نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

27. خرداد 1393 - 19:20
معاون مقابله و آمادگی سازمان مدیریت بحران کشور وعده داد
اختصاص یک فروند بالگرد امداد و نجات به استان کهگیلویه وبویراحمد در آینده نزدیک
معاون مقابله و آمادگی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: استان زاگرنشین کهگیلویه وبویراحمد با توجه به ساختار جغرافیایی و اقلیمی خود، نیاز مبرمی به یک بالگرد داشته که این امر در آینده نزدیک به وقوع خواهد پیوست.

به گزارش چهارفصل به نقل از بویرخبر،مرتضی اکبرپور صبح امروز در نشست ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد با محوریت آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع در این استان اظهار داشت: حفظ جنگل‌ها آن‌گونه که در آیات و روایات آمده و امام و رهبری نیز تأکید کرده‌اند، برای ما مسئولان و مردم از اوجب واجبات است.

وی در مورد آتش سوزی های مکرر در جنگل های استان اظهار داشت: آتش‌سوزی با یک جرقه ایجاد می‌شود که باید آن را درنطفه خفه کردو در این خصوص لازم است ستاد فرماندهی برای اطفای آتش درهر استانی وجود داشته باشد تا دستگاه‌ها به صورت جزیره‌ای عمل نکنند.

معاون مقابله و آمادگی سازمان مدیریت بحران کشور، نبود فرماندهی در این‌‌گونه بحران‌ها را مهم‌ترین عامل شکست دانست و گفت:در این نشست بسیاری از مدیران نسبت به نبود یک فروند چرخبال و تأمین آن تأکید داشتنداما تأکید من این است که فراتر از بحث چرخبال در این‌گونه حوادث قدرت فرماندهی و سازماندهی نیروهای مردمی را باید گسترش دهیم.

اکبرپورخاطرنشان کرد:ما می‌توانیم کمبود چرخبال را برای شما در استان‌برطرف کنیم اما اگر سازماندهی مردمی نباشد دیگر قادر به انجام هیچ اقدام مؤثری نخواهیم بود.

وی ابراز داشت:این استان با توجه به ساختار جغرافیایی و اقلیمی خود نیاز مبرمی به یک بالگرد داشته که این امر در آینده نزدیک به وقوع خواهد پیوست.

اکبرپور در مورد مدیریت بحران در استانها خاطر نشان ساخت:در 72 ساعت نخست بحران، استانداران اختیار تام دارند که تمام امکانات بخش‌های دولتی و خصوصی را به کار گیرند و همه دستگاه‌ها را برای مهار بحران سازماندهی کنند.

معاون مقابله و آمادگی سازمان مدیریت بحران کشور  اوج آتش گرفتگی در جنگل مناطق کوهستانی کشور و به خصوص مناطق زاگرنشین را فصل تابستان دانست و ابراز داشت:در استان‌های زاگرس‌نشین همواره در سه ماه از سال یعنی در ماه‌های خردادتا مرداد، چنین مشکلاتی در بحث آتش‌سوزی وجود دارد و برای این که مسئولان و عوامل امر دچار سردرگمی نشوند، لازم است سازماندهی لازم را داشته باشیم.

اکبر پور در پایان سخنان خود،روحیه مشارکتی بین مردم و مسئولان و همکاری فی مابین آنها را تنها راه مقابله با چنین سوانحی دانست و ابراز داشت:آن کسی که امداد و نجات اصلی را انجام می دهد خود مردم هستند و در بحث آتش‌سوزی جنگل نیز اگر مردم پای کار نباشند دستگاه‌ها و ادارات در کار خود موفقیت چندانی نخواهند داشت.

 

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی