نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

6. مهر 1400 - 12:29
مردم استان کهگیلویه و بیوراحمد خواسته هایی دارند که سال ها به دلایل مختلفی بر زمین مانده اند و اکنون چشک امید به دولت تازه شکل گرفته سید ابراهیم رئیسی دارند تا امیدهایشان را زنده کند.

به گزارش چهارفصل محسن پایدار - در خبرها آمده است که ریاست محترم جمهور قرار است این هفته به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کند، به همین مناسبت چند جمله ای را خطاب به وی مرقوم می دارم و امیدوارم که مورد توجه و عنایت قرار گیرد.

حضرت حجة الاسلام رئیسی ریاست جمهور محترم و مردمی جمهوری اسلامی ایران
 سلام علیکم

سال ها بود آرزوی داشتن رئیس جمهوری که جمعه ها به جای حضور در تفریحگاه های  شمال و جنوب ایران، میهمان کپر و آلونک فقرا باشد را داشتیم و حتی به این باور رسیده بودیم این آرزو محال است،باخود شرایط والیان از منظر نهج البلاغه و امام علی را  مرور می کردیم، افسوس می خوردیم و حسرت آن بر دلمان مانده بود که این چنین والی را به چشم ببینیم.

 

بارها تذکرات پیر و مراد عشق حضرت امام خامنه ای را از خطاب به دولتمردان می شنیدیم ،نام گذاری سال های مختلف و بیانیه گام دوم انقلاب که چراغ راه و مسیر مستقیم پیشرفت این دیار بود را از زبان مبارکشان  دریافت می کردیم ،و افسوس می خوردیم که دولتمردان چرا این بیانات را بر زمین گذاشته اند و به راستی این بی توجهی چه بلاهایی که بر سر کشور نیاورد.
 

اما با انتخاب حضرتعالی،کورسویی از امید در دل دوستداران انقلاب اسلامی ایجاد شد و با عملکرد حضرتعالی که استراحتتان را با خدمت معاوضه کرده اید کم کم این امید شعله ور شد تا جایی که بعد از گذشت دو ماه انتظار از،شما و دولتتان ان چنان بالاست که انتظار می رود تمام کم و کاستی های چهل سال قبل و وعده های بر زمین مانده تا رسیدن به افق  ایجاد تمدن اسلامی که بر پایه زنجیره ایجاد  تمدن اسلامی مد نظر رهبری معظم انقلاب باید دولت اسلامی تشکیل شود تا بتوان گام های بعدی را برای رسیدن به تمدن اسلامی برداشته شود را از دولت شما انتظار داریم.

رئیس جمهور محترم؛ قرار است به دیاری تشریف بیاورید که مهد دلاوران و شیرمردان و شیرزنانی است که لحظه ای در دفاع از انقلاب و آرمان های آن کوتاه نیامده اند، دیاری که مردمانش همانند دنای سرافراز،محکم و استوار پشت انقلاب ایستاده اندو مانند بلوط های  زاگرس، پنجه در خاک این سرزمین زده مبادا کسی حتی برای لحظه ای به این کشور نگاه چپ کند.
همان هایی که به نسبت جمعیت بیشترین آمار حضور را در سال های دفاع مقدس داشته اند و هر جایی لازم باشد پشت امام و انقلابشان خواهند ایستاد.

حجة الاسلام رئیسی :
این مردم خواسته هایی دارند که سالها به دلایل مختلفی بر زمین مانده اند.
حقیر به عنوان یکی از اهالی این دیار گوشه ای از ظرفیت ها،مشکلات و معضلات این دیار،را محضرتان بیان می دارم و امیدوارم با تلاش و همتی که در،شما سراغ داریم به زودی شاهد رفع مشکلات و معضلات در این منطقه باشیم.

این منطقه دارای رودخانه های آب شیرین بسیاری است که متاسفانه سهم مردم استان در برداشت از آن حداقل ممکن است ،چرا که سدهای ساخته شده و یا در شرف ساخت،بیشتر از آنکه به این استان اختصاص یابند به استان های هم جوار سرازیر خواهند شد. و واگذاری سهم آبی مناسب به این استان و به موازات آن ایجاد تسهیلات برای بهره برداری مناسب به رونق چشم گیر کشاورزی در این سرزمین منتج خواهد شد.

 

واگذاری پانزده درصدی از درامد حاصله از نفت و گازی که از این استان استخراج می شود میتواند انقلابی در آبادی این دیار به همراه داشته باشد.

آب و هوای معتدل و خنک این منطقه ،آن هم در نزدیک ترین فاصله ممکن از گرم ترین نقاط ایران در جنوب و مرکز آن را به شمالی در جنوب ایران مبدل کرده که با اندک توجهی میتوان آن را به قطب گردشگری کشور مبدل نمود.

پزشکان برتر ایران و نخبگانی چون دکتر ملک حسینی،دکتر نیک اقبال،دکتر دانشی و هزاران نخبه برخواسته از این دیار اند که نشان از پتانسیل این استان در زمینه علم  پزشکی است و نیاز به مرکزی مجهز و به روز در این استان که نخبگان استان بتوانند در آن  به کشور و بالاتر از آن به اقصی نقاط جهان و کشورهای حاشیه خیلج همیشه فارس خدمت ارائه کنند و وجود آن پیشرفتی چندین برابری را برای این استان به همراه خواهد داشت به شدت احساس می شود.

وجود گونه های مختلف گیاهی از جمله گیاهان دارویی و کم یاب در  استان ،آب و هوای مناسب  برای پرورش این گونه های گیاهی که ارزآوری دائمی  و مناسب برای کشور را به همراه خواهد داشت،از ضروریات و فرصت هایی است که میتوان به آن برای پیشرفت استان تکیه نمود.

وجود جوانان مستعد،تحصیل کرده و جویای کار در استان فرصت و در عین حال چالشی است که باید به آن توجه شود خصوصا در مورد استخدامها و ساز و کار حاکم بر آن در این منطقه،و لزوم حکمرانی ضابطه به جای رابطه در استخدامها و انتصابات،که نیازمند نظارت جدی و مستمر جنابعالی بر این مهم است چه در کارهایی که قبلا انجام گرفته و چه برای حال و آینده.پیشنهاد میکنم نماینده ویژه ای برای رسیدگی به این مهم در استان معرفی و مستقر نمایید تا به این مهم رسیدگی نماید.

و اما چند جمله پیرامون زادگاهم بخش کبگیان،مهد دلیران و رادمردانی چون شهید اورنگ تنها شهید مدافع حرم استان،شهدای ثلاث خرسندیان و هفتاد آلاله به خون خفته در مسیر دفاع  از انقلاب و آرمانهای آن

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران:

بخش کبگیان قطب تولید برنج در استان کهکیلویه و بویراحمد که دو  رودخانه پرآب در دل آن جای گرفته است و با اندکی توجه به این پتانسیل و ایجاد سد پراشکفت و گسترش فضای پوششی بند انحرافی چیتاب،میتواند به قطب کشاورزی جنوب ایران تبدیل شود.

شهر زیبای چیتاب نگین انگشتر این استان بهشت گم شده ای است که به سبب داشتن فضایی بسیار،زیبا،طبیعتی بکر و اب و هوایی مطلوب،با اندک توجهی میتواند قطب گردشگری این  منطقه باشد.و با ایجاد زیرساخت مناسب به مراتب زیبا تر از نقاطی خواهد شد که الان گردشگران برای رفتن به آن هزینه های بسیاری را متحمل میشوند.

در انتها ضمن خیر مقدم مجدد خدمت شما به دیار مردم خونگرم و استوار کهکیلویه و بویراحمد،آرزمند سلامتی و موفقیت دولت شما در این عرصه خطیر و این برهه حساس و این پیچ تاریخی هستم.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی