نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

8. شهريور 1393 - 23:55
آیت الله ملک حسینی
آیت الله ملک حسینی در جمع شورای اداری کهگیلویه وبویراحمد؛
به نام اعتدال، نیروهای مومن و پاک را کنار نزنیم
آیت الله ملک حسینی توجه به نیروهای مومن ، پاک و انقلابی با هر گرایش فکری و سیاسی و لحاظ کردن شایسته سالاری در انتصاب ها را نقطه مهم در توسعه استان دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل به نقل از خبرنگار بویرخبر،آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی روز شنبه درجمع شورای اداری کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت بزرگداشت هفته دولت،گفت: بدون شک مدیریت بر اساس اعتبار و بودجه، تنها موجب کاهش انگیزه ها به کار و خدمت بیشتر به مردم خواهد شد.

مسئولین استانی بر خلاف مدیریت عقل حرکت نکنند

وی با بیان این موضوع که سرمایه گذاری و توجه به منابع و اعتبارات محدود موجب رکود و بی رغبتی و کاهش انگیزه مدیریتی در شرایط و موقعیت های خاص می شود،ابراز داشت:هر گونه بلند پروازی، دادن وعده های بی اساس و حرف های اغراق آمیز در زمینه کارهای عمرانی بر خلاف مدیریت عقل است.

 

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به این موضوع که  دانشی که نتواند زمینه را برای تعالی و رشد جامعه فراهم کند، در پازل رشد جامعه جایگاهی ندارد،اظهار داشت:پرکردن فاصله عزم ها تا کوشش ها با مدیریت جهادی امکان پذیر است.

 

آیت الله ملک حسینی تصریح کرد: فاصله دانستن تا کوشیدن و تلاش اگر با مدیریت پر نشود موجب هدر رفت ظرفیتها و توانها خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه اگر یک جامعه عزم داشته باشد می داند که چه می خواهد، افزود: وقتی دانستن به کوشیدن منتهی شود و کار مبتنی بر علم باشد، شاهد موفقیت جامعه خواهیم بود.

 

راکد ماندن برخی پروژه های عمرانی نشان از سیاست زدگی است

آیت الله ملک حسینی  در ادامه با بیان این موضوع که دلگرم کردن مردم به وعده های بی اساس و برخی کارها و اموراتی که هنوز مقدمات لازم برای عملیات اجرایی آن فراهم نشده در مقابل مدیریت عقل و تدبیر و نوعی مدیریت شیطانی از نظر شاخص های مورد تاکید اسلام محسوب می شود،گفت:بروز برخی مشکلات و راکد شدن طرح های عمرانی در این استان بیشتر ناشی از ایجاد سیاست های غلط و مدیریت های ناصحیح گذشته بوده است.

 

 وی مدیران و مسوولان اجرایی این استان را به مطالعه و تعمق بیشتر در زمینه مسایل مدیریتی و تحقیق در مورد برخی بزرگان و حتی کشورهای توسعه یافته در این زمینه دعوت کرد و افزود: باید تجارب و ظرفیت های مثبت و موفقیت های کسب شده در این راستا را محور فعالیت ها و کار مدیریتی خود قرار داد.

متوقف شدن پروژهای مهم استانی پذیرفتنی نیست

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری به برخی طرح های عمرانی راکد و هدردادن سرمایه های ملی در زمینه رها سازی و معطل کردن این پروژه ها طی سالیان گذشته، اشاره کرد و افزود: متوقف کردن این طرح ها به بهانه کمبود اعتبار به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

 

هر گونه کار عمرانی بدون در نظر گرفتن فرهنگ، محکوم به سقوط و شکست است

آیت الله ملک حسینی با تاکید بر لزوم پیوست های فرهنگی و توجه به مقوله فرهنگ و افکار و اندیشه انسانی به عنوان مبدا توسعه همه جانبه در کشور و این استان، ابراز داشت: هر گونه کار عمرانی و زیرساختی بدون در نظر گرفتن فرهنگ، محکوم به سقوط و شکست است.

وی با انتقاد از وضعیت فرهنگی و افزایش برخی معضلات اجتماعی در کهگیلویه وبویراحمد، ابراز داشت: در جایی شعار خروج استان از بن بست را می دهیم و نقطه ای که باید برای تفریح و سرگرمی افتتاح شود متأسفانه محلی برای قلیان و چای و برخی ناهنجاری ها شده است.

 

بیکاری و فقر دو مشکل اصلی جامعه

آیت الله ملک حسینی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات اقتصادی جامعه اشاره کرد و گفت: بیکاری و فقر بستر روحانی گریزی و دین گریزی را در جامعه ایجاد کرده است.

 

وی با بیان این موضوع که باید همه تلاش کنند که این دو معضل از جامعه رخت بندد،ابراز داشت:استعدادها و ظرفیتهای فرزندان این استان نباید با شرارت ها و تهمت های عده ای سرکوب شود.

 

شایعه ،دروغ و تهمت نقطه مقابل توسعه استان

نماینده مردم استان در مجلس شورای خبرگان با انتقاد از رواج شایعه، دروغ و تهمت در استان، بخشی از مقابله با این معضل را وظیفه روحانیت دانست و تصریح کرد: گوشهای دروغ پذیر است که زبان درغگو را باز کرده است.

 

وی افزود: اگر می بینیم علیه کسی نامه نوشته می شود و شایعه ای پخش می شود، مشکل از گوشهاست و اگر آن گرفته شود، افرادی که می خواهند تهمت بزنند و دروغ بگویند، زبان به غیبت و تهمت باز نمی کنند.

 

توسعه شهر یاسوج ،توسعه استان است

آیت الله ملک حسینی در بخش دیگری از سخنان خود در نشست شورای اداری استان توسعه شهرستان بویراحمد و بویژه شهر یاسوج مرکز استان را خواستار شد و اظهار کرد: توسعه این شهر و این منطقه به مثابه توجه به همه استان است.

 

وی  ادامه داد: شهر یاسوج هم اکنون محلی برای سرمایه گذاری های کلان تمامی مردم از همه طایفه ها و شهرهای مختلف کهگیلویه وبویراحمد شده است و قضاوت ها در زمینه توسعه آن باید منصفانه و عادلانه باشد.

 

برای جبران یک اشتباه نباید اشتباهی غلط گرفته شود

آیت الله ملک حسینی با بیان این موضوع که گاهی اوقات برای جبران یک اشتباه نباید اقدام به انجام اشتباه بزرگتری کرد،گفت:مسئولان باید بدون توجه به حاشیه ها و اظهار نظرهای غیرواقعی و با وجدان پاک به دنبال خدمت صادقانه و توسعه متوازن در همه مناطق این استان باشند.

 

مسئولان معارضات اجتماعی در پروژهای مهم عمرانی را برطرف کنند

نماینده ولی فقیه درادامه وجود معارضات اجتماعی در انجام طرح های عمرانی را به عنوان یکی از مشکلات و معضلات رایج در این استان دانست و افزود: طولانی شدن و ادامه این روند به هیچ وجه مورد پذیرش نیست و باید این موضوع به طور جدی و ریشه ای حل شود.

امنیت شاخصه ی اصلی یک استان پایدار است

 آیت الله ملک حسینی در ادامه به موضوع امنیت و توجه شورای تامین به برخی بی تدبیری ها بویژه در زمان وقوع یک قتل در استان اشاره کرد و ابراز داشت: تخلیه شدن و فراری دادن برخی خانواده ها در یک منطقه بر اثر وقوع یک جرم و برخی تهدیدها و ایجاد ناامنی ها پس از وقوع جرم ویک قتل، یکی از معضلات مهم اجتماعی و فرهنگی در استان است که باید راهکارها و تمهیدات لازم در این راستا اندیشیده شود.

 

وی وجود برخی خودزنی ها ،سیاسی بازی ها و لحاظ کردن موضوعات اقلیمی و شهرستانی را از عمده ترین معضلات و مشکلات اساسی در توسعه نیافتگی استان دانست و گفت: نباید به سخن و صحبت های افرادی مغرض و منفعت طلب که می خواهند جو استان را از بین ببرند توجه کرد.

 

به نام اعتدال نیروهای مومن و پاک را کنار نزنیم

نماینده مردم استان در مجلس شورای خبرگان رهبری در ادامه  به نشست اخیر هیات دولت یازدهم با رهبر فرزانه انقلاب اشاره کرد و افزود: صحبت ها و توصیه های مقام معظم رهبری باید به عنوان منشور و اولویت های اساسی دولتمردان و همه مدیران و مسوولان اجرایی قرار گیرد.

 

شایسته سالاری را جایگزین قوم سالاری کنیم

آیت الله ملک حسینی توجه به نیروهای مومن ، پاک و انقلابی با هر گرایش فکری و سیاسی و لحاظ کردن شایسته سالاری در انتصاب ها را نقطه مهم در توسعه استان دانست و ابراز داشت: توجه به اجرای عدالت ، توزیع متوازن امکانات و پرهیز از تخریب گرایی و افترا و اقدام به کار عملی از مهمترین توصیه های رهبر فرزانه انقلاب به دولتمردان بود که مسئولان استانی باید به این رهنمود ها اهتمام ورزند.

 

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی