نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

5. خرداد 1393 - 13:44
"پایی که جا ماند" چگونه نوشته شد؟ / پلمب هشت مرکز توزیع مواد غذایی / دیدار جوان هم استانی با” چقه و زناره “ با رئیس جمهور

به گزارش چهارفصل به نقل از صبح زاگرس، نویسنده کتاب پر فروش "پایی که جاماند" با بیان اینکه عده ای در ارتباط با دفاع مقدس دچار دوربینی یا نزدیک بینی محض شده اند گفت: در زمان تالیف این کتاب عده ای خواستار عدم درج خوبی ها در بعضی عراقی ها یا بدی ها در بعضی از اسرا بودند اما من تمامی واقعیات را منتشر کردم.

سید ناصر حسینی پور اظهار داشت: در زمان به رشته تحریر درآوردن کتابم عده ای تمایل نداشتند تا برخی خوبی های عراقی ها یا بدی های اندک برخی اسرا بازگو شود اما من تمامی رنج و ظلم گذشته بر رزمندگان و اسرا را مکتوب کردم و خوشحالم که مقام معظم نیز با مطالعه این کتاب بر آن مهر تایید زدند.
وی افزود: شهیدان باران رحمت حق بر زمین هستند که اگر آنها نبودند واژه عشق ابتر می ماند و معنای آن عوض می شد و شهدا رفتند تا ما ماندن را بیاموزیم.
 
وی افزود: همه انسان ها برای زندگی اجتماعی و فردی باید یکی از راه های بندگی نظام سلطه یا سروری اهل بیت(ع) را بپذیرند و آنهایی که نظام سلطه را قبول کرده اند در آسایش کامل جسمی قرار دارند مانند مصرف گرایی البته با نگاه تفرقه آمیز که یکی از نتایج آن خودکشی است.
 
وی گفت: اما کسانی که سروری اهل بیت(ع) را پذیرفته اند هیچ گاه روی آرامش جسمی را در دنیا نخواهند دید که در سال های جنگ نه تنها رزمندگان، بلکه مادران شهدا و حتی اطفال هم روی آرامش را ندیدند.
 
وی ادامه داد: صدام از مادران شهدا شکست خورد این جمله را باید جلوی چشم قرار داد تا همیشه در ذهن باقی بماند.
 
حسینی پور ادامه  داد: همچنین فرزندان روح الله با اینکه نظامی نبودند اما با توجه به پذیرش سروری اهل بیت(ع) معادلات جنگ را برهم زده و اولین اتفاقی که برایشان افتاد این بود که روی آرامش را ندیدند.
 
خاطراتی که در یک عصا ثبت شد
 
حسینی پور که در سن 16 سالگی در جبهه های حق علیه باطل پایش را از دست داده است و روز های متمادی را در اسارت رژیم بعث عراق سپری کرده است با چهره خندان و بشاش در جمع  علاقمندان به تاریخ جنگ در زاهدان ابراز داشت: یک ماه در بیمارستان بستری بودم تا اینکه پس از کمی بهبود به پادگان صلاح‌الدين منتقل شدم محلي که در آن حدود 22 هزار اسير مفقود الاثر ايراني كه نام‌شان در فهرست صليب سرخ ثبت نشده بود به‌ صورت مخفيانه نگهداري می شدند.
 
وی افزود: در اين پادگان كه در 15 كيلومتري تكريت قرار داشت از يك اردوگاه 4500 نفري، تعداد 320 نفر به شهادت رسيدند كه عراق پس از آزادي اسرا، هرگز نپذيرفت كه اين افراد در گروه اسراي ايراني قرار داشتند.
 
وی بیان داشت: در روزهاي اسارت با صفحه‌هاي آخر كتاب‌هاي مرتبط با سازمان مجاهدين خلق که براي مطالعه در اختيار اسرا قرار می دادند و همچنین کاغذ های پاکت سیگار و تکه های پاکت های سیمان دفترچه يادداشت درست كردم و حوادث روزانه را با كدگذاري بر روی آنها ثبت کردم.
 
وی ابراز داشت: برای ثبت خاطرات از حاشيه‌هاي روزنامه‌هاي القادسيه و الجمهوريه استفاده می کردم و سپس اين يادداشت‌ها را در يك عصا به همراه اسامي 780 اسير ايراني در عصای خود پنهان کردم و در روز آزادی در 22 تير 1369 به ايران آوردم.
 
وی افزود: این تکه کاغذ ها و ثبت خاطرات منجر به چاپ کتابی با عنوان «پایی که جا ماند» شد که به چاپ نوزدهم رسیده است و برای اینکه ابهامی در آن ایجاد نشود اغلب کسانی را که در جنگ و در این اردوگاه اسیر بودم یافتم و بر خاطرات این کتاب افزودم.
 
 


رسانه‌ها در خط مقدم مبارزه با جنگ نرم دشمن هستند

مسئول بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به جایگاه حساس رسانه‌ها گفت: رسانه‌ها در خط مقدم مبارزه با جنگ نرم دشمن هستند.

محمدلطیف ارجمند صبح امروز در جمع اعضای بسیج رسانه با اشاره به اهمیت و جایگاه حساس رسانه‌ها در دنیای امروز اظهار کرد: باید سعی کنیم با توانمندسازی و بصیرت‌افزایی رسانه‌ها آنها را برای مقابله با جنگ نرم دشمن آماده کنیم.

وی اضافه کرد: با چهار اصل قانون‌گرایی، وحدت ملی، اسلام و بصیرت‌افزایی می‌توانیم به جایگاه واقعی رسانه‌ای خود دست یابیم و برنامه‌های تدوین شده را اجرایی کنیم.

ارجمند با تاکید بر این‌‌که بسیج رسانه یک سازمان جدید است ولی برخی از رسانه‌ها اطلاع و آگاهی لازم را در این خصوص ندارند، تصریح کرد: بسیج رسانه متشکل از اصحاب رسانه است و ابزار اولیه برای تشکیل این نهاد جذب نیرو بوده که انتظار می‌رود اصحاب رسانه اقدامات لازم را برای تشکیل پرونده و عضویت در این سازمان انجام دهند.

این مسئول هدف از تشکیل بسیج را استفاده از ظرفیت‌های مردمی عنوان کرد و افزود: کسانی که دغدغه‌ای برای جامعه دارند به نوعی بسیجی هستند از این‌رو باید گفت پایه و ریشه بسیج فی سبیل‌الله است.

مسئول بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اقتدار بسیج اضافه کرد: اگر قرار بود بعد از سه قوه قضائیه، مقننه و مجریه چهارمین قوه انتخاب می‌شد قوه رسانه بود لذا باید رسانه‌ها در چارچوب ارزش‌ها عمل کنند و حرکت رسانه‌ای داشته باشند.

وی با بیان این‌که رسانه‌های کشوری و استانی از لحاظ ماهیت و کمیت می‌توانند با رعایت ارزش‌ها همواره متفاوت‌تر از رسانه‌های غربی باشند، ادامه داد: رسانه‌های غرب به دنبال منافع شخصی خود و تبلیغ برنامه‌های دروغین هستند از این‌رو ماهیت رسانه‌های کشور قابل قیاس با رسانه‌های غربی نیست.

ارجمند با بیان این‌که هر رسانه‌ و مسئولی تفاوت سلیقه‌هایی در ابعاد مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی دارد، خاطرنشان کرد: اگر هم اختلاف سلیقه‌ای بین رسانه‌ها باشد نباید بازتاب عمومی داده شود زیرا دشمن به دنبال اختلاف و تفرقه‌اندازی بین اقشار مختلف است.

مسئول بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر قشری که می‌خواهد در فعالیت‌های خود موفق باشد لازم است که منویات رهبری را سرلوحه کارها و اقدامات خود قرار دهد که رسانه‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
 

 

معضل نبود روحانی ثابت مستقر در شهرستان کهگیلویه


رئیس اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه کمبود روحانی را از مهمترین مشکلات این اداره برشمرد و گفت: نبود اعتبار لازم جهت حمایت از روحانیون باعث عدم استقبال روحانیون از حضور در این شهرستان شده است.
خبرگزاری فارس: معضل نبود روحانی ثابت مستقر در کهگیلویه/12 خانه عالم فاقد روحانی

حجت‌الاسلام سید محمد حسینی‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه با اشاره به نقش مؤثر روحانیت در روشنگری جامعه اظهار داشت: مشکل کمبود روحانی در سطح کشور و به تبع آن در شهرستان ما وجود دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه با بیان اینکه در گردهمایی‌ها مشکل کمبود روحانی در شهرستان را به گوش مسئولان استانی می‌رسانیم، افزود: اما متأسفانه نسبت به رفع این موضوع هیچ اقدام عملی صورت نگرفته است.

حسینی‌طلب عدم حمایت از روحانیون را از دلایل بی‌رغبتی مبلغان دینی و روحانیون به این شهرستان عنوان و تصریح کرد: حق‌الزحمه پرداختی به روحانیون کفاف امورات زندگی آنان را نمی‌کند و پشتیبانی مردمی از این قشر در سطح شهرستان فرهنگ‌سازی نشده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد حداکثر 40 نفر از روحانیون را در سطح استان می‌تواند پوشش حمایتی دهد و توانایی حمایت مالی از سایر روحانیون را ندارد.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی روحانیون اعزامی به شهرستان و نبود اعتبار جهت حمایت از این روحانیون گفت: روحانیونی که به منطقه اعزام می‌شوند باید دلخوشی و انگیزه حضور داشته باشند در صورتی‌که نه تنها اعتباری برای حمایت وجود ندارد بلکه بیمه و سابقه کاری نیز برایشان لحاظ نمی‌شود.

حسینی‌طلب خواستار توجه ویژه مسئولان به حمایت از روحانیون اعزامی به کهگیلویه با توجه به شرایط شهرستان و نیاز به حضور مبلغان دینی شد و افزود: روحانی مستقر ثابت مستقر در کهگیلویه وجود ندارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه ادامه تحصیل روحانیون و لزوم تسلط به علوم حوزوی و مرتبط و کسب مدارج عالیه علم و معنویت را از دیگر دلایل عدم استقبال روحانیون از استقرار در کهگیلویه عنوان و تصریح کرد: روحانیونی که به شهرستان اعزام می‌شوند با گذشت مدت زمان کوتاهی از استقرار جهت ادامه تحصیل روانه استان‌های دیگر می‌شوند.

این مسئول با اشاره به وجود 20 باب خانه عالم در شهرستان با بیان اینکه وظیفه ما فراهم ساختن زیرساخت‌های لازم برای حضور روحانیون و مبلغان است، افزود: از این تعداد خانه عالم مهیا بیش از 10 خانه خالی از سکنه است و روحانی مستقر وجود ندارد.

حسینی‌طلب فراهم نمودن زیرساخت‌ها و دعوت از مبلغان و روحانیون برای استقرار در شهرستان را وظیفه اداره تبلیغات اسلامی دانست و با تأکید بر اینکه در حد امکان نسبت به رفع نیازمندی‌های روحانیون مستقر تلاش می‌کنیم عنوان کرد: به خاطر نبود اعتبار و عدم حمایت از روحانیون کمتر کسی به دعوت ما لبیک می‌گوید.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه با اشاره به وجود حوزه علمیه در دهدشت تصریح کرد: طلاب مشغول به تحصیل در این حوزه پس از گذراندن پایه‌های سه تا چهار برای ارتقای پایه به جاهایی که زمینه ادامه تحصیل برایشان فراهم باشد اعزام می‌شوند.

 

 

طی حکمی از سوی مدیرکل ورزش و جوانان استان، اسماعیل حسینی بعنوان رییس اداره ورزش و جوانان گچساران معرفی شد.
پیش از این اسماعیل پناهپوری مدیریت ورزش گچساران را عهده دار بود که ۲ سال بعنوان معاون و  ۲۱ سال نیز  رییس اداره ورزش و جوانان گچساران و همچنین ۷ سال بعنوان رییس تربیت و بدنی دهدشت انجام وظیفه کرد.

اسماعیل حسینی شاغل در آموزش و پرورش و نیز مدرس تربیت بدنی در دانشگاه های گچساران می باشد.
مراسم تودیع و معارفه امروز، دوشنبه ساعت ۱۷ در باشگاه فرهنگیان گچساران برگزار خواهد شد.

 
 

هشت مرکز توزیع مواد غذایی در یاسوج پلمپ شدند

رئیس مركز بهداشت شهرستان بویراحمد از کشف و معدوم سازی پنج هزار و 300كیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی طی یک ماه گذشته در یاسوج خبرداد.

کتر محمد رضا محمدی در جمع خبرنگاران گفت: در این رابطه هشت مركز تهيه و توزيع مواد غذايي تعطیل شدند.

وی افزود: همچنین یکی از متخلفین توزیع مواد غذایی غیر بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شد.

محمدی بیان داشت: تعداد 16هزار و 600 پاكت آب ميوه تاريخ گذشته هم در این مدت در شهر ياسوج کشف شد.

وی بیان کرد: این میزان آب میوه تاریخ مصرف گذشته در یک واحد انبار مواد غذایی فاقد مجوز کشف شده است.

بازرسین بهداشت محیط مركز بهداشت بويراحمد در اردیبهشت ماه سال جاری،دو هزار و 700ساعت بازرسی و 71 مورد نمونه برداری مواد غذایی انجام دادند.

رئیس مركز بهداشت شهرستان بويراحمد گفت: بارزسین بهداشت محیط مركز بهداشت بويراحمد در اردیبهشت ماه سال جاری تعداد 500 اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی را مورد بازرسی بهداشتی قراردادند.

وی عنوان کرد: این بازرسی ها در قالب طرح تشدید کنترل مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام شده است.

 

 

رئیس آب و فاضلاب روستایی دهدشت منصوب شد

با حضور مدیر‌عامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد، مدیر جدید آب و فاضلاب روستایی شهرستان کهگیلویه معرفی و از زحمات مدیر سابق تقدیر شد.

با حکم " مهندس فیض اله پاسره " ، " مهندس ولی جفتا " مدیر اسبق آب و فاضلاب روستایی شهرستان کهگیلویه دوباره به کهگیلویه بازگشت و مسند آب و فاضلاب روستایی این شهرستان را بدست گرفت.
 
در این مراسم، از خدمات " دیده بان قرائتی " مدیر آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه که به افتخار بازنشستگی رسیده بود تقدیر شد.
 
 

نفت و گاز همچنان به دنبال مربی

اسکندر ملک زاده  اظهار کرد: در حال حاضر مسئولان باشگاه نفت و گاز گچساران برای سرمربیگری این تیم در فصل آینده لیگ دسته اول، با چند گزینه در حال مذاکره هستند.

وی افزود: عباس چمنیان، مجید باقری نیا و حمید درخشان از جمله گزینه های سرمربیگری تیم فوتبال نفت و گاز گچساران هستند.

ملک زاده بیان کرد: حمید درخشان یکی از این گزینه ها به گچساران سفر کرده بود و وی ضمن مذاکرات، از نزدیک با امکانات باشگاه نفت و گاز آشنا شد.

رئیس امور ورزش نفت و گاز گچساران خاطرنشان کرد: تاکنون در زمینه مذاکرات با گزینه های هدایت تیم فوتبال نفت و گاز چیزی مشخص و قطعی نشده و مذاکرات ادامه دارد.

ملک زاده انتخاب هر چه سریع تر سرمربی تیم فوتبال نفت و گاز گچساران را بسیار ضروری دانست و تصریح کرد: باید تلاش کنیم سرمربی تیم هر چه سریع تر مشخص شود تا تمرینات آماده سازی پیش از فصل تیم به موقع آغاز شود.

 
 

دیدار جوان هم استانی با” چقه و زناره “ با رئیس جمهور

کنگره ملی تجلیل از ایثارگران ویژه سوم خرداد در سالن اجلاس با حضور رئیس جمهور برگزار شد.

فرزند شهید دولتخواه از استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم حضور داشت.

بنا به این گزارش سید کمال الدین دولت خواه با چقه و زناره که لباس محلی بویراحمدی است،  به روی سن رفته و لوح یادبود این مراسم  را از رئیس جمهور دریافت کرد.

24249 جوان هم استانی با چقه و زناره به دیدار رئیس جمهور رفت/ عکس

این مراسم به مناسبت سوم خرداد و تجلیل از خانواده های شهدای سراسر کشور در تهران برگزار شد.

انتهای پیام/گ

 

 

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا