نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

27. خرداد 1393 - 9:48
سفر یک روزه استاندار کهگیلویه و بویر احمد و هیئت همراه به شهرستان دنا که به دعوت شورای شهر سی سخت صورت گرفت با برگزاری جلسه ای در محل فرمانداری شهرستان شروع شد.

به گزارش چهارفصل به نقل از سفیردنا ،جلسه استاندار کهگیلویه و بویر احمد و هیئت همراه با مسئولان و مدیران شهرستان دنا با خیر مقدم فرماندار شهرستان دنا شروع و در ادامه به بیان برخی از مشکلات شهرستان دنا در حوزه های مختلف عمرانی پرداخته شد.

نظام الدین حسینی رضایی در ابتدا به برخی از مشکلات عمده شهرستان دنا پرداخت و گفت: متاسفانه بخش پاتاوه با جمعیت بالایی در شهرستان دنا ماشین آمبولانس و آتش نشانی برای ارئه خدمات به مردم وجود ندارد و از طرف دیگر روستایی به نام برافتاب جلاله وجود دارد که از نعمات آب و برق و جاده محروم است که طی بازدید دکتر فتاح محمدی معاون سیاسی استاندار و جهانگیری مدیر راه و شهرسازی قول مساعد جهت حل مشکل جاده ارتباطی داده شد.

حسینی رضایی در بخش دیگری از صحبتهای خود به لزوم توجه به جاده های روستایی و اسفالته کردن آنها اشاره کرد به توجه به میزان آمار بالای تصادفات محور یاسوج به اصفهان و لزوم تجهیز این محور را از دیگر درخواستهای خود عنوان کرد .

 بهسازی و باز سازی بافتهای فرسوده شهر های سی سخت و پاتاوه ، ضرورت احداث سالن جلسات در شهر پاتاوه ،بهسازی راههای روستایی ،بازسازی سیستم آب رسانی بخش پاتاوه و کمک مالی به شهرداری های شهر های سی سخت و پاتاوه از مهمترین درخواستهای فرماندار دنا در حضور استاندار استان بود.

رضایی به مشکلات بر سر راه احداث کارخانه تصفیه فاضلاب شهر سی سخت اشاره کرد و در ادامه به وضعیت جاده دسترسی سی سخت به یاسوج اشاره کرد بیان داشت در خور شان  شهر سی سخت با همه نعمات و مواهب الاهیش نیست که جاده دسترسی آن با مرکز استان چنین وضعیتی داشته باشد و این مسئله نیاز همه شهر سی سخت و گردشگرانی که به این منطقه سفر میکنند می باشد.

وی در پایان با ابراز امید واری از برگزاری این جلسه در شهرستان خاطر نشان کرد انشاالله این نشست گام مثبتی در جهت رفع مشکلات در شهرستان دنا باشد.

 

ارجهیت منافع استانی بر منافع دستگاه ها

در ادامه نیک اقبال معاون عمرانی استان با تبریک اعیاد شعبانیه گفت با توجه برگزاری چنین جلساتی در استان و برسی مشکلات به صورت رودر رو با شهرداران و شوراهای شهر ها و برگزاری نمونه هایی از این گونه جلسات در شهرستان های گچساران، دهدشت و چرام لازم دیدیم همچین جلسه ای در شهر سی سخت برگزار شود تا از نزدیک با مشکلات شهرهای استان آشنا و موانع در جلسات به صورت فوری پیگیری و حل شوند.

نیک اقبال در بخش دیگر از صحبتهای خود با گلایه از برخی مشکلات بین دستگاهها که موجب کندی روند خدمت رسانی و صرف وقت جهت حل این مشکلات می شود اشاره کرد و بیان داشت خواهشی که از دستگاههای شهرستانی و استانی داریم این است که طرز تفکری ایجاد شود که منافع استانی را بر منافع دستگاهها ارجهیت دهند.

 

وی به قانون جدید دولت در برسی مشکلات استان ها در همان استان اشاره کرد و بیان داشت طبق این دستور العمل برای حل مشکلات هر استان ابتدا مشکلات در خود استان برسی و حل خواهد شد و در صورت نیاز به ارجاع به تهران این کار از طریق استانداری های هر استان صورت خواهد پذیرفت.

معاون عمرانی استاندار به اهمیت گردشگری در شهر سی سخت اشاره کرد و افزود با توجه به مهدودیت منابع طبیعی و محیط زیست و محصور بودن این شهر در بین کوهستانها انتظار داریم مبلمان و شکل شهر سی سخت خور شان این شهر صورت بگیرد تا از مشکلاتی احتمالی آینده جلوگیری شود.

وی تبادل امکانات و نیازمندی های دستگاههای بین شهری را راهکاری در جهت جبران نواقصات عنوان کرد.

مشکلات مالی عمده مشکلات شهرداری سی سخت

حسین محمد خانی شهردار سی سخت دیگر سخنران این جلسه بود که در ادامه ضمن تشکر از قبول دعوت استاندار و معاونان وی گفت: با توجه به این که عمده مشکلات شهرداری سی سخت به مشکلات مالی برمیگردد نیاز به برگزاری جلسات خصوصی و یا تشکیل کارگروه برسی این مشکلات از طرف استانداری است.

محمد خانی عمده مشکلات شهرداری سی سخت را مربوط به 10 سال پیش تا کنون عنوان کرد وبا ابزاز گلایه از تخصیص اعتبارات 93 گفت متاسفانه حتی یک ریال از ماده 180 به شهرداری سی سخت اختصاص نیافته است و این انتظار می رفت که لااقل 50 هزار تومان هم که شده اختصاص می یافت تا این احساس می شد که جزعی از این استان محسوب میشویم.

 

شهردار سی سخت تنها راه برون رفت از مشکلات مالی شهرداری را تشکیل کارگروه تخصصی از طرف استانداری جهت برسی این مشکلات عنوان کرد.

 در ادامه زابلی رئیس شورای اسلامی شهر سی سخت با دسته بندی مشکلات مختلف شهر سی سخت در قالب 16 سرفصل به دستگاههای متولی عنوان کرد که مهترین و بحث برانگیز ترین این مشکلات به محل ساخت کارخانه فاضلاب شهر سی سخت برمیگشت که به ادعای شورای شهر سی سخت محل انتخاب شده جهت ساخت کارخانه نامناسب و در آینده موجب بروز مشکلاتی زیست محیطی برای مردم شهر سی سخت خواهد شد.

 

برسی مشکلات محل احداث کارخانه فاضلاب شهر ،برسی محل احداث سایت فرود بالگرد هلال احمر ،محل  ساختمان بیمارستان، سرکشی از ساختمان نیمه کاره مصلای نماز جمعه ،شرکشی از اردوگاه نور و ساختمان نیمه کاره هلال احمر عمده دلایل استاندار و هیات همراه وی برای بازدید میدانی از این چند پروژه بود.

 

 

انتهاب پبام/گ

 

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا