نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

8. تير 1393 - 14:24
بلواری در فاصله 5 کیلومتری شهر یاسوج علی رغم گذشت چند سال از احداث آن،ناامن و حادثه آفرین است.

به گزارش چهارفصل به نقل از خبرنگار صبح زاگرس، استان کهگیلویه وبویراحمد به دلیل شرایط محیطی و کوهستانی بودن، از نعمت جاده های استاندارد و ایمن بی بهره بوده و شاید همین امر باعث محرومیت کهنه و تاریخی استان از ادوار گذشته تا کنون بوده است.

ایمن بودن جاده های شهر نوپای یاسوج مرکز این استان که یکی از قطب های گردشگری جنوب ایران محسوب می شود به دلیل قرار داشتن در مسیر راه های ارتباطی استان های اصفهان، یزد و شیراز، از اهمیت خاصی برخوردار است و یکی از احتیاجات اساسی محسوب می شود.

اما دراین مطلب، نگاه ما به مشکلات شهر یاسوج نبوده بلکه به عمده مشکلاتی است که در حال حاضر گریبان حاشیه های این شهر و ساکنان آن را گرفته است.

یکی از این مناطق، روستاهای مهریان و بلهزار در پنج کیلومتری شهر یاسوج است که به واسطه وجود تنگه زیبای مهریان به عنوان یک قطب مهم در صنعت توریسم محسوب شده و قرار گرفتن آن ها در مسیر راه های مواصلاتی یاسوج به استان های، یزد، اصفهان، شیراز و شهرتوریستی سی سخت، این روستاها را به عنوان یک منطقه مهم با بار ترافیکی زیاد معرفی کرده است.

شیب تند و عرض کم جاده در پیچ خطرناک جاده مهریان

رفت و آمد زیاد به واسطه قرار گرفتن در مسیر شهر توریستی سی سخت باعث شده تا روکش آسفالت این منطقه کهنه و فرسوده شود و به دلیل به وجود آمدن چاله چوله های زیاد در این مسیر، بعضاٌ شاهد اتفاقات و تصادفات ناگوار هستیم.

علاوه بر این مشکل عرض کم جاده، پیچ های تند، دست اندازهای غیر استاندارد، نبودن تقاطع های غیره همسطح و استاندارد، روشنایی ضعیف و عدم استفاده از علائم رانندگی از دیگر مشکلات اساسی این منطقه است.

تقاطع خطرناک و بدون علائم رانندگی که باعث بروز تصادفات مرگ بار شده است

قرار داشتن تنگه زیبای مهریان، پیست اسکی کاکان، تنگه گنجه ای، شهر زیبا و توریستی سی سخت و منطقه پرجمعیت و مهاجر پذیر شهر مادوان در این مسیر، باعث گردیده که این محور از ترافیکی بالاتر از حد استاندارد برخوردار باشد که چاره جویی و اقدام مؤثر دستگاه ها و مسئولان متولی امر راهسازی، بیش از پیش ضروری به نظر می رسد.  

از طرف دیگر، وجود روستاهای بلهزار و مهریان در مسیر اصلی یاسوج به اصفهان و جاده یاسوج به شهر سی سخت، این دو روستا را به یک منطقه مهم در نزدیکی مرکز استان تبدیل کرده است.

با توجه به حجم تردد و ترافیک بالای این منطقه، متأسفانه تاکنون اقدامی مؤثر برای حذف یا ساماندهی این مسائل صورت نگرفته و مسئولان استانی در زمانی نه چندان دور سعی بر تعریض جاده و ساخت پل های زیر گذر و روگذر برای این منطقه را داشته که هر کدام با گذر زمان و اغلب به دلیل نبود اعتبارات لازم به فراموشی سپرده شدند.

بلاتکلیف ماندن روستاهای مهریان و بلهزار و قرار گرفتن آن ها بین دو شهر یاسوج و مادوان باعث شده تا به دلیل نداشتن مدیریت شهری و یا روستایی بالقوه، هر روز دچار مشکلاتی جدید شوند.

 

فرعی های خاکی و ناامن برای اتصال محورهای یاسوج به اصفهان و یاسوج به سی سخت

پل روگذر قدیمی که سال ها است وظیفه ارتباط جاده های یاسوج به اصفهان و یاسوج به سی سخت را بر عهده دارد

رفع نقاط حادثه خیز در مسیر این روستاها،احداث جاده های فرعی مناسب برای پیوند مسیرهای اصفهان و سی سخت، نصب روشنایی و حذف چاله های این مسیر از خواسته ها به حق اهالی روستاهای مهریان و بلهزار است که مسئولان امر می توانند با اتخاد تصمیمی مناسب  علاوه بر کاستن از حجم ترافیک این منطقه از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری نمایند.

گفتنی است چندی پیش نیز این پایگاه خبری اقدام انتشار خبری در مورد حادثه خیز بودن سه راهی واقع در ورودی تنگه مهریان نموده که می توانید در {اینجا} بخوانید.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی