نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

26. آبان 1399 - 22:14
ستاد تنظیم بازار با حضور برخی از مسئولین استانی در سپاه فتح استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ به نقل از صبح زاگرس،صبح امروز جلسه ستاد تنظیم بازار با حضور سردار خرمدل، فرمانده سپاه فتح و برخی از مدیران دستگاه های اجرایی و قضایی  از جمله ملک حسینی دادستان مرکز استان، مدیر کل تعزیرات حکومتی، مدیر کل جهاد کشاورزی استان، مدیر کل صنعت و معدن استان و برخی از مسئولین انتظامی برگزار شد.

 

سردار خرمدل در این جلسه فرمانده سپاه فتح استان گفت: شیوع ویروس کرونا در چند ماه اخیر بازار و کسبه را به شدت تحت تاثیر قرار داده است  ؛واقعا بازار در حال حاضر ضربه شدیدی خورده است. اگر بتواینم برای برخی از این کسبه بازار که شرایط کرونایی وضعیت اقتصادی آنها را تحت تاثیر قرار داده است، وام قرض الحسنه ای در نظر بگیرم که بتوانند کمک حال این افراد در شرایط کرونایی باشد،خوب است.

 

 وی افزود: برخی از این افراد در حال حاضر در پرداخت اجازه بهای مغازه خود نیر مانده اند، پس حتما باید به این افراد رسیدگی شود.

 

سردار خرمدل خاطرنشان کرد: نکته ای که نباید آن را از یاد برد، در بحث نیروی مورد نیاز جهت همکاری با نهاد هایی هم چون اصناف، سازمان صمت و تعزیرات حکومتی است، سپاه فتح این آمادگی را دارد که تعداد نیرو در سطح استان مورد نیاز را از ظرفیت نیروهای بسیجی در اختیار این نهاد ها قرار دهد تا مشکل کمبود نیرو نیز برطرف شود.

 

فرمانده سپاه فتح با بیان اینکه برخی از مواردی که اینجا مطرح شد و ما در استان آنها قابل حل نیست، تنظیم و در اختیار سرلشکر سلامی فرماندهی کل سپاه پاسداران قرار خواهیم داد که در تهران پیگیری شود.

 

وی در ادامه افزود: در بحث خروج دام  ما این موضوع را در شورای تامین استان مطرح خواهیم کرد. موضوع دیگر بحث توزیع مایحتاج های ضروری است که اگر بشود در تعاونی ادارات  به صورت آزاد بین مردم توزیع شود و حتی سپاه آمادگی را دارد هم در بحث حمل و هم  نظارت در توزیع نیز همکاری های لازم را انجام دهیم.

 

وی در پایان ضمن قدردانی از همه شرکت کننده در جلسه  از اعلام آمادگی اطلاعات سپاه برای برخورد با محتکران کالا خبر داد، برخی از موارد که مربوط به تهران است ما حتما پیگیری خواهیم کرد.
 

ملک حسینی، دادستان مرکز استان در ادامه این جلسه با بیان اینکه در چند ماه اخیر با انتشار گسترده ویروس کرونا کسب و کار مردم به شدت ضعیف شده است، افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد جزو استان های تولیدی کشور به حساب نمی آید و بیشتر استان مصرف کننده است ، با  تقدیر از سازمان صمت استان اما در رسیدن کالا به دست مصرف کننده در استان ما با مشکل جدی رو به رو هستیم.

 

دادستان مرکز استان خاطرنشان کرد: در بحث مصالح ساختمانی تقریبا استان کهگیلویه وبویراحمد یک استان تولید کننده است اما امروز وضعیت مصالح  ساختمانی مطلوب نیست، در بعصی جاها خواستار افزایش قیمت هستند که البته برخی نیز به حق است.

 

ملک حسینی افزود: ما امروز در  توزیع کود شیمیایی برای کشاورزان با مشکل مواجه هستیم همچنین در حوزه های شکر، دارو، مواد بهداشتی مثل ژل زده عفونی کنند و الکل در چنین ححوزه های باید بر روی قیمت و البته نظام توزیع نظارت جدی شود.

 

وی در پایان افزود: از زمانی که موضوع قاچاق دام به دلیل افزایش قیمت ارز شروع شد ما با دو مشکل جدی در این حوزه رو به رو هستیم یکی گرانی گوشت، خروج دام های مواد از کشور که باید در این خصو چاره اندیشی کنیم.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هم چندگانگی قیمت‌ها را پدیده‌ای غیر قابل تحمل برای مصرف کنندگان دانست و گفت: گاهی قیمت یک کالا در بازار تا صد درصد در نوسان است که باید در این خصوص چاره اندیشی شود.
 
 
براتعلی صالحی افزود: برخی کالا‌های تولید داخل هم به بهانه تغییر مدل افزایش قیمت سرسام آوری دارند درحالی که هیچگونه امکاناتی به این کالا افزوده نشده و تولید کنند‌ها صرفا از شرایط اقتصادی سوء استفاده می‌کنند.
 
 
وی افسارگسیختگی قیمت فرآورده‌های دامی در بازار استان را نگران کننده دانست و گفت: شرایط توزیع نیز وضعیت مناسبی ندارد.
 
 
صالحی همچنین وجود برخی شرکت‌های موازی در مجاورت نظام توزیع نهاده‌های کشاورزی را عامل مهم سوء استفاده دانست و خواستار مشارکت سپاه فتح استان برای همراهی در جریان نظارت‌ها شد.  
 
 
دبیر اجرایی اتاق اصناف کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه گفت: تاکنون در سطح شهر یاسوج 31 هزار و 432 مورد بازرسی از اصاف انجام شده و تعداد دو هزار و 674 تذکر کتبی به صنوف متخلف داده شده است.
 
 
عمران کهزادی افزود: تعداد تذکرات شفاهی به اصناف نیز 3000 مورد بوده است و 600 مغازه را نیز پلمپ کرده ایم.
 
 
وی تعداد گشت های مشترک با تعزیرات حکومتی و سازمان صمت استان را نیز 164 مورد برشمرد و گفت: تعداد روزهای تعطیلی اصناف بیش از 50 روز است.
 
 
کهزادی ابراز داشت: 440 برگه جریمه اصناف متخلف نیز به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.
 
 
در این جلسه همچنین ابوالهادی رئیس سازمان بازرسی استان هم از احتمال سوء استفاده از فرصت‌های اداری در تشنج بازار خبر داد و گفت: این موضوع در دست پیگیری است و با متخلفان اداری که باعث بی ثباتی در بازارِ کالا و خدمات می‌شوند برخورد قضایی خواهد شد.
 
 
در این جلسه درباره رویکرد‌های قرار گاه استانی ۱۷ ربیع و چگونگی همراهی سپاه فتح درفرایند نظارت‌ها گفت و گو شد.
 

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است؛

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
چ
 
 
 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا