نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

12. خرداد 1393 - 8:14
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت نماز در کهگیلویه و بویراحمد مطلوب نیست.

به گزارش چهارفصل ، حجت‌الاسلام سید جعفر مرتضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، با اشاره به اهمیت اقامه نماز در سطح ادارات کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: از استاندار تقاضا می‌شود که اقامه نماز به صورت جدی در شورای اداری مطرح شود چرا که اولین وظیفه مدیران اسلامی اقامه نماز است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با ابراز گلایه‌مندی از عدم توجه مدیران به شورای اقامه نماز بیان کرد: با توجه به اینکه برخی از مدیران با بی‌تفاوتی تمام از جلسات شورای اقامه نماز رد می‌شوند و این نشان می‌دهد که وضعیت نماز در استان مطلوب نیست.

این مسئول با تأکید بر اینکه بی‌توجهی برخی از مدیران کهگیلویه و بویراحمد همواره مشهود است و باید فکری به حال آن شود، گفت: اگر می‌گوییم وضعیت نماز در این استان مطلوب نیست باید شورای اقامه نماز فعال‌تر شود و مدیران با برنامه‌ریزی به جلسات ورود پیدا کنند و فکری به حال وضعیت نماز کنند.

وی با اشاره به جایگاه نماز و لزوم توجه هرچه بیشتر به اقامه نماز در سطح ادارات و نهادها بیان کرد: جلسات نباید در زمان نماز برگزار شود و استانداری باید این برنامه را به صورت مصوب به دستگاه ها ابلاغ شود تا جایگاه نماز اول وقت در ادارات نهادینه شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه نماز یکی از ارکان سیاسی و ستون‌های بنیادین دین اسلام و معیاری برای پذیرش سایر عبادات است، گفت: امیدواریم مسئولان مربوطه با اجرای هرچه بهتر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در راستای نهادینه کردن فریضه نماز گام بردارند.

این مسئول در بخشی دیگر از سخنان خود به وضعیت نمازخانه‌های بین‌راهی اشاره کرد و گفت: نمازخانه‌های بین‌راهی مطلوب نبوده و انتظار می‌رود مسئولان و متولیان مربوطه در هر حوزه‌ای به این امر توجه جدی داشته باشند.

مرتضوی با بیان مطلبی که اگر کسی بخواهد نماز بخواند و مکان مناسبی برای اقامه نماز وجود نداشته باشد و نماز برپا نشود گناه آن به پای ما مسئولان نوشته می‌شود، گفت: با توجه به اینکه استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد در تمام فصول سال پذیرای مهمانان زیادی است انتظار می‌رود متولیان فکری به حال نمازخانه‌های بین‌راهی کنند.

وی، وضعیت پارک‌ها و اماکن تفریحی استان را بهتر از نمازخانه‌های بین‌راهی ندانست و گفت: امیدواریم شهرداری‌ها، میراث فرهنگی و دیگر مسئولان مربوطه نسبت به رفع مشکلات نمازخانه‌ها و احداث خیمه‌های نماز در پارک‌ها و مکان‌های گردشگری اقدام کنند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نماز از عوامل مهم و تاثیرگذار در مقابله با آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه محسوب می‌شود، گفت: از مسئولان فرهنگی تقاضا می‌شود برای نهادینه کردن فریضه نماز در جامعه همت کنند چرا که هرچه هر چه کار کنیم باز هم کم است.

مرتضوی با تأکید بر اینکه نقش مساجد و متولیان آن در شناساندن جایگاه نماز به جوانان و نوجوانان و داشتن یک تصور درست و معنوی از حضور در مسجد غیر قابل انکار است، خاطرنشان کرد: در راستای رونق گرفتن نماز جمعه و جماعت، مساجد می‌توانند در جهت تشویق جوانان به حضور در آیین‌های عبادی، اجتماعی و معرفی کانون‌های فعال مساجد نقش مهمی ایفا کنند.

وی با تأکید بر اینکه نماز یکی از ارکان سیاسی و ستون‌های بنیادین دین اسلام و معیاری برای پذیرش سایر عبادات است، گفت: امیدواریم مسئولان مربوطه با اجرای هرچه بهتر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در راستای نهادینه کردن فریضه نماز گام بردارند.

انتهای پیام/گ
 

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا