نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

3. تير 1393 - 11:55
نشست هم‌اندیشی دستگاه‌های فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد با هدف راه‌اندازی پایگاه اطلاعاتی فرهنگی و تاریخی استان در یاسوج برگزار شد.

به گزارش چهارفصل ،در این نشست معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه و مدیرکل کتابخانه‌های عمومی حضور داشتند.

فتاح‌ محمدی ایجاد بخش استان شناسی در کتابخانه مرکزی یاسوج را ضروری دانست و افزود: با ایجاد این بخش، پژوهش و تحقیق درباره تاریخ کهگیلویه و بویراحمد برای محققین، اساتید و دانشجویان با سهولت انجام می‌گیرد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد آشنایی با تاریخ وفرهنگ استان را یکی از مزیت‌های بخش استان شناسی عنوان کرد و اظهارداشت: این اقدام اداره‌کل کتابخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد قابل تحسین است و همه دستگاه‌های فرهنگی در تقویت منابع اطلاعاتی بخش استان شناسی پیش قدم بشوند.
محمدی بخش استان شناسی را به عنوان بانک اطلاعاتی فرهنگی استان معرفی کرد و افزود: پایگاه اطلاعاتی در ابعاد تاریخی و فرهنگی برای استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار حایز اهمیت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: بیش از ۴۰۰ عنوان کتاب نویسندگان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین کتب و آثار مرتبط با تاریخ و فرهنگ این  استان را به بخش استان شناسی تحویل می‌دهیم.
امین کمالوندی اضافه‌کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد جهت تشویق و ترغیب نویسندگان و توسعه منابع این پایگاه اطلاعاتی از هر نویسنده هم‌ استانی سه جلد کتاب خریداری و به بخش استان شناسی اهداء خواهد شد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با بیان اینکه شناساندن تاریخ و فرهنگ استان از اهداف راه‌اندازی بخش استان شناسی است، اظهار کرد: در این بخش علاوه بر تاریخ وفرهنگ استان، کتاب‌هایی درباره شهدای کهگیلویه و بویراحمد و وصیت‌نامه‌ها  وشجره‌نامه امامزادگان استان نیز در دسترس پژوهشگران  قرار می گیرد.
زینب قربانی با تقدیر از همکاری دستگاه‌های فرهنگی، گفت: برای توسعه  و شکوفایی بخش استان شناسی همکاری همه دستگاه‌ها و ادارات دولتی و دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد لازم است.
در پایان این نشست حاضرین از نمایشگاه کاریکاتور کتاب وهمچنین روند آماده سازی بخش استان شناسی استان کهگیلویه و بویراحمد در دو بعد تاریخ و فرهنگ، بازدید کردند.

منبع:کبنا نیوز

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی