نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

18. خرداد 1393 - 8:44
عکاس هنرمند هم استانی گفت:استان از پیشینه فرهنگی و تاریخی خاصی برخوردار بوده، اما به دلیل عناصر مدرنیته به فراموشی سپرده شده است.

به گزارش چهارفصل ،  اسحاق آقایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به وضعیت فرهنگ و اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: فرهنگ زیربنای هر توسعه‌ای محسوب می‌شود که انتظار می‌رود مسئولان با اجرای هرچه بهتر برنامه‌های فرهنگی به فرهنگ استان توجه بیشتری داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه استان از پیشینه فرهنگی و تاریخی خاصی برخوردار بوده، اما به دلیل عناصر مدرنیته به فراموشی سپرده شده است، متذکر شد: مقصر اصلی در به فراموش سپردن فرهنگ اصیل کهگیلویه و بویراحمد شاید دستگاه‌های فرهنگی هستند که تلاشی برای توجه و نهادینه کردن این فرهنگ نکردند.

آقایی بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ بومی کهگیلویه و بویراحمد در سطح استان تاکید کرد و خواستار همکاری و هم‌افزایی هرچه بیشتر مسئولان فرهنگی در استان شد و گفت: امیدواریم با تحقق این مهم مشکلات حوزه فرهنگی که به جامعه رخنه کرده برطرف شود.

این عکاس هنرمند در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به نبود برخی زیرساخت‌ها در کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: استان ما استانی 100 درصد مصرف کننده است و با وجود پتانسیل‌ها و استعدادهای فراوان کالا از دیگر استان‌ها وارد می‌کند.

آقایی در تکمیل سخنان خود با ذکر مثالی که کهگیلویه و بویراحمد استانی است که بهترین نان محلی را دارد اما با این وجود از نان اصفهان استفاده می‌کند، گفت: در گذشته تنها نان مورد استفاده در استان نان محلی یا (تیری) بوده و نهادینه کردن استفاده از نان محلی و به نوعی تولید داخل استانی نیازمند فرهنگ‌سازی بوده که باید به واقعیت تبدیل شود.

عکاس هنرمند کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تنها مرکز استانی هستیم که سینما و نگارخانه نداریم، گفت: امیدواریم در سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» مسئولان و متولیان امر با اقدامی جهادی در راستای رفع این معضل نیز گام بردارند.

وی با اشاره به وضعیت اماکن تفریحی در مرکز استان و نبود امکانات مورد نیاز بیان کرد: شهرداری نگاه درآمدزایی دارد از این‌رو انتظار می‌رود مجموعه خدمات شهری با برنامه مناسب با فرهنگ هر شهر و منطقه داشته باشند.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی