نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

22. شهريور 1392 - 3:32
دبیر حزب کارگزران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هیچ تقابلی میان نمایندگان و سیاسیون استان برای معرفی استاندار نداریم.

چهارفصل-غلامرضا پناه در گفت‌وگو با فارس در یاسوج اظهار کرد: معمولاً در شرایطی که مشکلات در حال برطرف شدن بوده، هستند کسانی که به دنبال ایجاد موانع باشند.

وی یکی از نمونه‌های این مانع‌تراشی را در خصوص گزینش استاندار کهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت: سنگ اندازی در این مسیر با ایجاد زمینه برای تقابل میان نمایندگام مجلس و سیاسیون کلید خورده است.

این فعال سیاسی در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: خوشحال هستیم که امروز برای اولین بار در طول تاریخ استان نمایندگان در ارتباط با گزینش استاندار به یک تفاهم کامل رسیده‌اند و توفیقی است که دیگر به مانند گذشته شاهد سهم ‌خواهی‌ها نباشیم.

وی از سوی دیگر به جمع‌بندی سیاسیون اشاره کرد و گفت: آن‌ها نیز در جمع خودشان به تفاهم رسیده‌اند و هر یک از این دو مجموعه برای یکدیگر و نظرات هم احترام قائل هستند.

پناه کار سیاسی توأم با احترام متقابل را ویژگی افراد حاضر در این عرصه دانست و گفت: معتقدیم که نخبگان چه در مجموعه نمایندگان و چه سیاسیون هیچ‌گاه در تقابل با یکدیگر نیستند هر چند که در کارها از جمله انتخاب استاندار اختلاف سلیقه داشته باشند.

مدیرکل کار و امور اجتماعی پیشین استان کهگیلویه و بویراحمد نقطه مشترک این دو مجموعه را تفاهم برای حضور یک استاندار بومی با دو بال تخصص و تعهد دانست و گفت: امروز باید به این طرز تفکر و بینش عمیق و فهم سیاسی نخبگان استان احترام گذاشت که همگی اعتقاد به استفاده از فرزند بومی استان برای خدمت دارند.

پناه یکی از دلایل عقبگرد در حوزه‌های مختلف از جمله موضوعات عمرانی که به صورت مستقیم با توسعه در این استان سر و کار دارد را نا آشنایی و عدم درک شرایط زمانی و مکانی از سوی مسئولان ارشد غیر بومی در چند ساله اخیر دانست و گفت: برای توسعه اقتصادی این دیار به یک اندیشه و خرد جمعی بومی نیاز داریم که لازم است در رأس آن یک مدیر لایق بومی قرار گیرد.

این فعال سیاسی در استان کهگیلویه و بویراحمد از نشست خود با نمایندگان و همچنین فعالان سیاسی گفت و افزود: هر دو طرف ایده‌های محترمی دارند که در تقابل با هم نبوده و نباید اجازه دهیم عده‌ای برای نیل به منافع خود جنگ و جدل ایجاد کنند.

پناه، همگرایی نمایندگان استان را فارغ از دیدگاهی که برای انتخاب استاندار دارند مثبت ارزیابی کرد و گفت: مایه مباهات است که دیگر همچون گذشته‌ها شاهد سهم‌خواهی نیستیم و هر سه به یک دیدگاه مشترک رسیده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد تا با نزدیک شدن دیدگاه‌های دو مجموعه در نهایت استانداری بومی و عمرانی برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای و آبادانی در استان گزینش شود.

پناه غلبه دیدگاه نقابلی که عده‌ای به دنبال آن هستند را منجر به انتخاب استانداری غیر بومی دانست که هیچ آشنایی با ظرفیت‌ها و کمبودهای استان ندارد و باید با چنین وضعیتی گذشته‌های بی‌سرانجام را دوباره تجربه کرد.‌

منبع:فارس

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی