که جایگاه و اقتدار نظامی ایران را در منطقه و جهان ثبت و ضبط کرده است.آبان امسال را اغتشاش آفرینی دولت بر سر بنزین و افزایش حیرت انگیز ۱۰۰۰ تو مانی به ۳۰۰ درصد افزایش رقم زد که منجر به بروز حوادثی تلخ و زخم جراحت ناپذیر سیاسی امنیتی در کشور شد.دی ماه امسال فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه در حمله‌ای تروریستی توسط پهپاد آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

بجز حضور غیر قابل تصور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال  بهمن و اسفند امسال ویروس کرونا خبرهای خانمان سوزی را بخود اختصاص داده که عواقب آن کماکان ادامه خواهد داشت. گرانی ها حال همه را خراب کرده و من واقعاً حالم بد است و حیف که هیچ راهکاری برای مقابله با این اوضاع نیست. ای کاش کمی دل مردم را شاد می شد.

زهرا داوودی-خبرنگار و مدیرمسئول سایت ایل بانو

سال 98 به راستی که تلخ بود آنقدر تلخ که شیرین شدنش شاید سال های سال طول بکشد، نمی خواهم بگویم همه چیز بد بود، اما روزهای طوفانی اش بیشتر از روزهای آفتابی اش بود.می گویند سالی که نکوست از بهارش پیداست، وقتی بهار مان با سیل و خسارت های جانی و مالی در استان های مختلف به ویژه در دروازه قرآن شیراز شروع شد دیگر سالش مشخص است.

بهار کام مردم ایران تلخ شد امروز که سال 99 آغاز شده است مهمان نا خوانده ای دیگر، بهارمان را تلخ کرده است، هر چند خداوند چندین بار در قران بیان کرده است که بعد از هر سختی آسانی است" إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا" فإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا.

اگر خدا کمک کند بعد از این مراحل، وارد مرحله بعد یعنی مرحله ملخ می شویم ان شالله مرحله ملخ را نیز به خوبی رد می کنیم و سرانجام در سال 1400 برنده می شویم.

صادق علیپور-سایت گفتن نگین

مهمترین اتفاق این سال، تعبیر این شعر شاملو بود "سال بد، سال باد، سال اشک، سال شک، سال روزهای دراز و استقامتهای کم، سالی که غرور گدایی کرد، سال درد مردم،...." سال کبیسه ..

امسال اکثرا برا ملت ایران نحس بود، از اول سال که با سیل و بلای آسمانی شروع شد و آخرش هم که این ویروس خطرناک و کشنده که دارد مردم را قلع و قمع می کند و از همه دردناکتر برای ملت ایران و منطقه، شهادت مظلومانه سردار عزیزمان یار،یاور و بازوی مقتدر رهبری عزیزمان، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به دست آمریکای جنایتکار  که به این زودی از ذهن و دل هیچ ایرانی خارج نمی شود و حالا حالاها عذاداریم.
 
و تنها اتفاق خوب که می شود  اشاره کرد، انتخابات مجلس یازدهم است، اتفاقی که موجب شد جریان اصلاح‌طلب به طور کامل از انتخابات حذف شود و مجلس با اکثریت در دست اصولگرایان قرار بگیرد تا امید به آینده به نوعی در دل مردم‌ زنده شود.
 
رد مجلس دهم به دست ملت که اکثر مشکلات و حواشی در سال های گذشته حاصل بی عرضگی و ناتوانی این مجلس و نمایندگان وکیل الدوله بهارستان نشین است.
 
 
فتاح بدری- مدیرمسئول آوای رودکوف
 
خداحافظ 98 ، سال سختی ها
 
سال 98 سال تلخی بود برای ملت و هر آنچه دلخوشی و خاطره بود تحت تاثیر رویداهای بزرگتر به تلخی گرایید
ف ابتدای سال با برهم خوردن برجام ، تشدید تحریم ها ، جاری شدن سیلاب در چند استان کشور ، با تورم و گرانی عمومی در همه بخش ها خصوصا افزایش قیمت ارز ، مسکن ، طلا ، خودرو و نهایتا بنزین و انرژی ادامه یافت تا فشار سنگینی را بر اقتصاد کشور و نهایتا شانه های ضعیف شده مردم خصوصا خانواده های کم در آمد تحمیل کند.
 
در کنار همه ی این ناملایمات و سختیهای ترور سردار دلها پس از دقیقاً ۴۰ سال مجاهدت خستگی ناپذیر داغ سنگینی بود برای همه ی ازدیخواهان و مستضعفان جهان و جبهه مقاومت و در انتهای این سال نیز کرونا نیز زنجیره بحران های 98 را تکمیل کرد و سایه نحس خود را بر سراسر کشور گسترش داد تا کسب و کار نوروزی نیز به رکود کشیده شود و اقتصاد 98 با تلخی همه جانبه به پایان برسد پس هیچ دلخوشی از 98 نداریم و باید گفت خداحافظ سال سختی ها !!!.
 
حضور یک هفته ای در مرز شلمچه گذرگاه زائران بین‌المللی حضرت سیدالشهدا (ع) و تهیه گزارش و فیلم و عکس از زائران ایرانی و خارجی و شرکت در مراسمات سینه زنی آنها و گپ و گفت با تعدادی از این شیعیان از بهترین خاطراتم در سال 98 بود.
 
 
 
صمد پاساد _ خبرنگار صدا و سیما
 
ضمن تبریک سال نو خدمت ملت شریف ایران.به ویژه هم استانیهای عزیز . یکی از بهترین و خوشحال کننده ترین خبری که انعکاس دادم .از انتظار درآوردن مادری در خانه سالمندان سروک بعد از شش ماه بود که با انتشار این خبر و دست به دست شدن در فضاهای مجازی پسراش آومدن و مادرشون سر زدند . جا دارد از مسول این خانه سالمندان خانم خشت زر هم تشکر ویژه ای کنیم .
از تلخترین خبرهای سال که انعکاس میدادم، خبر سیل که آب در خانه های مردم رفته بود و با آن دشواری های خاص خودشان زندگی میکردند،همچنین خبر شهادت سردار دلها بوده است.
 
انتهای پیام/

 

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی