نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

9. شهريور 1393 - 0:05
مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد
مدیر کل صدا و سیمای کهگیلویه وبویراحمد خبرداد
فعالیت 80 مدار ماهواره ای در فضای ایران اسلامی
مدیرکل صداو سیمای مرکز استان گفت:از 160 مدال ماهوره فعال در سطح جهان 80 مدار ماهواره ای در فضای ایران اسلامی فعال است.

به گزارشچهارفصل، یوسف افشارنیا، مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد عصر روز گذشته در جمع دانشجویان بسیجی دوره خط امام (ره) خاطرنشان کرد:مدیرت فرهنگ و افکار عمومی مردم مهم ترین ماموریت رسانه ملی در  مقابله با جنگ رسانه ای دشن است.

 

افشار نیا در ادامه افزود: اگر هویت اسلامی ایرانی ملت را به عنوان یک آرمان در نظر بگیریم  بر اساس  تحقیقات انجام شده می توانیم رسانه همچنان به عنوان سکاندار و پرچمدار امنیت و اعتلای هویت ملی فعالیت می کند.

 

بحران هویت در پی استفاده از ماهواره

وی افزود: ماهواه و اینترنت امروزه ارتباط مستقیمی با موضوع هویت افراد در جامعه دارد به طوری که تحقیقات نشان داده هرچه مخاطبان به سمت ماهواره و اینترنت حرکت کردند به همان میزان دچار بحران هویت شده اند.

 

وی به آسیب های ماهوراه و اینترنت در جامعه اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی آرایش پیچیده رسانه ای در کل جهان حکم فرما هست و آن چه که در  فضای فیزیکی جامعه و رخداد هایی که در کشور های اسلامی شاهد ان هستیم در واقع جنگ های  رسانه ایی است که در فضای ماهواره ای در حال انجام شدن است.

 

افشار نیا  به اتفاقات صورت گرفته توسط گروه های تکفیری در طی مدت اخیر و کار های اخیر رسانه ای آنها  اشاره کرد و خاطرنشان کرد : اتفاقاتی که در کشور سوریه و عراق توسط گرو ههای تکفیری و داعش در حال رخ دادن هست از قبل در رسانه های مختلف جهانی کار های جریان سازی آن شروع شده بود.

 

وی به وضعیت تلوزیون های ماهواره ای در فضای جهموری اسلامی اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی در مجموع ماهوراه بر فضای فکری جامعه تاثیر گذاشته و برایند فعالیت رسانه ها این را می گوید که که جامعه ما یک جامعه ماهواره ای است.

 

مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد اظهارداشت: وقتی ماهواره به شکل ارزان به آسانی در دسترس مردم قرار می گیرد ادعا کنیم در یک جامعه ماهواه ای زندگی می کنیم.

 

وی گفت: در سال 1373 ممنوعیت استفاده از ماهواره تصویب شده اما آرایش رسانه ای که در دست رقیب بوده بیشتر توانسته استفاده از ماهواره را جلو بیاندازد.

 

 هزینه  25 دلاری برای استفاده از شبکه های ماهوراه ای در امریکا

افشارنیا اظهار داشت: در صورتی  در کشور های امریکایی برای استفاده از شبکه های ماهواره ای ماهیانه از هر شهروندی مبلغی حدود 25 دلار برای تماشا و استفاده از فضای ماهواه گرفته می شود ولی در کشور ما بدون هیچ گونه دریافت هزینه ای به دنبال اهداف  شوم خود هستند.

 

مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: امروزه در کل جهان 160 مدار ماهواره ای فعال است که در این تعداد مدار ماهواره ای  203 ماهواره فعال هستند و این تعداد ماهوراه بیش از 23 هزار شبکه ماهواره ای را ارسال می کنند .

 

فعالیت 80 مدار ماهواره ای در فضای ایران اسلامی

وی درادامه خاطرنشان کرد: از 160 مدار ماهواره 80 ممدار آن در فضای ماهواره ای کشور ایران  فعال هست .

 

فرهنگ تهاجمی غرب مدیریت اسلامی را هدف قرارداده است

مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان به فرهنگ تهاجمی غرب بر علیه مدیرت اسلامی اشاره کرد و گفت:در جامعه مشاهده می کنیم که فرهنگ تهاجمی غرب اول از همه مدیریت اسلامی  را هدف گرفته و تلاش می کند که با تاثیر گذاری بر مسلمانان بتوانند ضربه ای به ریشه های اعتقادی کشور هایی که پرچمدار مسائل دنیای اسلام هستند بزنند.

 

وی به دامن زدن رسانه های دشمن در اختلاف اندازی بین مسلمانان اشاره کرد و گفت:رسانه های خارجی به دنبال اختلاف اندازی بین مسلمانان هستند که رسانه ملی جمهوری اسلامی به عنوان رسانه ای که باید همه شرایط را رعایت کند ، تمام اعتقادات را احترام بگذارد و خط قرمز ها را رعایت کند به جنگ و تهاجم فرهنگی دشمن برود.

 

افشار نیا در ادامه اظهار داشت: رسانه ملی جمهوری اسلامی ایران به عنوان رسانه ای پاک ضمن دفاع از هویت ایرانی اسلامی باید بتواند از این هویت در راستای منافع جهان اسلام استفاده کند.

 

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی