نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

15. آبان 1399 - 8:25
سودجویان بعد از چند ماه بدون سر و صدا دوباره به جان درختان بلوط در جنگل های اطراف شهر یاسوج افتاده اند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ به نقل از صبح زاگرس استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله استان هایی کشور محسوب می شود که از نظر پوشش جنگلی و گیاهان در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد اما متاسفانه گاهی عوامل مختلف از جمله، سوء استفاده انسان، حریق، بیماری درختان و موارد دیگر دست به دست هم می دهند و باعث می شوند سالانه، حجم زیادی از این پوشش جنگلی از بین برود.

 زمین‌خواری، کوه‌خواری و جنگل‌خواری در کنار آتش سوزی ها و سایر عوامل طبیعی در سالیان اخیر، جنگل های بلوط در مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد را تهدید کرده است.
 
این روز‌ها زمین خواران با آتش زدن درختان بلوط در منطقه ابوذرهای یاسوج به جان جنگل‌های بلوط  افتاده اند این موضوع در حالی رخ می دهد که چند ماه پیش نیز این زمین خواران  بودند که بدون هیچ گونه دلهره ای و ترسی اقدام به بریدن برخی از درختان بلوط در این منطقه کردند.
 
متاسفانه آتش زدن درختان بلوط در منطقه ابوذرها حکایت از این موضوع دارد که تخریب جنگل‌ها اطراف شهر یاسوج همچنان به قوت خود باقی است.
 
 
همانگونه که در تصاویر قابل مشاهده است برخی افراد با آتش زدن درختان بلوط در منطقه ابوذر شهر یاسوج به دنبال تغییر کاربری زمین های این منطقه از شهر یاسوج هستند تا با گذشت زمان اقدام به ساخت و ساز در این زمین ها کنند.

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است؛

 
 

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی